וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת נשארה משותקת לכל החיים - ביה"ח שיבא יפצה אותה ב-12.5 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 10:37

בית החולים ישלם סכום אסטרונומי לתינוקת שחלתה לפני 24 שנים במחלת מוח בעקבות שהותה בפגייה, שהובילה לשיתוק מוחין ולנכות של עד 100%. לאחר שהתינוקת חולצה מבטן אמה, צוות ביה"ח התרשל והנשים אותה באופן לא תקין. בשיבא צפויים לערער על ההחלטה לביהמ"ש העליון

בווידאו: אמבולנס מביא תינוקת שנדבקה בחיידק אלים לבית החולים ספרא/צילום: שיבא תל השומר

בית החולים שיבא בתל השומר ישלם פיצויי עתק בסך 12,535,000 שקלים לתינוקת שלקתה בשיתוק מוחין בעקבות שהותה בפגייה - כך קבע בית המשפט המחוזי בירושלים. התובעת חלתה במחלת החומר הלבן של המוח לפני 24 שנים, ובעקבות המחלה אובחנה כסובלת משיתוק מוחין ונכות קשה המגיעה לכדי 100%, וצפוי לה קיצור בתוחלת החיים. בבית החולים שיבא צפויים לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

לטענת עורכי הדין של התובעת, עו"ד עידו שטאובר ועו"ד יוסי טולדנו, צוות בית החולים התרשל בטיפול בתובעת במהלך הימים הראשונים של חייה, ומחלתה היא תוצאה של התרשלות זו. בנוסף, התביעה טוענת כי התינוקת הונשמה באופן לא תקין, מבלי שנערך מעקב מספיק אחר ירידת ערכי הפחמן הדו-חמצני בדם. אותה רמה נמוכה של ערכי הפחמן הדו חמצני שבאה בשל הנשמת יתר לתובעת, הביאה לפי הנטען למחלת ה-PVL ולנזק המוחי שנגרם.

בית החולים חולק על כך שנפל פגם בטיפול בתובעת ואף טוען כי אין קשר סיבתי בין הירידה בערכי הפחמן הדו-חמצני, בשלבים שבהם הם ירדו לבין התפתחות המחלה, אלא שמקורה בגורמים אחרים, בין היתר: פגות, היפרדות שלייה ולחץ דם אימהי.

הורים מלטפים תינוק פג דרך פתחים באינקובטור. ShutterStock
פיצויי עתק. תינוק בפגייה/ShutterStock

התובעת נולדה כאחת משתי תאומות, בהיריון השביעי של אמה. האם הגיעה לבית החולים בשבוע ה-28 להריונה והתלוננה על ירידת מים ודימום. מיד לאחר הגעתה הוחלט על טיפול שמרני ומתן סטרואידים. כעבור כמה שעות היא הועברה לחדר הניתוח ושתי התאומות חולצו מבטנה והגיעו לפגייה. אחת מהן חלתה בזיהום הקשה.

סכום הפיצויים שקבע בית המשפט הוא גבוה ביותר וכולל הפסדי השתכרות, הפסד תנאים סוציאליים, עזרת הוצאות נסיעה וניידות, התאמת דיור, הוצאות רפואיות ופרה רפואיות, נסיעות לחו"ל ואפוטרופסות במשך 24 השנים האחרונות ולעתיד לבוא עד שארית חייה.

בית החולים שיבא תל השומר, מאי 2015. ראובן קסטרו
רשלנות רפואית. בית החולים שיבא/ראובן קסטרו

מחלות של החומר הלבן במוח נגרמות בחלקן בגלל בעיות בייצור של הכיסוי או המעטה שומני של העצבים ומגן עליהם בפני פציעה. מחלות של החומר הלבן במוח הן מחלות גנטיות, כלומר מחלות שנגרמות בגלל שינויים גנטיים בגנים מסוימים.

במקרים של רשלנות רפואית הפגיעה בחומר הלבן במוח נובעת כתוצאה מכשל בהנשמת הפג או בהשגחה עליו, או אם היה ניתן למנוע PVL אצל עובר, לו זוהתה אצלו בזמן פגיעה באספקת דם למוחו באמצעות האולטרסאונד. מחלות אלו יכולות לגרום לתינוקות להפרעות בתנועה (הפרעות מוטוריות), לקשיי דיבור, לבעיות אכילה, ראייה ושמיעה, ולעיכוב בהתפתחות גופנית ושכלית.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר בתגובה: "במרכז הרפואי שיבא, מטופלים המקרים הקשים והמורכבים ביותר בהיותו אחד מהמרכזים הרפואיים מהטובים בעולם. כך גם במקרה זה אשר ארע לפני 24 שנים. מצבה של המטופלת בשנת 1998 היה מורכב ביותר והיא קיבלה את הטיפול המקצועי, המסור והאנושי ביותר. נמשיך להיות בית למקרים הסבוכים ביותר של מטופלות ומטופלים מכל רחבי הארץ ולהעניק טיפול רפואי בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully