וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד למקרה נוסף של אבעבועות הקוף בישראל; אש: מעריך שיהיו עוד נדבקים

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 9:09

מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר בריאיון ל-103FM כי "זו לא קורונה שנייה", והדגיש כי בדרך כלל היא לא מתפתחת למחלה קשה: "זו מחלה לא נעימה, אבל צריך להיזהר". מצבו של החולה השני, צעיר בן 27 ששב ממערב אירופה, מוגדר קל מאוד, והוא מאושפז בינתיים בבידוד מוחלט

בווידאו: תדרוך של רופאים מבית החולים של מסצ'וסטס על מקרה ראשון של אבעבועות הקוף/צילום: רויטרס

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי ישנו חשד שאדם נוסף חולה באבעבועות הקוף בארץ. מצבו של הגבר, צעיר בן 27 ששב לאחרונה ממערב אירופה, מוגדר קל ביותר. ככל הנראה, מדובר במלח בספינת משא שעגנה בנמל אשדוד, ואושפז בבית החולים ברזילי באשקלון בבידוד מוחלט. לדבריו, הוא לא היה במגע עם חולים אחרים.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, העריך בריאיון ל-103FM כי יהיו מקרי תחלואה נוספים, אך הדגיש: "זו לא קורונה שנייה".

"אני לא חושב שיש סיבה מיוחדת שזה קרה כעת, מחלות כאלה מתפרצות מדי פעם", הסביר אש. "אנו עוקבים אחרי הנתונים מהעולם, נערכים בארץ. חשוב לי מאוד להרגיע, זו לא קורונה שנייה. אלו התפרצויות שהיו גם לפני הקורונה".

אש הוסיף כי המחלה היא "קרובת משפחה" של האבעבועות השחורות, מחלה שהוכחדה מהעולם. על כן, הוא הסביר, החיסון נגד האבעבועות השחורות מגן גם נגד אבעבועות הקוף.

פרופסור נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, 26 באפריל 2022. קונטקט, צילום מסך
"זאת לא קורונה שנייה". אש/צילום מסך, קונטקט

"זו לא מחלה קשה, שצורכת לחסן את כל האוכלוסייה", הוסיף המנכ"ל, "אנו שוקלים ומתכוונים לחסן בעיקר אוכלוסיות בסיכון". אש הסביר כי לחיסון תופעות לוואי, שעלולות לגרום לתסמינים דומים לאלו של המחלה עצמה, ולהופעת נגעים על העור.

"זו מחלה שקיימת באופן שוטף באפריקה ויש לה שתי צורות: הצורה היותר קלה התפשטה אלינו", הסביר מנכ"ל משרד הבריאות, והתייחס למקרה הראשון שהתגלה בישראל. "הגבר אושפז באיכילוב לאחר שסבל מנגעים עוריים עם שובו ממערב אירופה, ואכן נדבק באבעבועות הקוף. חום, פצעים ופריחה, הגדלה של קשרי לימפה - וזה חולף תוך מספר שבועות. במקרים שזה תוקף אנשים עם כשל חיסוני, המחלה יכולה להיות קשה יותר ועד כדי מוות - אך זה נדיר".

עוד בוואלה!

אבעבועות הקוף: איך מזהים את התסמינים והאם יש סיבה לדאגה?

לכתבה המלאה

האזינו לריאיון של נחמן אש ב-103FM

עוד הוסיף אש כי הוא מעריך שנראה עוד מקרים נוספים של אבעבועות הקוף בארץ. הוא הסביר כי המחלה מדבקת בעיקר באמצעות "מגע הדוק", ולעתים רחוקות יותר גם כתוצאה מחשיפה נשימתית, וציין כי הדבר יכול להתרחש גם דרך יחסי מין. "זה בהחלט מתפשט בקרב גברים שמקיימים יחסי מין עם הרבה שותפים, אך זה לא ייחודי לאוכלוסייה הזו", אמר.

"זו מחלה שכל אחד יכול להידבק מה, ומגע הדוק כלשהו יכול להביא לתחלואה", סיכם אש. "זה ממש לא קורונה, צריך להיזהר וזה לא הזמן למגעים הדוקים. זו מחלה לא נעימה, אך לא מסוכנת כמו הקורונה. לא נראה את המספרים של החולים הקשים והקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully