וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר סיעת מרצ על חוק יו"ש: אם לא אתמוך - הממשלה תתפרק והימין יעביר את התקנות

עודכן לאחרונה: 4.6.2022 / 19:11

ח"כ מיכל רוזין אמרה באירוע שבתרבות בת"א כי תתמוך בחוק, שהדיון סביבו מהווה את המשבר הנוכחי בקואליציה. "אם התקנות יפלו ותתפרק הממשלה, גם נאכל את הדגים הסרוחים וגם נגורש מהעיר", הסבירה רוזין, שבעבר התנגדה לחוק שמסדיר את המצב המשפטי של ישראלים המתגוררים ביו"ש

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) באירוע שבתרבות בתל אביב. ללא קרדיט, אתר רשמי
"אם תתפרק הממשלה, גם נאכל את הדגים הסרוחים וגם נגורש מהעיר". מיכל רוזין באירוע שבתרבות, 4 ביוני 2022/אתר רשמי, ללא קרדיט

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין, אמרה היום (שבת) כי תתמוך בחוק תקנות יו"ש, שהדיון סביבו מהווה את המשבר הפוליטי של הימים האחרונים בקואליציה. באירוע שבתרבות בבית בן גוריון בתל אביב רוזין הסבירה מדוע תתמוך בחוק: תקנות שעת חירום יהודה ושומרון, למרות שהצביעה נגדו בעבר והוא מנוגד לעמדות האידיאולוגיות של מרצ.

"אני שואלת האם יש לנו אלטרנטיבה ומהי האלטרנטיבה? אם הייתי יודעת שאני אפיל את הממשלה ותקום ממשלת מרכז שמאל, הייתי עושה את זה עכשיו", אמרה רוזין. "אם התקנות יפלו ותתפרק הממשלה, גם נאכל את הדגים הסרוחים וגם נגורש מהעיר, כי תוך שבוע הימין יעביר את התקנות".

בהתייחס לאולטימטום שהציב שר המשפטים גדעון סער בנוגע להעברת החוק ולדיווחים על המגעים בינו ובין הליכוד, רוזין אמרה: "לימין בקואליציה יש אופציות, הם יכולים להקים מחר בבוקר ממשלה אחרת. בין אם יוותרו על ההכרזה שלהם לא לשבת תחת נתניהו, ובין אם יעשו תרגיל ויתנו למישהו אחר להיות ראש ממשלה וחודש אחרי זה יפזרו את הכנסת וילכו לבחירות. לנו אין שליטה על האירוע הזה".

"מבינה את הצד הימני בקואליציה"

היא הוסיפה כי: "אני מבינה את הצד הימני בקואליציה שמתוסכלים שלא יכולים למשול ולהעביר חוקים. זו סיטואציה לא נורמלית כי יש כאן אופוזיציה שאומרת לא משנה תישרף המדינה לא מעניין אותם כלום, לא בהתנחלויות, לא ממדים ללימודים, לא חוק האזרחות, העיקר להיות נגד הקואליציה. זה אבסורד".

חוק: תקנות שעת חירום יו"ש, שמוארך מדי חמש שנים מאז 1967, מסדיר את המצב המשפטי והפלילי של ישראלים המתגוררים בשטחים ומאפשר למערכת האכיפה והשיפוט הישראליים לפעול כלפי מתנחלים. תוקפו של החוק יפוג בסוף החודש, ובשבוע הבא הוא צפוי לעלות להצבעה בכנסת, ועדיין לא ברור אם יש לקואליציה רוב לאישורו. החוק מעורר התנגדות קשה בקרב חלק מחברי רע"מ וח"כ ג'ידא רינאווי זועבי שטרם התחייבו לתמוך, ובאופוזיציה מתכוונים להצביע נגד החוק כחלק ממדיניות החרם הגורף על כל חקיקה ממשלתית. גם ח"כ עידית סילמן (ימינה) העבירה מסרים שהיא מתכוונת להתנגד לחוק, כך שהרוב לאישור החוק כרגע בספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully