וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת צעדת הדגלים: המשטרה מתגברת כוחות בעיר העתיקה והר הבית

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 23:17

הפלגים ברצועת עזה קראו היום לפלסטינים להגיע בהמוניהם להר הבית כבר ממחר, בתגובה לכך שהמשטרה תאפשר למצעד הדגלים לעבור בשער שכם. במשטרה אומנם מעריכים שתפילות יום שישי יתקיימו ללא אירועים חריגים, אך נערכים לכל תרחיש וחוששים מקריאות ההסתה הקשות ברשתות החברתיות

בווידאו: פלסטינים עם דגלי חמאס מפגינים בהר הבית/לפי סעיף 27א' ברשתות חברתיות

המשטרה תתגבר את כוחותיה באזור העיר העתיקה בירושלים ובהר הבית, לקראת צעדת הדגלים שצפויה להיערך ביום ראשון. זאת, ברקע איומי חמאס והג'יהאד האסלאמי. עם זאת, על פי הערכות במשטרה, תפילות יום שישי יתקיימו כסדרן ללא אירועים חריגים.

הערב קיימו חמאס והג'יהאד האסלאמי פגישת חירום, בסיומה הצהירו הפלגים כי הם "נמצאים בכוננות". עוד נמסר כי האחריות להשלכות מוטלת על ממשלת ישראל. "עמנו וההתנגדות לא יחזרו בהם ממה שהשיגו בשומר החומות", מסרו הפלגים. "קוראים לציבור בירושלים, בגדה ולערביי ישראל להגיע להר הבית החל מיום שישי ולהחשיב את יום ראשון ליום לאומי להגנה על אל-אקצא".

כמו כן, הפלגים הפלסטיניים איימו, ובהודעתם נאמר: "מזהירים את האויב הציוני מלבצע כל מעשה כמו התרה של כניסה להר הבית באמצעות מצעד הדגלים. תוכנית כזו תהיה כמו חבית נפץ שתתפוצץ ותבעיר את האזור כולו. ירושלים והמקומות הקדושים הם קו אדום. עמנו על כל כוחותיו והתנגדותו לא יעמדו שלובי ידיים על תוכנית זו ויתנגדו לה בכל האמצעים".

מצעד הדגלים בירושלים לרגל יום ירושלים  20 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מצעד הדגלים בירושלים. אפריל 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

מעבר לכך, המשטרה הודיעה כי תתגבר כוחות ברחבי ירושלים ובשער שכם לקראת המצעד. בתום הערכת מצב שהתקיימה אתמול, הורה המפכ"ל קובי שבתאי על מעבר הכוחות לכוננות הגבוה ביותר בירושלים ובערים המעורבות. הוחלט כי 3,000 שוטרים יאבטחו את המצעד שיעבור במרכז ירושלים, דרך שער שכם ורחוב הגיא. כמו כן הוחלט על גיוס שלוש פלוגות מילואים של מג"ב והכנסת מערך המילואים לכוננות מידית. הכוחות יפרסו בירושלים החל ממחר ויאבטחו שורה של אירועים בהם מסיבות לילה לבן והילולת שמואל הנביא.

מוקדם יותר היום שוחח שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס בטלפון עם השר לביטחון פנים עמר בר-לב והביע בפניו דאגה לגבי מצעד הדגלים וחשש כי הוא עלול להביא להסלמה בירושלים ובשטחים, כך אמר פקיד ישראלי בכיר. לדבריו, השגריר האמריקני לא ביקש לשנות את המסלול של המצעד.

מצעד הדגלים בירושלים לרגל יום ירושלים  20 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מצעד דגלים בירושלים. אפריל 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

בר-לב אמר לשגריר האמריקני כי הוא מבין את הדאגה ועוקב באופן אישי אחרי ההיערכות של המשטרה לשמירה על הסדר במהלך המצעד. בר-לב אמר לשגריר האמריקני כי המשטרה פועלת כדי למנוע חיכוך או פרובוקציות במהלך המצעד.

הפקיד הבכיר ציין כי בר-לב סיפר לשגריר האמריקני כי המצעד אינו מהלך התרסה, אלא מסורת שקיימת כבר 30 שנה וכי במשך הרוב המוחלט של השנים המצעד התקיים באותו מסלול ובאותו מתווה. "אבא שלי כסגן רמטכ"ל נתן את הפקודה לשחרר את ירושלים - זו הבירה שלנו", אמר בר-לב לשגריר האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully