וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מצעד הדגלים: המשטרה תגברה כוחות והעלתה כוננות מחשש למהומות

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 18:08

כ-3,000 שוטרים יאבטחו את המצעד שיעבור במרכז ירושלים, דרך שער שכם ורחוב הגיא. בתום הערכת מצב הוחלט כי הכוחות יפרסו בעיר החל ממחר ויאבטחו שורה של אירועים ביניהם מסיבות לילה לבן והילולת שמואל הנביא. במקביל תתאפשר עליית יהודים להר הבית גם ביום ירושלים

בווידאו: פלסטינים עם דגלי חמאס מפגינים בהר הבית/לפי סעיף 27א' ברשתות חברתיות

המשטרה תתגבר כוחות בירושלים ובשער שכם לקראת מצעד הדגלים שיערך בעיר ביום ראשון הקרוב. בתום הערכת מצב שהתקיימה היום (רביעי) הורה המפכ"ל קובי שבתאי על מעבר הכוחות לכוננות הגבוה ביותר בירושלים ובערים המעורבות.

במסגרת היערכות המשטרה הוחלט כי 3,000 שוטרים יאבטחו את המצעד שיעבור במרכז ירושלים, דרך שער שכם ורחוב הגיא. כמו כן הוחלט על גיוס שלוש פלוגות מילואים של מג"ב והכנסת מערך המילואים לכוננות מידית. הכוחות יפרסו בירושלים החל ממחר ויאבטחו שורה של אירועים בהם מסיבות לילה לבן והילולת שמואל הנביא.

מצעד הדגלים בירושלים 15 ביוני 2021. ראובן קסטרו
תגבור כוחות החל ממחר. מצעד הדגלים בשנה שעברה/ראובן קסטרו

במשטרה הסבירו כי ביצעו פעולות מנע ועצרו עשרות חשודים בהסתה ובתכנון לחבל במצעד. בנוסף, כך לפי המשטרה, התקיימו שיחות עם גורמים שהוגדרו כמתסיסים ממזרח ירושלים - שהורחקו מתוואי הצעדות. בכדי למנוע את תופעת השהייה הבלתי חוקית והניסיונות להסתנן לארץ, תוגברה פעילות הכוחות בקו התפר ובעוטף ירושלים.

במקביל, הוחלט במשטרה לאפשר עליית יהודים להר הבית גם ביום ירושלים - זאת בהמשך לחידוש עלייתם להר לאחר תקופת הרמאדן. כמו כן, אושרה הצטיידות באמצעי לחימה מיוחדים לפיזור הפרות סדר ולפעילות מול האיומים שהוגדרו בדיון.

עוד בוואלה!

"החרם אינו דרכנו": רבנים מוחים על ההחלטה לא להזמין את בנט לחגיגות יום י-ם במרכז הרב

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר במהלך מצעד הדגלים בירושלים 15 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הודיע שישתתף. בן גביר/ראובן קסטרו

מצעד הדגלים יתקיים השנה בירושלים לפי המתווה הקבוע שלו ויעבור דרך שער שכם. הוא יתחיל בשער שכם, יעבור ברחוב הגיא ויסתיים בכותל, ב-29 במאי. זאת, בצל איומו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה בהסלמה אם מצעד הדגלים בירושלים יצא לפועל. "יש קריאות של מתנחלים לפרוץ למסגד אל-אקצא ולארגן מצעד של דגלים", אמר. מנגד, ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הודיע כי יעלה להר הבית חרף המתיחות .

המצעד עורר גם מחלוקת בישיבת הממשלה שהתקיימה לפני יומיים, אז נרשם ויכוח על המתווה לאחר שהשר לביטחון הפנים עמר בר לב אישר לצועדים לעבור דרך שער שכם. שרי מרצ מחו על ההחלטה וכינו אותה פרובוקטיבית, בעוד שרי תקווה חדשה הביעו תמיכה במתווה.

"למה צריך מצעד דגלים במזרח ירושלים? עם דגל ישראל על אפם וחמתם של הערבים במזרח ירושלים?", תהה השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', ונענה על ידי שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, שהשיבה: "כמו שצריך". ראש הממשלה נפתלי בנט טען כי מדובר במסורת. "עובדתית במשך 30 שנה המצעד עובר באותם מקומות. רק בשנה שעברה ראש הממשלה לשעבר התקפל בגלל איומי חמאס וראינו מה קרה - ירי טילים מעזה לישראל", אמר בנט, והדגיש כי כל גורמי הביטחון ממליצים לקיים אותו באותו המסלול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully