וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת בבג"ץ, באופוזיציה דורשים שוב מהמבקר: חקור את כשלי שיפוץ מעון רה"מ

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 12:47

ח"כ משה ארבל פנה בסוף השבוע לאנגלמן וביקש ממנו לבחון בדחיפות את התנהלות המדינה ביחס לעבודות בבלפור ובבית משפחת בנט, אחרי ששופטי בג"ץ קבעו כי "רושם מטריד" עולה מהפרשה. "בשיפוץ בלתי מתקבל על הדעת, לא צריך לנחש איך המדינה הייתה נוהגת אם היה מדובר באזרח פרטי"

אחרי ששופטי בג"ץ מתחו ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בעניין עבודות השיפוץ בביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, באופוזיציה פונים מחדש למבקר המדינה לבחון את הכשלים שהתגלו בתהליך.

ח"כ משה ארבל (ש"ס) שלח בסוף השבוע מכתב למבקר המדינה מתניהו אנגלמן וביקש את התייחסותו הדחופה לפגמים שהעלו שופטי בג"ץ בפסיקתם ביחס להתנהלות משרד רה"מ, פרקליטות המדינה וראש הממשלה עצמו, לגבי האישורים והעיכובים בפרויקט השיפוץ של המעון הרשמי של ראש הממשלה בבלפור ומעונו הפרטי של בנט ברעננה.

"כעת משההליך המשפטי נגמר ואין עוד בבדיקת משרד המבקר כדי להשפיע או להתערב בהליך, בשלה העת לבחון את הכשלים האמורים (חלקם כאמור מתמשכים גם היום לגבי היעדר העבודות בבית ראש הממשלה בירושלים), להסיק את המסקנות המחויבות בנסיבות העניין ובמידת הצורך להעביר להמשך טיפול היועץ המשפטי לממשלה", כתב ארבל במכתבו.

בית משפחת בנט ברעננה יוני 2021. הדס פרוש, הארץ
ביקורת חריפה מבג"ץ על השיפוצים. בית משפחת בנט ברעננה/הארץ, הדס פרוש

בשבוע שעבר שופטי בג"ץ פרסמו את החלטתם בנוגע לעתירה שהגישו עיריית רעננה ושכניו של בנט נגד עבודות השיפוץ והבנייה במתחם ומתווה ההפגנות ליד מעונו הפרטי של בנט ברעננה. השופטים קיבלו חלקית את העתירה ומתחו ביקורת על עיכוב עבודות השיפוץ ועל ביצוען ללא הליך תכנוני כנדרש ומבלי שהתקבל היתר מראש. "בכל הנוגע להתנהלות המדינה ביחס לעבודות הנדרשות בבית ראש הממשלה ברעננה ובמעון ראש הממשלה בירושלים, מתקבל רושם מטריד כי הדברים נעשים ללא יד מכוונת ותוך הגררות שאיננה ברורה", כתב השופט יוסף אלרון בפסיקתו.

עם סיום ההליך המשפטי, ארבל דורש כעת כי משרד מבקר המדינה יפתח בבדיקה של הכשלים שהתגלו. "בלתי מתקבל על הדעת שהמדינה מבצעת שיפוצים בביתו הפרטי של ראש הממשלה, בו הוא עתיד לגור גם לאחר שכהונתו הנוכחית תיגמר (כהונה קצובה לזמן קצר ממועד תחילתה) בעלות של מיליוני שקלים רבים שלא בהתאם לדין, לא בדרך הליכי התכנון המקובלים והמחויבים ומבלי לבקש היתר. לא צריך לנחש כיצד היו נוהגים נציגי המדינה אם היה מדובר באדם פרטי, אולם מה שאסור לאזרח מותר כך מתברר לרשויות ולראש הממשלה", הוא כתב במכתבו.

עוד בוואלה!

לשכת בנט הודפת את הטענות לבזבוז בבית רה"מ: "חיסכון של 2 מיליון שקלים בשנה מתקופת נתניהו"

לכתבה המלאה
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בזירת קריסת בניין שפונה מדייריו, רחוב סרלין חולון, 13 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
פנייה שנייה מהאופוזיציה. המבקר אנגלמן/ראובן קסטרו

עוד מבקש ארבל לבדוק את העיכוב בעבודות השיפוץ במעון הרשמי בירושלים, קרוב לשנה מאז הקמת הממשלה. "תירוצים רבים נשמעו בפני השופטים, בין היתר מורכבות ביטחונית (שאין חדש בה), דרישות חדשות שהועלו, ענייני שימור, עיצומים ושביתה. כל אלו כוחם יפה להסבר דחייה קצרה. בחלוף קרוב לשנה, עת נראה שאנו קרובים לנפילת הממשלה וחילופי ראש הממשלה (שיעכבו גם הם את העבודות ללא ספק) אין מנוס מירידה לשורש העניין נוכח השלכותיו התקציביות והסמליות", כתב.

יצוין כי מבקר המדינה כבר קיבל בחודש שעבר פניה בעניין עבודות השיפוץ בביתו של בנט ברעננה מח"כ אופיר אקוניס (הליכוד), ועדכן את אקוניס שהעביר את הפנייה לבחינה באגף הרלוונטי במשרדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully