וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "חוק יהודה ושומרון יקבע אם הקואליציה תוכל להתקיים", וליד טאהא: "אנחנו מוכנים"

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 10:52

אחרי שהוחלט לדחות את העלאת החוק להצבעה אתמול בעקבות התנגדות רע"ם, שר המשפטים אמר בריאיון ברשת ב' כי החוק יהיה גורלי להמשך עתיד הקואליציה. חוק תקנות שעת חירום ביהודה ושומרון מסדיר את המצב המשפטי בגדה ומחוקק מדי חמש שנים מאז 1967. תוקפו יפוג בסוף חודש יוני

בווידאו: ישראל אישרה בנייה של 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון/צילום: רויטרס

שר המשפטים גדעון סער איים היום (שלישי) כי הההצבעה על חוק תקנות שעות חירום ביהודה ושומרון "יקבע אם הקואליציה תוכל להתקיים או לא". סער אמר את הדברים בראיון ברשת ב', תוך שהתייחס להחלטה לדחות את העלאת החוק להצבעה אתמול - בעקבות התנגדות רע"ם. בעקבות דבריו של סער, יו"ר סיעת רע"ם ח"כ וליד טאהא צייץ הבוקר "אנחנו מוכנים".

חוק תקנות שעות חירום יו"ש מסדיר את המצב המשפטי בגדה ומחוקק מדי חמש שנים מאז 1967. הוא מסדיר את האפשרות להעמיד לדין ישראלים שעברו עבירות ביהודה ושומרון ותוקפו יפוג בסוף חודש יוני.

גדעון סער. יוסי אלוני, מעריב
"יקבע אם הקואליציה תוכל להתקיים או לא". סער/מעריב, יוסי אלוני

בדברי ההסבר להצעה כתוב כי "התקנות מחילות באופן פרסונלי חוקים ישראליים על ישראלים המתגוררים באזור, והן נועדו להסדיר את מכלול מתן העזרה המשפטית בין ישראל לבין הגורמים המוסמכים ברשות הפלסטינית". החוק חוקק באופן זמני ונדרש אישור שלו מדי חמש שנים, והממשלה מבקשת כעת לאשררו עד 2027.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully