וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ בביקורת על העבודות בביתו של בנט ברעננה: "תמונה עגומה, גרירת רגליים"

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 22:35

בית המשפט קיבל באופן חלקי את עתירות שהוגשו על ידי עיריית רעננה ושכניו של ראש הממשלה על קיומן של ההפגנות מול ביתו. בדיון השופטים מתחו ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בשיפוץ המעון בירושלים. "גרירת רגליים - נגרם סבל רב לדיירים תמימים"

רה"מ, נפתלי בנט במהלך טקס יום הזיכרון בהר הרצל 4 במאי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
ביקורת של בג"ץ על המדינה. בנט/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בג"ץ מתח הערב (רביעי) ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בשיפוץ ביתו הפרטי ברעננה של ראש הממשלה נפתלי בנט. בדיון קבע השופט יוסף אלרון כי בכל מה שנוגע בבית הפרטי ובמעון בירושלים, עולה "תמונה עגומה של מנהל לא תקין בעליל. מתקבל רושם מטריד שהדברים נעשים ללא יד מכוונת ותוך היגררות שאיננה ברורה. למעשה, למרות שהודגשה חשיבותן של העבודות הנדרשות במעון ראש הממשלה בירושלים, עד למועד הדיון האחרון בעתירות הן כלל לא החלו".

בדיון קיבל בית המשפט באופן חלקי עתירות שהוגשו על ידי עיריית רעננה ושכניו של ראש הממשלה נגד המתווה שקבעה המשטרה לקיומן של הפגנות בקרבת ביתו. מאחר וההפגנות צומצמו להפגנה אחת במוצאי שבת בית המשפט לא התערב במתווה ההפגנות של המשטרה, אך קבע שהוא סביר מאחר והוא מאפשר הפגנות רועשות בשכונת מגורים.

הפגנות העצמאיים מול ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט רעננה 21 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
הפגנה מול ביתו של בנט ברעננה. אוגוסט 2021/ראובן קסטרו

עוד אמר בדיון השופט אלרון כי "תוצאת הדברים היא שהתנהלות המדינה, וגרירת הרגליים ביחס לביצוע העבודות הנדרשות במעון ראש הממשלה בירושלים, גרמה סבל רב לדיירים תמימים". חרף טענה שהושמעה על ידי העותרים, לא נמצא מקום להכריע בשאלה אם בית ראש הממשלה ברעננה, הוא מעון פרטי או מעון רשמי, משום שהדבר אינו דרוש לצורך הכרעה בהליך זה.

עורך הדין אוריאל חור ניזרי, שמייצג את שכניו של בנט, מסר: "על אף שבית המשפט יכול היה להתעלם מהמעשים החמורים שהעשו על ידי ראש הממשלה וסביבתו, בחר בדרך הצדק. הדברים הקשים נגד ראש הממשלה נפתלי בנט והיועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית פרגו ברנע גם אם לא בצורה ישירה אך בצורה ברורה והדברים מדברים בעד עצמם, באשר לכל ההתנהלות סביב מבצר בנט ברעננה. מטרידים הדברים את בית המשפט העליון וראוי שיטרידו כל אזרח במדינת ישראל. למרות שאין זה נושא העתירה ועתירת המשך תוגש בימים הקרובים, השופטים בביקורת קשה ובאומץ יצאו חוצץ נגד ההתנהלות הפסולה של ראש הממשלה וסביבתו. ניכר כי נחצה הגבול אל עבר הקו הפלילי".

זו לא הפעם הראשונה ששופטי בג"ץ מתחו ביקורת על ההתנהלות בעניין הבית הפרטי של בנט והמעון בירושלים. בחודש שעבר אמר השופט נעם סולברג כי "היה מצופה מהמדינה להתנהל אחרת ולא לחכות לפנייה של העותרים". נציגת המדינה עו"ד מוריה פרימן הסבירה כי "מהרגע שהתגלתה הטעות התחלנו בתהליכים לעדכון בית המשפט, לא הייתה כוונה להסתיר דבר. הייתה פה טעות, שגגה, תקלה". השופט יוסף ‏אלרון היה יותר חריף בדבריו לעומת חברו. לדבריו "ממה שאני מרגיש כשאני קורא את הדברים זה 'ללכת עם ולהרגיש בלי'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully