וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: פעילי חמאס ממזרח י-ם ניסו לפגוע בבן גביר

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 12:04

שב"כ פרסם כי פעילי ארגון הטרור תכננו להתנקש בחבר הכנסת, לייצר מטענים כדי לחטוף חיילים ולחמש רחפן, כדי לפוצץ אותו בין היתר מעל בתי יהודים. בנוסף, תכננו פיגועי ירי או התאבדות. מהחקירה עלה כי הם תכננו להסתתר בחברון או בג'נין. בן גביר: "הכתובת הייתה על הקיר"

בווידאו: הארכת מעצר לפעילי חמאס ממזרח י-ם שתכננו לפגוע בח"כ בן גביר/צילום: רוני כנפו

תושבי מזרח ירושלים המזוהים עם חמאס תכננו לפגוע בח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) - כך עולה מחקירת שב"כ שפרטיה הותרו היום (שלישי) לפרסום. בהודעה שפרסם שב"כ נמסר כי כמה חשודים תושבי העיר תכננו גם לבצע פיגוע חטיפת חיילים, פיגוע התאבדות ופעולות טרור נוספות. שב"כ עצר את חברי החוליה, ופרקליטות מחוז ירושלים הגישה נגד חמישה מהם כתבי אישום.

לפי חקירת שב"כ, פעלו חוליות של תושבי מזרח ירושלים בהובלת רשיד רשק, פעיל חמאס בולט תושב העיר העתיקה, שבמקביל תכנן יחד עם מנצור צפדי, פעיל חמאס מאבו תור, פיגוע ירי או התאבדות בירושלים.

במהלך חקירתם אף נתפסו הרחפן שהיה מיועד לביצוע פיגוע מטען ברכבת הקלה, מצלמה שיועדה לצילום החטופים, כספים וכן ציוד ארגוני של חמאס.

איתמר בן גביר בהצהרה לתקשורת מלשכתו הזמנית בשייח ג'ראח 14 בפברואר 2022. אריה לייב אברמס, פלאש 90
החשודים תכננו גם פיגועים. בן גביר בלשכתו בשייח ג'ראח לאחר שנחבל/פלאש 90, אריה לייב אברמס

ח"כ בן גביר נמצא תחת אבטחה צמודה בתקופה האחרונה. הבוקר הוא מסר כי "מילים יכולות להרוג. זה לא סוד שבמשך כל החודשים האחרונים לפיד ובנט מסיתים נגדי. כך לדוגמא לפיד קרא לי צאצא של יגאל עמיר ובנט מנסה להוציא אותי מתחום הלגיטימיות. עיתון הארץ מקדיש כל בוקר טור נגדי - על אנשי השמאל לדעת שמילים יכולות להרוג".

"מודה לכוחות הביטחון שסיכלו את נסיון הפגיעה בי, ומצפה שימשיכו לחקור את מאות קריאות ההסתה נגדי ולהעמיד לדין את המסיתים, המאיימים ושולחיהם. לא ארתע מאיומים וכוונות חיסול ואמשיך לפעול במאבקי הצודק למען עם ישראל", הוסיף בן גביר.

פעילי חמאס, חלק מרשת של תושבי מזרח ירושלים אשר תכננו לבצע פיגועים לעבר יעדים ישראליים. שב"כ
פעילי החוליה שנעצרו/שב"כ

בנוסף, התברר בחקירה בשב"כ כי חברי החולייה תכננו להסתתר בחברון או בג'נין לאחר מימוש הפיגועים אותם תכננו. עוד עלה מהחקירה כי רשיד רשק הקים מערך של פעילים בירושלים שמטרתו ביצוע הפרות סדר בשכונות מזרח העיר ובהר הבית במהלך חודש רמדאן האחרון, במטרה לערער את היציבות בהר הבית ובירושלים. בתוך כך, העבירו הפעילים זיקוקים רבים וכן דגלים וסרטי חמאס לשכונות מזרח העיר ולהר הבית לשימוש בעת הפרות הסדר במהלך חודש רמדאן.

ראש הממשלה נפתלי בנט עודכן על סיכול חוליית הטרור, והנחה את שב"כ ואת רשויות אכיפת החוק "לפעול בכל האמצעים הנדרשים על מנת לשים יד על כל מי שיאיים על אזרחי ישראל", כך נמסר מדוברות רה"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully