וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט מוסלמי ראשון לעליון: 82 שופטים הושבעו אמונים למדינת ישראל

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 15:15

לאחר שסבב מינוי השופטים התעכב בעקבות מערכות הבחירות וחילופי השלטון, טקס השבעת השופטים נערך הבוקר בבית הנשיא בירושלים. הנשיא חיות בירכה את השופטים החדשים. "האופן שבו תתנהלו על כס השיפוט וגם בחיים האישיים יקרין על ציבור השופטים כולו"

82 שופטים נשבעו אמונים הבוקר (שני) למדינת ישראל, בטקס השבעת שופטים שנערך בבית הנשיא בירושלים. בין השופטים החדשים שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, שיכהן כשופט המוסלמי הראשון בבית המשפט העליון. כבוב החליף את המשנה לנשיאה ניל הנדל, שפרש לאחרונה מכס השיפוט לאחר שהגיע לגיל 70. השופט עוזי פוגלמן מונה למשנה לנשיאת בית המשפט העליון.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בירכה את השופטים החדשים. עם זאת, על רקע הפרשות שנקשרו לחלק מהשופטים, כמו השופטת בדימוס אתי כרייף והשופט בתיק זדורוב אשר קולה, היא הזכירה לשופטים החדשים כי "היכולת להקשיב באורך רוח לטיעונים המובאים בפניכם, ולנהל את הדיון במתינות ובאופן ענייני, היא לב-ליבו של אותו 'מזג שיפוטי' אשר מן הראוי כי יקבל ביטוי בכל אורחותיכם, הן באולם והן מחוצה לו".

אסתר חיות. אבשלום ששוני, פלאש 90
"השופטים צריכים לנהוג באחריות ולהיות ערבים זה לזה". הנשיא חיות/פלאש 90, אבשלום ששוני

עוד הדגיש הנשיאה כי "עם הצטרפותכם לשורות הרשות השופטת, האופן שבו תתנהלו על כס השיפוט וגם בחיים האישיים יש בו בהכרח כדי להקרין על ציבור השופטים כולו. עובדה זו מחייבת כל אחד ואחת מאיתנו, השופטות והשופטים, לנהוג באחריות כמי שערבים זה לזה".

מדובר בסבב מינויי שופטים רחב ביותר, לאחר שבחירת שופטים התעכבה בגלל מערכות הבחירות וחילופי השלטון. שר המשפטים גדעון סער התייחס בדבריו בטקס לסוגיית האקטיבזם השיפוטי. "פעמים רבות ב-20 השנים האחרונות הזהרתי מהסכנות הגלומות באימוץ תפיסת האקטיביזם המשפטי והאקטיביזם השיפוטי. על גלישה מהכרעה בסכסוכים שהיא תפקידו העיקרי של בית המשפט למוסד הנוטל חלק בהתווית מדיניות תוך שהוא נכנס לנעלי הרשויות האחרות, הנבחרות - המחוקקת והמבצעת. גלישה זו אינה יעילה והיא מסוכנת גם לרשות השופטת וגוררת כרסום באמון הציבור בה".

"לכל אלה שטוענים שאלה לא שכנעו אותם במהלך השנים אני אומר היום - הביטו במה שקורה בארצות הברית בימים אלה", המשיך שר המשפטים. "ראו נא את המגמות החברתיות והדמוגרפיות. מתוך אלה, גיזרו נא את תמונת העתיד, אם לא נדע לשמור על נקודת המוצא המסורתית לתפקידיו של בית המשפט המיוסדות על עיקרון הריסון, על פיו אין בית המשפט אמור לקבל החלטות במקומה, של הרשות המוסמכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully