וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר האמריקני שוחח עם בר-לב: הביע חשש שמצעד הדגלים יוביל להסלמה

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 17:07

לדברי פקיד ישראלי בכיר, שגריר ארה"ב בישראל הביע דאגה בפני שר הבט"פ מקיום מצעד הדגלים, אך לא ביקש לשנות את מסלולו. השר הסביר כי המשטרה פועלת כדי למנוע חיכוך או פרובוקציות בתהלוכה. "אבי נתן את הפקודה לשחרור ירושלים - זו הבירה שלנו"

בווידאו: פלסטינים עם דגלי חמאס מפגינים בהר הבית/לפי סעיף 27א' ברשתות חברתיות

שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס שוחח היום (חמישי) בטלפון עם השר לביטחון פנים עמר בר-לב והביע בפניו דאגה לגבי מצעד הדגלים וחשש כי הוא עלול להביא להסלמה בירושלים ובשטחים, כך אמר פקיד ישראלי בכיר. לדבריו, השגריר האמריקני לא ביקש לשנות את המסלול של המצעד.

בר-לב אמר לשגריר האמריקני כי הוא מבין את הדאגה ועוקב באופן אישי אחרי ההיערכות של המשטרה לשמירה על הסדר במהלך המצעד. בר-לב אמר לשגריר האמריקני כי המשטרה פועלת כדי למנוע חיכוך או פרובוקציות במהלך המצעד.

מצעד הדגלים בירושלים לרגל יום ירושלים  20 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מצעד דגלים בירושלים. אפריל 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

הפקיד הבכיר ציין כי בר-לב סיפר לשגריר האמריקני כי המצעד אינו מהלך התרסה, אלא מסורת שקיימת כבר 30 שנה וכי במשך הרוב המוחלט של השנים המצעד התקיים באותו מסלול ובאותו מתווה. "אבא שלי כסגן רמטכ"ל נתן את הפקודה לשחרר את ירושלים - זו הבירה שלנו", אמר בר-לב לשגריר האמריקני.

בתוך כך, הערב יקיימו חמאס והג'יהאד האסלאמי פגישת חירום. זאת, ברקע ההיערכות למצעד שייערך ביום ראשון. בצל האיום של חמאס להסלמה אם התהלוכה תתקיים, הודיעה המשטרה כי תתגבר כוחות ברחבי ירושלים ובשער שכם לקראת המצעד. בתום הערכת מצב שהתקיימה אתמול, הורה המפכ"ל קובי שבתאי על מעבר הכוחות לכוננות הגבוה ביותר בירושלים ובערים המעורבות.

עמר בר לב. מאיר ועקנין, פלאש 90
"אבי נתן את הפקודה לשחרור ירושלים - זו הבירה שלנו". בר-לב/פלאש 90, מאיר ועקנין

הוחלט כי 3,000 שוטרים יאבטחו את המצעד שיעבור במרכז ירושלים, דרך שער שכם ורחוב הגיא. כמו כן הוחלט על גיוס שלוש פלוגות מילואים של מג"ב והכנסת מערך המילואים לכוננות מידית. הכוחות יפרסו בירושלים החל ממחר ויאבטחו שורה של אירועים בהם מסיבות לילה לבן והילולת שמואל הנביא.

"יש קריאות של מתנחלים לפרוץ למסגד אל-אקצא ולארגן מצעד של דגלים", אמר הנייה בתחילת השבוע. "אני אומר בבירור ומזהיר את האויב מביצוע פשעים כאלה. העם הפלסטיני וההתנגדות בירושלים ובגדה המערבית לא יסכימו ולא יקבלו את מעבר השטויות היהודיות הללו במסגד אל-אקצא".

עוד הוסיף הנייה כי "ההחלטה שלנו ברורה ולא תהיה חזרה ממנה. נאבק בכל האפשרויות ולא נתיר את חילול מסגד אל-אקצא, או את ההתנשאות נגד עמנו ברחובות ירושלים, בגדה המערבית ובתוך ישראל". המזכיר הכללי של ארגון הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, חיזק את דבריו של הנייה והוסיף כי "אנחנו צריכים להיות בכוננות, למלא את המשימה שלנו ולהכריז לעולם כולו שאין לנו מלבד ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully