וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זוכרים את הגורל הטרגי": בהר הרצל התייחדו עם יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 15:47

טקס האזכרה הממלכתי ליהודי אתיופיה חל היום ומצוין במקביל לחגיגות יום ירושלים. בטקס נכחו ראש הממשלה בנט, הנשיא הרצוג, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ומשתתפים נוספים. תמנו שטה: "את סיפור ההעפלה הזה עלינו לזכור ולהזכיר. אנחנו הדור שזכה להגשים חלום"

בווידאו: טקס אזכרה ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל/צילום: קונטקט

טקס האזכרה הממלכתי ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל חל היום (ראשון) ומצוין במקביל לחגיגות יום ירושלים. בטקס נכחו ראש הממשלה נפתלי בנט, הנשיא יצחק הרצוג, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ומשתתפים נוספים.

ראש הממשלה בנט אמר בטקס כי ביום זה אנו מתחייבים שירושלים לעולם לא תחולק עוד ועם ישראל לעולם לא יחולק עוד. "גם בשיא הוויכוחים ובשיא הלהט - לא נשווה את אחינו לגדולי צוררינו", אמר. "עלינו לנצור את לשוננו מרע. אחים אנחנו. ביום זה אנחנו מציינים את אחדות בירתנו ואחדות עמנו".

נשיא המדנה, יצחק הרצוג במהלך נאומו בטקס הממלכתי ליהודי אתיופיה בהר הרצל 29 במאי 2022. מארק ישראל סאלם, פלאש 90
"זוכרים את הגורל הטרגי". הרצוג בטקס/פלאש 90, מארק ישראל סאלם

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא אף הוא דברים בטקס הממלכתי ואמר כי מדינת ישראל מתייחדת היום עם זכרם של היקרים מכל. "אנו זוכרים את הגורל הטרגי, אבל מבקשים להחיות בלבנו את החיים, את הסיפורים, את הגבורה, את העוצמות הבלתי נתפסות, את העושר התרבותי והשורשים האיתנים, את הזהות של קהילת יהודי אתיופיה", אמר. "אנו כואבים היום את אובדן החיים בטרם-עת, את ניפוצה של התקווה שנשאו עימם, ואת החלל הגדול שהותירו בקרב אהוביהם".

"הדרך שאותה עשיתם, הדרך של אלה שלא זכו להשלים את המסע, היא דרך של כולנו. דרך של עם שלם. כשהלכתם קוממיות, הולכתם אותנו קוממיות. את הסיפור הזה, את סיפור ההעפלה והתקומה הזה, עלינו לזכור ולהזכיר, להנחילו, וללמד את בנותינו ובנינו, מדור לדור עד דור אחרון. זוהי חובתנו, וזוהי זכותנו הגדולה".

עוד בוואלה!

בשל המצב הביטחוני באתיופיה: הוחלט על זירוז עליית 5,000 יהודי אתיופיה לישראל

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך נאומו בטקס הממלכתי ליהודי אתיופיה בהר הרצל 29 במאי 2022. מארק ישראל סאלם, פלאש 90
"אחים אנחנו". בנט בטקס/פלאש 90, מארק ישראל סאלם
שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה במהלך נאומה בטקס הממלכתי ליהודי אתיופיה בהר הרצל 29 במאי 2022. מארק ישראל סאלם, פלאש 90
"אנחנו הדור שכן זכה להגשים חלום". תמנו שטה בטקס/פלאש 90, מארק ישראל סאלם

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה נאמה ואמרה כי עלינו לזכור שבמות יקירנו הם ציוו לנו את החיים, הם ציוו עלינו להמשיך לצעוד לירושלים. "אנו מתכנסים כאן אחת לשנה לזכור ולהזכיר את האובדן הגדול ביותר שידעה יהדות אתיופיה, את האובדן הגדול ביותר שידעו משפחות רבות בדרכם ארצה, את אותם יקרינו שאינם איתנו עוד", הוסיפה. "זה כמעט והיה החלום ושברו, אך החלום התגשם, ולמרות השבר, הקהילה קמה אט אט על רגליה, הגיעה לכאן לירושלים בתפארתה, ואנחנו הדור שכן זכה להגשים חלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully