וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד שני לקואליציה: מינויו של כהנא לשר נפל, סילמן הצביעה נגד

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 6:04

ההצבעה הוכרזה כאמון בממשלה והסתיימה בתיקו 55-55. ח"כ סילמן הצביעה לראשונה נגד הממשלה ובכך מסתכנת בהכרזה כפורשת. מדובר במפלה שניה לקואליציה תוך פחות מיממה - לאחר ההפסד בהצבעה על חוק תקנות יהודה ושומרון. כהנא: "מכה קלה בכנף", נתניהו: "סילמן אלופה"

אלקין: "פעם היינו אומרים ביבי או טיבי היום זה ביבי עובד אצל טיבי"/ערוץ הכנסת

מינויו של מתן כהנא לשר הדתות לא אושר הלילה (שלישי). זאת, לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט ביקש שההצבעה תהיה הבעת אמון בממשלה ולאחר שח"כ עידית סילמן הצביעה נגד המינוי - ולראשונה נגד הממשלה. הרוב בהצבעה לא הושג לאחר ש-55 תמכו במינויו של כהנא ו-55 התנגדו. מדובר במפלה השנייה לקואליציה תוך פחות מיממה - בהמשך להפסד בהצבעה על חוק יהודה ושומרון.

ההצבעה של סילמן נגד הממשלה מגדילה את הסיכויים לאפשרות כי ימינה תבקש להדיח אותה מראשות ועדת הבריאות בכנסת או תכריז עליה בעתיד הקרוב כפורשת. אם מהלך ההפרשה ייצא לפועל, סילמן לא תוכל להתמודד בבחירות הבאות במפלגה קיימת - כמו למשל בליכוד שם הובטח לה שריון בעשירייה הראשונה, אלא רק במפלגה חדשה.

מתן כהנא. יצחק קלמן, אתר רשמי
המינוי לא אושר. כהנא/אתר רשמי, יצחק קלמן

בקואליציה ידעו כי יש סיכוי גבוה לכך שהמינוי של כהנא ייפול אך התעקשו לקיים את ההצבעה כדי לאפשר לימינה לקדם את המהלך נגד סילמן. עם זאת, במפלגה לא התקבלה על כך החלטה סופית. אחרי ההצבעה, מתן כהנא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"מכה קלה בכנף". יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו חיזק את סילמן שהפילה את המינוי ובירך "סילמן את אלופה".

לפני כחודש כהנא הודיע לבנט על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר הדתות על מנת לחזור להיות ח"כ ולסייע בחיזוק הקואליציה. לאחר ההתפטרות של כהנא מהממשלה, ח"כ יום טוב כלפון מימינה - שנכנס לכנסת דרך החוק הנורבגי, הודח והופסקה חברותו בכנסת. ההחלטה על חזרתו של כהנא תואמה עם לשכת ראש הממשלה ומטרתה הייתה לסייע בייצוב הקואליציה אחרי פרישת ח"כ עידית סילמן מימינה.

עוד בוואלה!

חוק יו"ש נפל בכנסת: ח"כים מהקואליציה התנגדו למרות איומי סער

לכתבה המלאה
יו"ר סייעת תקווה חדשה, גדעון סער במהלך ישיבת סייעתו 6 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"מבחן להמשך קיומה של הממשלה". סער/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר, ההצעה להאריך את תקנות יהודה ושומרון נפלה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, לאחר שחברי הכנסת מאזן גנאים מרע"ם וג'ידא רינאווי זועבי הצביעו נגד. 58 התנגדו להצעה ו-52 תמכו בה. מעבר לכך, כמה חברי רע"ם ומרצ נעדרו מההצבעה. חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) התפרץ: "אתם לא רוצים להיות שותפים - הניסוי איתכם נכשל". הקואליציה ככל הנראה תנסה שוב להעביר את החוק בשבוע הבא.

יו"ר רע"ם אמר בסיום ההצבעה כי "יש סיכוי טוב שהממשלה והקואליציה תמשיך לשרת את כל אזרחי המדינה. מוקדם לקבוע שהניסוי נכשל". שר החוץ יאיר לפיד אמר בתום ההצבעה: "כמו תמיד אחרי הפסד, נחזור חזקים יותר וננצח בסיבוב הבא". שר המשפטים גדעון סער, שהגדיר את החוק "מבחן להמשך קיומה של הממשלה", יכנס עד סוף השבוע ישיבת סיעה עם חברי הכנסת של תקווה חדשה כדי לקבל החלטות.

לקואליציה יש אפשרות לקדם את החוק בכל שבוע מחדש. פקיעתו היא בסוף החודש הנוכחי, ויהיה ניתן להמשיך בהליך החקיקה גם לאחר שייפקעו התקנות. עם זאת, סער יצטרך להכריע אם ירצה לערוך הצבעה נוספת. אם הכנסת תתפזר לפני סוף החודש הנוכחי, התקנות יוארכו אוטומטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully