וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער על נפילת חוק יהודה ושומרון: "הכנסת נכשלה לקיים את מחויבותה הבסיסית"

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 13:45

"לרמיסה כה גסה של האינטרס הלאומי למען אינטרסים פוליטיים יש השלכות קשות", הוסיף. את הדברים אמר בטקס בו השופטים יחיאל כשר ורות רונן הצהירו אמונים לבית המשפט העליון. בעלה של רונן תרם בעבר לקרן החדשה בישראל; כשר עסק במשפט אזרחי-מסחרי, אך נחשב לאיש ימין

בווידאו: סער מתייחס לנפילת חוק יו"ש בנאומו בטקס הצהרת אמונים של שופטים לעליון/צילום: לע"מ

עורך הדין יחיאל מאיר כשר והשופטת רות רונן יצהירו היום (חמישי) אמונים לבית המשפט העליון בפני נשיא המדינה יצחק הרצוג. במעמד הטקס ישאו דברים הרצוג, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער ויחיאל כשר.

סער התייחס בנאומו לנפילת חוק תקנות יהודה ושומרון בכנסת. "בפני הכנסת עמדה ביום שני האחרון הכרעה פשוטה ולדאבון הלב היא נכשלה מלקיים את מחויבותה הבסיסית", אמר, "לרמיסה כה גסה של האינטרס הלאומי והציבורי למען אינטרסים פוליטיים יש, לדעתי, השלכות קשות, עוד הרבה מעבר לתוצאות הבלתי נסבלות של ההמנעות מהחקיקה במקרה זה". הוא הוסיף כי בכל שנותיו בכנסת "לא העליתי על דעתי שאצפה במחזה כזה שהוא בנסיבות הענין בעיני הפרת שבועת האמונים בדם קר מצד כה רבים מחבריה".

יו"ר סייעת תקווה חדשה, גדעון סער במהלך ישיבת סייעתו 6 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא העליתי על דעתי שאצפה במחזה כזה". סער/פלאש 90, יונתן זינדל

השופטים נבחרו בפברואר על ידי הוועדה לבחירת שופטים, שמורכבת מסער, שרת הפנים איילת שקד, ח"כ אפרת רייטן מהעבודה וח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, אסתר חיות, שופטי העליון יצחק עמית ועוזי פוגלמן, ונציגי לשכת עורכי הדין, עו"ד אילנה סקר ומוחמד נעאמנה. רוטמן הצביע נגד המועמדים ושקד התנגדה למינוי רונן.

השופטת רות רונן נחשבה למועמדת המועדפת על אסתר חיות. בעבר שרת הפנים איילת שקד הטילה וטו עליה בתקופה שהיא כיהנה כיו"ר הוועדה, בגלל שבעלה של רונן תרם לקרן החדשה בישראל. גם השנה, שקד התנגדה למינויה.

המחלוקת בין חברי הוועדה נגעה לשופט הרביעי. לשכת עורכי הדין דרשה כי הוא יגיע מהמגזר הפרטי, בניגוד לשלושת המועמדים האחרים שמכהנים כיום כשופטים מחוזיים. הלשכה הגישה שני מועמדים מטעמה, עו"ד יעקב שרביט ממשרד הרצוג פוקס נאמן, שנתפס כאיש שמאל, ועו"ד נתי שמחוני שנתפס על ידי חברי הוועדה כאיש ימין, המקורב לעורך ישראל היום לשעבר בועז ביסמוט ולאיש התקשורת יעקב ברדוגו.

בעקבות נפילת הדיל, סער פתח את הרשימה להגשת מועמדים נוספים והצדדים הסכימו על בחירתו של עו"ד יחיאל כשר, ממשרד תדמור ושות'. כשר עסק במשפט אזרחי-מסחרי, אך נחשב לאיש ימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully