וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בר-לב אישר: מצעד הדגלים יעבור דרך שער שכם

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 18:16

השר לביטחון הפנים אישר את המתווה של מצעד הדגלים בירושלים, שייערך ב-29 במאי, בתום דיון עם המפכ"ל ומפקד המחוז. זאת, לאחר שבחודש שעבר הגישה לשער שכם נחסמה ל-400 מפגינים במקום. מארגני המצעד בירכו על ההחלטה: "אין מתאים מלצעוד ביום חגה של ירושלים בכל חלקי העיר"

בווידאו: צעדת הדגלים יצאה לכיוון שער שכם עם בן גביר - ונחסמה/שלומי גבאי, דוברות משטרת ישראל

מצעד הדגלים יתקיים השנה בירושלים לפי המתווה הקבוע שלו ויעבור דרך שער שכם - כך אישר אמש (שלישי) השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, בתום דיון שערך עם המפכ"ל קובי שבתאי ועם מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן. המצעד יתקיים ב-29 במאי ויתחיל משער שכם, יעבור ברחוב הגיא ויסתיים בכותל.

מארגני מצעד הדגלים בירכו על ההחלטה. "אין מתאים מלצעוד ביום חגה של ירושלים, בכל חלקי העיר", מסרו. "ריקוד הדגלים המסורתי מסמל יותר מכל את שחרורה של ירושלים ואת חיבורה של העיר ממערב למזרח באמצעות עשרות אלפי שצועדים בשמחה ברחובות העיר העתיקה בדרכם לכותל המערבי".

עיסאווי פריג', השר לשיתוף פעולה אזורי, תקף את ההחלטה וטען כי היא "טעות מסוכנת ומדאיגה". לדבריו, "מטרת הצעדה בלב מזרח ירושלים, איננה טובת ירושלים, אלא הרצון להבעירה". הוא הודיע כי בכוונתו לפעול לשינוי ההחלטה "כדי למנוע את השלכותיה המסוכנות".

מצעד הדגלים בירושלים 15 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מצעד הדגלים בירושלים, אשתקד/ראובן קסטרו

לפני כחודש נערכה "צעדת הדגלים" ביוזמתו של ח"כ איתמר בן גביר. על אף איסור המשטרה, יותר מ-400 מפגינים הגיעו לכיכר ספרא שבירושלים, החלו לצעוד לעבר שער שכם והכותל - ונחסמו על ידי המשטרה. לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט אסר על הגעתו של בן גביר לשער שכם, האחרון נשא דברים נגד בנט.

המארגנים טוענים כי המשטרה דחתה כל ניסיון שלהם להגיע למתווה שמקובל על שני הצדדים. "לצערנו המשטרה נפלה לבור פוליטי שהשר לביטחון הפנים וראש הממשלה טמנו לה", מסרו. "במקום לעשות את עבודתה היא נתקלה בחומה פוליטית שמנעה מאיתנו לעשות את כל מה שיהודי יכול וחייב לעשות - לצעוד עם דגל ישראל בעיר הבירה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully