וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבעבועות הקוף: מי שבא במגע עם חולה לא בהכרח יחוסן, משרד הבריאות נערך לחודש הגאווה

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 15:23

משרד הבריאות הודיע כי אומנם התפרצות הווירוס היא בין גברים, אך נראה כי לא מדובר במחלה העוברת דרך יחסי מין. עוד הוסיפו כי לא מדובר במגפה שתדביק אלפי אנשים כל יום. "זה לא משהו מלחיץ", מסרו. כרגע מאושפז בישראל חולה אחד באיכילוב, החשד השני - נשלל

בווידאו: תדרוך של רופאים מבית החולים של מסצ'וסטס על מקרה ראשון של אבעבועות הקוף/צילום: רויטרס

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי אומנם התפרצות וירוס אבעבועות הקוף היא בין גברים אך נראה כי לא מדובר במחלה העוברת דרך יחסי מין. עוד הוסיפו כי אבעבועות הקוף אינה מגפה שתדביק אלפי אנשים כל יום. "לא מדובר במשהו מלחיץ", מסרו.

במשרד הבריאות אמרו כי הווירוס ילווה אותנו בתקופה הקרובה אך שאין חשש מהישארותו לטווח הרחוק. היות וכרגע ההדבקה היא בין גברים, המשרד בוחן הנחיות רלוונטיות לקראת אירועי חודש הגאווה החלים בקרוב. "אנחנו רוצים לבדוק מה עושים לגבי המסיבות הסגורות, אין בעיה במסיבות רחוב", אמרו. המשרד מצוי בקשר עם מארגני מצעד הגאווה ובוחן מה לעשות עם תיירים שיגיעו לארץ לקראת האירוע. "אין חשש שיגיעו אנשים ממש חולים כי יש מודעות לנושא באירופה וארצות הברית - במדינות שבהן יש התפרצות".

אבעבועות הקוף. 21 במאי 2022. רויטרס
"לא מדובר במחלה העוברת דרך יחסי מין". אבעבועות הקוף/רויטרס

מדובר בווירוס ממשפחות האבעבועות השחורות - יותר מתון ופחות אלים. הוא נמצא בדרך כלל במכרסמים באפריקה ומועבר לרוב במגע קרוב. לעיתים הוא אף עובר במעבר טיפתי. כמו כן, הווירוס יציב ללא הרבה וריאנטים. ברוב מקרי ההדבקות אין סיבוכים והמטופלים לא נדרשים לאשפוז.

משרד הבריאות עורך חקירות אפידמיולוגיות על מנת לאתר את האנשים שבאו במגע עם החולה המאומת בישראל, המאושפז באיכילוב. החשד למאומת שני - נשלל. עוד הוסיפו כי לא כל מי שבא במגע מחויב בבידוד ועל כן הוראות יימסרו מהמשרד לרלוונטיים.

אדם עם אבעבועות קופים בהתפרצות של המחלה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. CDC/Brian W.J. Mahy, רויטרס
בישראל יש מלאי תרופות. אבעבועות הקוף/רויטרס, CDC/Brian W.J. Mahy

במשרד הדגישו כי לחיסון הרבה תופעות לוואי - זאת בניגוד למחלה שלרוב קלה. "אנחנו לא נגיד לכולם להתחסן, גם לא לכל המגעים. אין לנו כרגע מגעים במדינת ישראל שצריכים חיסון. אם יהיה מגע קרוב, אז נשקול נקודתית", אמרו. כמו כן בישראל יש מלאי תרופות למקרה שבו תתפרץ תחלואה קשה יותר.

עוד הוסיפו במשרד כי אנשים המצויים בסיכון לתחלואה הם כאלו שבאו במגע קרוב עם מאומת. ככל הנראה מדובר בשבים מחו"ל שפיתחו תסמיני חום ושהו במסיבות רבות משתתפים. צעירים לא מחוסנים לווירוס ולכן נמצאים בסיכון גם הם. מנגד, האוכלוסייה המבוגרת לא נמצאת בסיכון משום שחוסנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully