וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מונע מבן גביר להגיע לשער שכם; לפיד: "לא נאפשר לשרוף את ירושלים עבור פוליטיקה"

עודכן לאחרונה: 20.4.2022 / 17:03

רה"מ קיבל את המלצותיהם של שר הבט"פ, ראש שב"כ והמפכ"ל, ואסר על הח"כ להגיע לאזור המתוח. הח"כ השיב: "לא מקבל הוראות - אגיע לשער שכם". מארגני צעדת הדגלים מסרו כי יעברו בשער, על אף שבמשטרה לא אישרו את התהלוכה

LIVE

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (רביעי) כי החליט למנוע מחבר הכנסת איתמר בן גביר להגיע לשער שכם. בכך, בנט קיבל את המלצת השר לביטחון הפנים, ראש שב"כ והמפכ"ל. "אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם", אמר ראש הממשלה. "לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן גביר לסכן את חיילי צה"ל ואת שוטרי משטרת ישראל, ולהכביד על משימתם הכבדה ממילא". חוק חסינות חברי הכנסת אמנם אוסר על הגבלת תנועה וגישה מחברי כנסת, אלא אם כן מדובר באיסור או הגבלה מטעמים של ביטחון המדינה.

ח"כ איתמר בן גביר מחאת ההמונים: עצרת מרכזית בכיכר הבימה על שמירת מדינת יהודית ודמוקרטית 07 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
לא יוכל להגיע לשער שכם. בן גביר/ראובן קסטרו

שר החוץ יאיר לפיד גיבה את בנט והחלטתו. "בן גביר רוצה שתהיה אלימות ואש תשרוף את ירושלים. לא ניתן להם בשביל הפוליטיקה שלהם לשרוף את ירושלים", אמר. "הם מכבידים על כוחות הביטחון וגורמים נזק בינלאומי. צריך לרסן את זה על פי כוח החוק, יש דבר שנקרא חשש ממשי לשלום הציבור, הוא קודם לחסינות חברי כנסת".

בתגובה להודעת בנט מסר בן גביר כי "יממה לאחר שסגר את הר הבית ליהודים בהנחיית מועצת השורא, בנט חילק את ירושלים באופן סופי ואוסר להניף את דגל ישראל. אחרי שהפקיר שוטרים ואזרחים הפך לדיקטטור שפוגע בחופש התנועה של חברי הכנסת, בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת".

רה"מ נפתלי בנט בבסיס אוגדת איו"ש בבית אל, 5 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן גביר לסכן את כוחות הביטחון". בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

"בנט מנסה לעשות ספין על הגב שלי", אמר חבר הכנסת. "אם לא יהיה מתווה מוסכם ותהיה פשרה בין המשטרה למארגנים, בכוונתי להגיע לשער שכם, בלי לשאול את בנט, בר לב, מועצת השורא והחמאס". מטעם הציונות הדתית נמסר בתגובה להחלטת ראש הממשלה: "אצל בנט ראאד סלאח יכול לעלות להר הבית אבל חברי כנסת יהודים לא יכולים להגיע לשער שכם. כך נראית כניעה מוחלטת למועצת השורא של האחים המוסלמים. חוקי מדינת ישראל קובעים שלחברי כנסת יש חסינות שמאפשרת להם להגיע לכל מקום שירצו".

במקביל, מארגני "צעדת הדגלים" המתוכננת להתקיים הערב בירושלים הודיעו כי בכוונתם לעבור בשער שכם, ברובע המוסלמי ובמקומות נוספים סביב העיר העתיקה, למרות שלא קיבלו על כך אישור מהמשטרה. לטענתם, הם ניסו להגיע עם המשטרה להבנות על מסלול לצעדה, אך אלה "קרסו בשל לחצים פוליטיים". כעת, במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים למנוע את התהלוכה שתתקיים בניגוד לחוק.

המארגנים טוענים כי המשטרה דחתה כל ניסיון שלהם להגיע למתווה שמקובל על שני הצדדים. "לצערנו המשטרה נפלה לבור פוליטי שהשר לביטחון הפנים וראש הממשלה טמנו לה", מסרו. "במקום לעשות את עבודתה היא נתקלה בחומה פוליטית שמנעה מאיתנו לעשות את כל מה שיהודי יכול וחייב לעשות - לצעוד עם דגל ישראל בעיר הבירה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully