וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע משבר חוק יהודה ושומרון: בנט יקיים דיון עם ראשי הקואליציה

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 16:29

בשבוע האחרון הצטברו כמה משברים על שולחן הממשלה, בהם עימות בין כחול לבן למפלגת העבודה על התחבורה הציבורית, ועימות בין ליברמן וימינה על הכוונה לקצץ בתקציבי הישיבות. לצד אלו עומדת סוגיית הארכת תקנות החירום ביו"ש שמעורר התנגדות ברע"ם

בווידאו: ישראל אישרה בנייה של 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון/צילום: רויטרס

ראש הממשלה, נפתלי בנט, יקיים היום (רביעי) דיון עם ראשי מפלגות הקואליציה בלשכתו בירושלים. בנט החליט לכנס את הפורום כבר היום בעקבות ביטול הישיבה הקבועה בגלל יום ירושלים, והישיבה הבאה ביום ראשון, שתבוטל בגלל חג השבועות.

בשבוע האחרון הצטברו מספר משברים על שולחנה של הממשלה ובהם עימות בין כחול לבן למפלגת העבודה על הרפורמה בתחבורה הציבורית, עימות בין שר האוצר אביגדור ליברמן וימינה על הכוונה לקצץ בתקציבי הישיבות, והאולטימטום של שר המשפטים גדעון סער בנוגע לחוק תקנות שעת חירום יהודה ושומרון, שמעורר התנגדות קשה אצל רע"ם.

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 22 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ייפגש עם ראשי הקואליציה. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול איים שר המשפטים כי ההצבעה על חוק תקנות שעות חירום ביהודה ושומרון "יקבע אם הקואליציה תוכל להתקיים או לא". סער אמר את הדברים בריאיון בכאן רשת ב', תוך שהתייחס להחלטה לדחות את העלאת החוק להצבעה שלשום - בעקבות התנגדות רע"ם. בעקבות דבריו של סער, יו"ר סיעת רע"ם ח"כ וליד טאהא צייץ הבוקר "אנחנו מוכנים".

חוק תקנות שעות חירום יהודה ושומרון מסדיר את המצב המשפטי בגדה ומחוקק מדי חמש שנים מאז 1967. הוא מסדיר את האפשרות להעמיד לדין ישראלים שעברו עבירות ביהודה ושומרון ותוקפו יפוג בסוף חודש יוני.

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
"החוק יקבע אם הקואליציה תוכל להתקיים או לא". סער/ראובן קסטרו

בדברי ההסבר להצעה כתוב כי "התקנות מחילות באופן פרסונלי חוקים ישראליים על ישראלים המתגוררים באזור, והן נועדו להסדיר את מכלול מתן העזרה המשפטית בין ישראל לבין הגורמים המוסמכים ברשות הפלסטינית". החוק חוקק באופן זמני ונדרש אישור שלו מדי חמש שנים, והממשלה מבקשת כעת לאשררו עד 2027.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully