וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמת יחידות ורכש נשק חדשני: כך שואף הרמטכ"ל להרחיב את התמרון לשטח האויב

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 18:06

בהתאם לעלייה במוטיבציה לשירות קרבי, החליט כוכבי לקדם תוכנית להגדלת הכוחות המתמרנים ביבשה. בין היתר, בצה"ל שואפים להרחיב את כמות היחידות המיוחדות ואת רכש הציוד, כולל רכבי שטח, טילים ותחמושת. עם זאת, מתריעים: ההרחבה תתאפשר רק אם לא יקוצר שירות הסדיר

בווידאו: סיומו של השבוע השני של תרגיל מרכבות האש/צילום: דו"צ

הרחבת גדודי הלחימה, רכש נשק רב והקמת יחידות מיוחדות - הרמטכ"ל אביב כוכבי הציג לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר הביטחון בני גנץ תוכנית שמטרתה להרחיב את התמרון לעומק שטח האויב.

בצה"ל הבינו כי בממוצע, בכל גדוד יש 107% איוש של כוחות - זאת בשל ארגון מחדש בתחום כוח האדם, רכש אמצעי לחימה וסגירת סיירות בגדודי השיריון, אגדי ארטילריה והשבתת טנקי מרכבה סימן 2. בהתאם לכך ולאור העלייה בארבע השנים האחרונות במוטיבציה לקרבי, מ-64% ל-70%, החליט הרמטכ"ל לקדם תוכנית להרחבת הכוחות המתמרנים ביבשה.

התוכנית קיבלה אישור עקרוני מבנט ומגנץ ועברה לשלב התכנון הראשוני. בין היתר, התוכנית כוללת הקמת גדודים לוחמים נוספים ויחידות מיוחדות נוספות; רכש רכבי שטח מהירים לא ממוגנים ורכש אמצעי לחימה, שכוללים טילים, רובים, אמצעי ראיית לילה ותחמושת.

פעילות מעצרים שביצעו לוחמי צה"ל, שב"כ ומשמר הגבול במספר מוקדים, בין השאר בכפרים: זיתא, אל יאמון, באלטה, אל ח׳אדר, בית כחיל והכפר עזון עתמה, 12 באפריל 2022. דובר צה"ל
מרחיבים את התמרון. חייל צה"ל בפעילות מעצרים/דובר צה"ל

בנוסף לכך, בצה"ל שואפים להרחיב את היחידה הרב-מימדית, יחידת הרפאים המיוחדת שמורכבת מלוחמי קומנדו, ועוסקת בחשיפת אויב בשטחים בנויים וסבך באמצעות יכולות טכנולוגיות ייחודיות ומסווגות. היחידה מסוגלת לתקוף בפרקי זמן קצרים מאוד מהאוויר או מהקרקע, ולאחרונה החלה לבצע פעילות מבצעית מיוחדת בגבולות המדינה.

גורמי צבא הדגישו כי ההחלטה למנוע קיצור נוסף בשירות הסדיר, ההחלטה והחתמת חודשי קבע ביחידות מיוחדות תאפשר את המהלך להרחבת הכוחות הסדירים המתמרנים של צה"ל.

לצד העלייה במוטיבציה לקרבי, יש עדיין ממוצע של 12% בפטור נפשי משירות צבאי. גורמי צבא התגאו כי המגמה השלילית נבלמה באופן מהותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully