וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בטקסס: "ראינו ילדה קטנה בחולצת טריקו ורודה מלאה בדם"

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 18:00

על פי עדי ראייה, היורה פתח בירי בתוך כיתה ד', וגרם למהומה בזמן שהילדים הקטנים נסו על נפשם, זחלו מתחת לכיסאות ומחוץ לחלונות, ואף התחבאו בבית ההלוויות הסמוך. הוא התבצר בכיתה במשך 45 דקות

בווידאו: זירת הטבח בבית ספר בטקסס, 19 תלמידים ו-2 מבוגרים נרצחו/צילום: רויטרס

מסע הירי בבית הספר היסודי רוב בעיר אבולדה בטקסס התחיל בשעה 11:32 בבוקר שעון מקומי, על פי המשטרה, שלושה ימים בלבד לפני חופשת הקיץ. היורה פתח בירי בכיתה ד', אמר אחד ההורים לוושינגטון פוסט, וגרם למהומה בזמן שילדים קטנים נסו על נפשם, זחלו מתחת לכיסאות ומחוץ לחלונות, ואף התחבאו בבית ההלוויות הסמוך.

לפני שנסע לבית הספר, היורה, סלבדור ראמוס בן ה-18 ירה בסבתו, היא הוטסה לבית חולים בסן אנטוניו אך שרדה. היורה ביצר את עצמו בתוך בית הספר וחילופי ירי התנהלו בינו לבין השוטרים שנכנסו לבניין, אמרה מרשה אספינוזה, דוברת של המשרד לביטחון המולדת. אחד מסוכני משמר הגבול נפצעו.

סלבדור ראמוס. אינסטגרם, אתר רשמי
היורה סלבדור ראמוס, טקסס/אתר רשמי, אינסטגרם

עדי ראייה תיארו תרחיש זוועות בבית הספר, שבו לומדים תלמידים בכיתות ב', ג' ו-ד'. סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות הראו אדם לבוש בטרנינג שחור נכנס בדלת צדדית של בית הספר כשהוא מחזיק רובה.

דרק סוטלו בן 26 שמנהל את המוסך המשפחתי המקומי, אמר כי הוא ועובד נוסף יצאו לארוחת צוהריים כששמעו כשש יריות מגיעות מבית הספר. הם הגיעו לפינת הרחוב וראו כמה נשים שעובדות בבית ההלוויות הסמוך צורחות, "הוא יורה! הוא יורה!".

הנשים אמרו שהיורה נהג במשאית פורד אפורה לתוך תעלה מחוץ לבית הספר, הוא אמר, וכשהוא התקרב אליו כי חשב שראמוס זקוק לעזרה, הוא ירה לעברו. סוטלו אמר כי היורה ביצר את עצמו בבית הספר במשך 45 דקות נוראיות בזמן שמאות הורים מודאגים החלו להתקבץ מחוץ לבניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בית הספר היסודי לאחר הירי, טקסס, ארה"ב, 25 במאי 2022.. רויטרס
קרובי משפחה בוכים לאחר מסע ירי בטקסס, 24 במאי 2022/רויטרס

בתוך בית הספר, בנה בן ה-10 של טמיקה מרטינז שמע יריות מהכיתה הסמוכה. הוא ראה שני ילדים נורים, אמרה מרטינז, וברח מבית הספר כשזחל מחוץ לחלון.

היא רצה לבית הספר כששמעה על הירי, אך לא מצאה אותו במשך שעתיים, כשהמורה של הבן שלח לה הודעה. בנה הצליח להימלט עם שריטות קלות על זרועו. "זה היה יכול להיות בני שנורה", אמרה מרטינז.

לדברי סוטלו, כמה מורים וילדים שנלכדו בתוך התופת, הצליחו לצאת לאחר מכן מבית הספר, כולל ילדה קטנה בחולצת טריקו ורודה מכוסה בדם, שבכתה. "ראינו ילדה קטנה מלאה בדם, וההורים צרחו, זאת היתה סצנה נוראית. הם רק ילדים קטנים", הוא אמר.

תמונה של רובים שהעלה סלבדור ראמוס, היורה בבית הספר היסודי בטקסס, 24 במאי 2022. אינסטגרם, אתר רשמי
היורה העלה תמונות של נשק שרכש לפני מסע הירי/אתר רשמי, אינסטגרם

נכדה בן התשע של מרסלה קברלז אכל ארוחת צהריים עם תלמידים אחרים בכיתה ג' כששמעה רעש מגיע מבחוץ, כולל יריות וזכוכית מתנפצת. המורים קיבצו את הילדים מאחורי וילון, שם כולם הסתתרו וניסו לשמור על שקט. הנכד של קברלז התחבא בשירותים.

קברלז, כמרה מקומית, קיבלה שיחת טלפון מעמית שמנהל את בית ההלוויות הסמוך שביקש ממנה עזרה עם הילדים שנמלטו אליו. בפנים היא מצאה ילדים בטראומה. כמה מהם ניענעו את עצמם, החזיקו זה את זה, כיסו את אוזניהם וצרחו. כמה מהם הביטו קדימה במבט אטום. אחד אחרי השני, הילדים סיפרו לה על מה שראו: כדורים עפים דרך החלונות, זכוכית נשברת מסביבם, חברים מהכיתה מדממים.

על פי האחיינית בת העשר של אריקה אסקמילה, הירי התרחש בכיתה הסמוכה כשתלמידים שבו מההפסקה. כששמעה את היריות, המורה של האחיינית דחפה את התלמידים תוך החדר, אמרה להם לשכב על הרצפה, כיבתה את המיזוג ואת האורות והחלה לכסות את החלונות בנייר. אסקמילה אמרה כי האחיינית ראתה דם בכל מקום בזמן שפונתה מבית הספר.

הקורבנות

שמות ותמונות של הקורבנות החלו להתפרסם. אחת מהן היא המורה של כתה ד', אווה מירלס בת 43. על פי הפרופיל שלה באתר של מחוז בתי הספר העצמאיים המאוחדים באובלדה, היא היתה מורה במשך 17 שנים. תחביביה היו ריצה, טיפוס הרים, רכיבת אופניים ובילוי עם משפחתה. מירלס היתה נשואה לשוטר והיו להם ארבעה ילדים.

המורה השנייה זוהתה כאירמה גרסיה, בת 46 שלימדה במשך 23 שנים - כולן בבית הספר רוב. האחיין שלה ג'ון כתב בפייסבוק: "טיה שלי איננה. היא הקריבה את עצמה כשהגנה על תלמידים בכיתתה, אני מתחנן בפניכם להתפלל בעבור משפחתי. אירמה גרסיה זה שמה והיא מתה גיבורה. היא היתה אהובה על ידי רבים וכולם יתגעגעו אליה".

תלמידי ומורי בית הספר היסודי שנהרגו בירי, טקסס, ארה"ב, 25 במאי 2022.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
תמונות של התלמידים והמורות שנרצחו במסע ירי בבית ספר יסודי בטקסס/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

תלמיד כיתה ד' בן 10, חביאר לופז, נהרג בירי. כמה שעות מוקדם יותר, אמו השתתפה בטקס שבו קיבל פרס. זאת היתה הפעם האחרונה שראתה אותו. ליסה גרזה בת 52, אמרה שבן דודה חביאר "היה בסך הכל ילד בן עשר קטן ואוהב, הוא נהנה מהחיים, ולא ידע שהטרגדיה הזאת עומדת לקרות היום. הוא היה מלא שמחת חיים, אהב לרקוד עם אחיו ואמו".

אוזייה גרסיה בן התשע דווח בתחילה כנעדר, לפני שמשפחתו קיבלה את החדשות. "האחיין שלי הוא קורבן של ירי בבית ספר", דודו מיץ' רנפרו כתב בפייסבוק. "הוא נרצח על ידי משוגע". סבו מני רנפרו תיאר אותו כ"ילד הקטן המתוק ביותר שהכרתי. אני לא אומר זאת כי הוא היה הנכד שלי".

הוריה של מאקנה לי אלרוד בת העשר חששו שהיא לא שרדה את הירי, וחבר של המשפחה אישר את הפחדים. אביה, ברנדון אלרוד, אמר לרשת KTRK כי הוא "היה בדרכו לבית ההלוויות" משום ש"לא הצלחנו למצוא את הבת שלנו. זה מאוד עצוב שכך נראה העולם היום", הוא אמר.

אמא של חברה ללימודים של מאקנה כתבה בפייסבוק: "מאקנה המתוקה, נוחי בשלום בגן עדן! הלב שלי התנפץ משום שהבת שלי קלואי אהבה אותה כל כך!! רק לפני כמה שבועות מאקנה נתנה לקלואי צמיד חברות והיא ענדה אותו מדי יום1 כשתקום בבוקר, היא תזדעזע".

נווייה ברבו היתה בכיתה ד'. אמילי גרזה אייאלה, בת הדודה שלה, כתבה: "נווייה שלנו נמצאה. היא עפה עם המלאכים למעלה. אנחנו אוהבים אותך מאוד נווייה, נסיכה".

אביה של אמרי ג'ו גרזה בת השמונה, אנג'ל, כתב בפייסבוק: "האהבה הקטנה שלי עפה כעת גבוה עם המלאכים למעלה. בבקשה אל תיקחו שום שניה כמובן מאליו. חבקו את המשפחה. אמרו להם שאתם אוהבים אותם. אני אוהבת אותך אמריה ג'ו. השגיחי על אחיך התינוק בשבילי".

אנאבל גוודלופה רודריגז בת השמונה היתה בכתה ג' ולמדה באותה כיתה עם בן דודה. אליהאנה טורז (המוכרת גם בשם אלייג'ה קרוז טורז), אלי גרסיה וטס מארי גם נרצחו בירי.

  • עוד באותו נושא:
  • טקסס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully