וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בטקסס: הרשויות עדיין מחפשות אחר המניע לירי

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 12:53

יומיים אחרי שיורה בן 18 נכנס לכיתה ד' וירה למוות ב-19 ילדים ושתי מורות, מתגלים פרטים חדשים לגבי מה שהתרחש לפני הירי - ועל פעולות הצוות המיוחד שפרץ פנימה לאחר שעה של התבצרות היורה בכיתה, וחיסל אותו. "הם לא היססו, וגיבשו תוכנית, נכנסו לכיתה וטיפלו במצב"

בווידאו: בבטקסס מתאבלים על מותם של 19 תלמידים ו-2 מורות/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אשתו ג'יל צפויים להגיע היום לעיירה אובלדה בטקסס שבה התבצע מסע הירי הקטלני ביום שלישי, לאחר שאתמול זרמו תנחומים ממנהיגם רבים ברחבי העולם, כולל האפיפיור פרנציסקוס, עמנואל מקרון, נשיא צרפת, מנהיגי גרמניה וספרד, ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שאמר כי "זה נורא לראות קורבנות של ירי בזמני שלום".

יומיים לאחר הירי, עדיין לא נחשף מניע. ליורה לא היה עבר פלילי או היסטוריה של בעיות נפשיות, אמרו גורמים רשמיים,למעט העובדה שחגג יום הולדת 18 וקנה באופן חוקי שני רובי AR-15 ותחמושת. סבו אמר אתמול כי לא ידע שהיו לראמוס רובים. "אם הייתי יודע, הייתי מדווח עליו", אמר רולאנדו רייס.

תלמידי ומורי בית הספר היסודי שנהרגו בירי, טקסס, ארה"ב, 25 במאי 2022.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, עיבוד תמונה
צילומים של קורבנות הירי בטקסס/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

על פי המשטרה, סלבדור ראמוס, היורה, נכנס לבניין, אף שלפני כן נתקל במאבטח חמוש של בית הספר. הא פצע שני שוטרים שהגיבו לקריאות על יריות, ולבסוף התבצר בכיתה במשך כשעה במהלך חילופי אש בינו לבין המשטרה.

חורים בלוח הזמנים של האירועים עדיין נותרו, אך מה שהחל ב-11:30, עם הדיווח הראשון על אדם חמוש המתקרב לבניין, הסתיים בשוטרים מצוות מיוחד שפרצו פנימה והרגו את היורה קצת אחרי 13:00, הוסיפה המשטרה.

טוני גונזלס, נציג המחוז שכולל את העיר אובלדה, אמר ל-CNN: "היריות נפסקו, והוא התבצר בפנים, והיתה רגיעה", הוא אמר. "זה נמשך להבנתי כשעה, אך היתה הפסקה של כחצי שעה בחילופי הירי. המשטרה הרגישה כי הוא לכוד. שאר התלמידים בבית הספר החלו לעזוב".

טבח בבית ספר יסודי בטקסס: 19 ילדים ושתי מורות נרצחו בירי

בווידאו: זירת הטבח בבית ספר בטקסס, 19 תלמידים ו-2 מבוגרים נרצחו/צילום: רויטרס

ראול אוריץ, מפקד משמר הגבול האמריקני, סיפר כי הסוכנים שלו הגיעו לזירה לאחר שהשוטרים כבר יצרו קשר עם היורה. כמה אנשי צוות טקטי של משמר הגבול, אנשי חיפוש והצלה וסוכנים אחרים הצטרפו לשוטרים המקומיים ויצרו צוות שנכנס לבית הספר. "הם לא היססו, וגיבשו תוכנית. הם נכנסו לכיתה וטיפלו במצב מהר ככל שיכלו", אמר אוריץ.

כך הסתיים אירוע הירי השני הכי קטלני בבית ספר בארצות הברית מאז 2012, כש-26 אנשים נהרגו בבית הספר היסודי סנדי הוק בקונטיקט. בנוסף, היה זה אירוע הירי ה-30 במספר בבית ספר במדינה, על פי חישוב CNN.

סלבדור ראמוס. אינסטגרם, אתר רשמי
סלבדור ראמוס, היורה נהרג מירי המשטרה/אתר רשמי, אינסטגרם

לפני הירי בבית הספר, ראמוס ירה בסבתו בפנים. לדברי גורמים רשמיים, הסבתא שהתקשרה למוקד החירום, מאושפזת בבית החולים, לצד חמישה פצועים נוספים, ומצבה השתפר מאנוש לקשה.

על פי מפקד המחלקה לביטחון ציבורי בטקסס, כריס אוליברז, זמן קצר לאחר הירי הראשוני, המשטרה קיבלה שיחת חירום לגבי כלי רכב שנתקע בשער כשמישהו עם רובה נראה בפנים. האיש לבש אפוד מגן, הוא הוסיף.

אריק אסטרדה, קצין אחר, אמר כי כשהיורה נכנס לבית הספר הוא נתקל במאבטח, השליך תיק שחור מלא בתחמושת ונכנס לבניין. לאחר שהתבצר בכיתה, השוטרים מצאו את עצמם בעמדת חסרון.

"לא היה מספיק כוח אדם באותו שלב, והם התמקדו בעיקר בהצלת חיים ומניעה של קורבנות נוספים", אמר אסטרדה. "הם החלו לשבור חלונות מסביב לבניין וניסו להציל ולפנות ילדים ומורים באותו זמן". הצוות הטקטי שכלל שוטרים מקומיים ופדרליים הוא זה שנכנס בכוח לכיתה וירה ביורה למוות, אמר אוליברז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully