וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לחזק את הקואליציה: מתן כהנא התפטר מתפקידו כשר הדתות ויחזור לכהן כח"כ

עודכן לאחרונה: 13.5.2022 / 18:50

ההחלטה על חזרתו של כהנא תואמה עם לשכת רה"מ ומטרתה לסייע בייצוב הקואליציה אחרי פרישת ח"כ עידית סילמן מימינה. לאחר חזרתו של כהנא, ח"כ יום טוב כלפון מימינה, שנכנס לכנסת דרך החוק הנורבגי, יודח ותיפסק חברתו. הליכוד: "בנט מנסה לסדר את הכיסאות על סיפון הטיטאניק"

בווידאו: דיון סוער בכנסת על הבקשה להכריז על ח"כ שיקלי כפורש/צילום: ערוץ הכנסת

שר הדתות מתן כהנא, הודיע היום (שישי) לראש הממשלה נפתלי בנט, על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת על מנת לחזור להיות חבר כנסת ולסייע בחיזוק הקואליציה. כהנא יהיה חבר כנסת החל מיום ראשון 15.5, וההתפטרות תכנס לתוקף מיידית.

המשמעות של ההתפטרות של כהנא מהממשלה וחזרתו לכנסת היא שח"כ יום טוב כלפון מימינה, שנכנס לכנסת דרך החוק הנורבגי, יודח ותיפסק חברותו בכנסת.

מתן כהנא. יצחק קלמן, אתר רשמי
ישוב לכהן כח"כ כדי לחזק את הקואליציה. כהנא/אתר רשמי, יצחק קלמן

ההחלטה על חזרתו של כהנא לכנסת תואמה עם לשכת ראש הממשלה נפתלי הנט ומטרתה לסייע בייצוב הקואליציה אחרי פרישת ח"כ עידית סילמן מימינה. כלפון היה אחד הח"כים שחוזרו על ידי הליכוד ובאופוזיציה ובימינה חששו כי המגעים יובילו לעריקה נוספת.

בנט עידכן את כלפון בדבר החלטתו להחזיר את כהנא לכנסת ולהדיחו אתמול. לפי גורמים שעודכנו בפרטי השיחה כלפון הכחיש שיש לו כוונות עריקה או מגעים עם האופוזיציה. כלפון הוא ח"כ נורבגי לכן היכולת שלו לערוק מלכתחילה מורכבת יותר ומאפשרת להדיחו מהכנסת תוך כדי התהליך, אך בנט העדיף לייצב את ימינה והקואליציה בנוכחות כהנא, מקורבו, מלכתחילה.

בפוסט שהעלה כלפון לפני הודעת ההתפטורות של כהנא, כתב: "נפלתי קורבן למסע הכפשות ארסי, שכלל הפצת שקרים עלי, קללות ומה לא. ‏‎המכפישים ניסו לטעון ש'השתניתי' וש'איבדתי את הערכים' רק מפני שאני ח"כ (ונורבגי במקרה הזה) בקואליציה הנוכחית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יום טוב כלפון. ראובן קסטרו
היה אחד הח"כים שחוזרו ע"י הליכוד. כלפון/ראובן קסטרו

"הקואליציה הנוכחית רחוקה מלהיות קואליציית החלומות שלי ואמרתי זאת לא פעם", הוסיף כלפון. "אם הייתה קואליציית ימין חלופית בכנסת הזו הייתי תומך בה בפה מלא. ב-11 החודשים האחרונים עמדתי בכל במה בכנסת ובתקשורת, על האידיאולוגיה שלי כאיש ימין, והדגשתי את הקשר העמוק שלי להר הבית ולארץ ישראל.

"עבודתי בכנסת מתמקדת בקשר עם יהדות התפוצות, בעלייה - המחזקת את הרוב היהודי בארץ ישראל, ובהגנה על ההתיישבות ביהודה שומרון. ‏‎רבים יעצו לי להוריד את נפח העיסוק שלי בנושאים אלו בגלל הרכב הקואליציה. עשיתי בדיוק את ההפך, ורק הגברתי את פעילותי בנושאים אלו", כתב.

בעקבות חזרת כהנא לכנסת, מהליכוד מסרו כי "בנט מנסה לסדר את הכיסאות על סיפון הטיטאניק. כל אלה שנבחרו בקולות הימין חייבים להיות נאמנים לבוחריהם ולעזוב מיד את הספינה הטובעת של ממשלת ההונאה והחולשה שתלויה במועצת השורא וברשימה המשותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully