וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי שני חלה באבעבועות הקוף

עודכן לאחרונה: 28.5.2022 / 19:18

החולה הגיע אתמול לבית החולים שיבא, ושוחרר לביתו במצב קל. היום הגיעו תוצאות הבדיקות שאימתו את החשד שמדובר באבעבועות הקוף. לא נמסר באיזה נסיבות נדבק החולה. ברחבי העולם הגיע מספר המדינות שבהן התגלו חולים לעשרים, לאחר גילוי של חולה באירלנד

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור מעדכנת על תמונת המצב של אבעבועות הקוף בישראל/צילום: לע"מ

מקרה שני של אבעבועות הקוף התגלה היום (שבת) בתל השומר. החולה הגיע אתמול לבית החולים, ושוחרר לביתו במצב קל. לאחר ניתוח תוצאות הבדיקות אומתה האבחנה והתברר כי הוא אכן נדבק בווירוס אבעבועות הקוף. לא נמסר באיזה נסיבות נדבק החולה.

המקרה הראשון בארץ של המחלה אובחן לפני יותר משבועיים. החולה הראשון הוא אזרח ישראלי המתגורר בניגריה, שנדבק שם ואובחן לאחר שהגיע לארץ. הוא הוכנס לבידוד בביתו ומצבו השתפר מאז. במשרד הבריאות השמיעו לפני שבוע הערכה כי ישנם מקרים נוספים שעתידים להתגלות בארץ. מאז נבדק חשד שאדם נוסף חלה במחלה, אך החשד נשלל.

אדם עם אבעבועות קופים בהתפרצות של המחלה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. CDC/Brian W.J. Mahy, רויטרס
המחלה מועברות לרוב במגע קרוב. אבעבועות הקוף/רויטרס, CDC/Brian W.J. Mahy

אבעבועות הקוף הוא וירוס ממשפחות האבעבועות השחורות, אך הוא מתון יותר ואלים פחות. הוא נמצא בדרך כלל במכרסמים באפריקה ומועבר לרוב במגע קרוב. לעיתים הוא אף עובר במעבר טיפתי. כמו כן, הווירוס יציב ללא הרבה וריאנטים. ברוב מקרי ההדבקות אין סיבוכים והמטופלים לא נדרשים לאשפוז. המחלה מאופיינת בחום, בכאבי ראש, בכאבי שרירים ובעייפות. על גוף החולה מופיעה פריחה. המחלה נמשכת לרוב בין שבועיים לחודש, והיא חולפת מעצמה, ללא טיפול. אף שאין חיסון ספציפי לאבעבועות הקוף, כמה מדינות אמרו כי הן אוגרות חיסוני אבעבועות רוח, שיעילותם במניעת המחלה היא 85%. עד כה התגלתה המחלה ב-20 מדינות שבהן היא אינה אנדמית. היום דווח על חולה ראשון באירלנד.

לא ברור עדיין מדוע קרתה ההתפרצות הלא צפויה כעת. אפשרות אחת היא שהווירוס השתנה ונהפך ווריאנט חדש, אך אין לכך ראיות עד כה. הסבר אחר הוא שהווירוס מצא את עצמו במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לשגשג. גורם נוסף הוא שווירוס אבעבועות הקוף מתפשט כיום יותר בקלות משום שבעבר נעשה שימוש רחב יותר בחיסון אבעבועות רוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully