וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט שפסק לטובת הנערים שהשתחוו בהר הבית: "לא מתערב בעבודת המשטרה"

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 12:55

לאחר הסערה שפרצה בעקבות פסיקתו של שופט בית המשפט השלום בירושלים, דוברות בתי המשפט פרסמה את החלטתו, שהייתה אסורה בפרסום. בדבריו כתב השופט כי בהחלטתו "אין קביעה הנוגעת לחופש הפולחן בהר הבית"

בווידאו: מעצר יהודים שהשתחוו והתפללו בהר הבית/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

דוברות בתי המשפט פרסמה היום (שני) את ההחלטה שנאסרה בפרסום בעניין הרחקת הנערים שהתפללו מהר הבית. בהודעה נכתב כי השופט ציון סהראי כתב במשפט שסיכם את החלטתו: "אין בהחלטה התערבות בעבודת המשטרה באכיפת הסדר הציבורי בהר הבית באופן כללי, ולא קביעה הנוגעת לחופש הפולחן בהר הבית".

אתמול קיבל בית משפט השלום בירושלים את ערעור נערים יהודים שנעצרו בהר הבית, וביטל את החלטת המשטרה להרחיק אותם אחרי שהשתחוו והתפללו במתחם. "התנהגות העוררים איננה מקימה חשש לפגיעה בביטחון המדינה, ביטחון הציבור או ביטחונו של אדם באופן המצדיק הרחקתם מהעיר העתיקה למשך 15 יום", כתב השופט ציון סהראי בהחלטתו. "מדובר בפגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה שלהם, המהווה זכות יסוד חוקתית".

עורך דין ציון סהראי. דן אנד ברדסטריט, מערכת וואלה!
השופט ציון סהראי/מערכת וואלה!, דן אנד ברדסטריט

בנוסף, השופט נימק את החלטתו באמצעות דבריו של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שאמר "הר הבית פתוח. אנחנו מאפשרים לכל תושבי המדינה והשטחים שמגיעים להתפלל בהר לעלות ולקיים את פולחן הדת". השופט סהראי הסביר כי "בנסיבות אלה, הצהרה פומבית של מפכ"ל המשטרה, ממנה עולה בבירור ובפירוש כי כל תושבי המדינה רשאים לעלות להר הבית ולקיים את פולחן דתם, כשמה כן היא, קוראת לכל מי שחפץ בכך לעשות כן".

בעקבות החלטת השופט, נמסר ממזכירות הממשלה כי "אין ולא מתוכנן שינוי בסטטוס קוו בהר הבית. החלטת בית משפט השלום עוסקת אך ורק בעניין התנהגות הקטינים שהובאה בפניו, ואין בה קביעה רוחבית בעניין חופש הפולחן בהר הבית. ביחס לתיק הפלילי הספציפי עליו מדובר, נמסר לממשלה כי המדינה תגיש ערר לבית המשפט המחוזי".

עליה להר הבית, ירושלים. 21 באפריל 2022. מנהלת הר הבית, אתר רשמי
יהודים בהר הבית. אפריל 2022/אתר רשמי, מנהלת הר הבית

מוקדם יותר היום עוכב לחקירה מתפלל יהודי שהשתחווה בהר הבית. לפני כן ניסה ניסה להיכנס למתחם כשהוא עטוף בטלית ותפילין, וסורב. מתפלל נוסף, שהגיע איתו, סורב גם הוא להיכנס אל הר הבית כי עטה טלית ותפילין.

בעקבות החלטת בית המשפט אתמול נמסר ממשרד החוץ הירדני כי "ההחלטה היא הפרה ברורה של הפסיקות הבינלאומיות שנוגעות לירושלים והחלטת מועצת הביטחון שמדגישות את הצורך לשמור על הסטטוס קוו. זו הפרה ברורה של המצב המשפטי וההיסטורי הקיים באל אקצא. ירדן, בהתאם לחוק הבינלאומי, אינה מכירה ברשות המשפטית על ירושלים. משרד החוץ מזהיר מהמשך מתן האישור לקיצונים לפרוץ למסגד, ומדגיש כי הנהלת הווקף היא הגוף המשפטי בעל הסמכות לניהול הר הבית והכניסה אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully