וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת בנט הודפת את הטענות לבזבוז בבית רה"מ: "חיסכון של 2 מיליון שקלים בשנה מתקופת נתניהו"

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 22:00

רה"מ הגיב לפרסום על השימוש בכספי ציבור להזמנת אוכל. מהנתונים עולה שהתקציב למזון של המשפחה הוא 24,700 שקל בחודש, בדומה לסכום שפורסם. לפי הלשכה, עלות כוח האדם ברעננה היא חצי מזו בתקופת נתניהו. הליכוד: "בנט משקר - נגד נתניהו נפתחה חקירה על עשירית מהסכום"

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב היום (ראשון) לפרסום בחדשות 13 לפיו הוא ובני משפחתו משלמים כ-11.5 אלף שקלים בחודש לצורכי הזמנת מזון על חשבון משרד ראש הממשלה. מהלשכה נמסר כי בתקופתו חל חיסכון של כשני מיליון שקלים בשנה לעומת תקופת נתניהו.

בלשכתו של בנט הוסיפו כי "בבית משפחת בנט לא מועסקות כלל מבשלות. לכן, נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים עבור משפחת בנט (המונה 6 נפשות) בצורה מסודרת ובהתאם לכל הכללים. עלות ההוצאות פחותה באופן משמעותי מאשר העסקת מבשלת במעון, וכן ביחס להוצאות המזון של ראש הממשלה הקודם ומשפחתו".

מעון ראש הממשלה בבלפור, 18 ביוני 2021. נתי שוחט, פלאש 90
מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים/פלאש 90, נתי שוחט

לפי ההודעה, בבית ראש הממשלה ניתן להעסיק שמונה בעלי תפקידים במשרות שונות ובעלות כוללת של 102,000 שקלים בחודש. "צוות זה נוצל במלואו במשך רוב שנות כהונתו של ראש הממשלה הקודם, לעומת ראש הממשלה בנט - אשר בביתו מועסקים שלושה בעלי תפקידים בלבד בעלות כוללת של 48,000 שקלים בחודש". לצד זאת, עלות התחזוקה והניקיון בביתו של בנט היא 15 אלף שקלים ותקציב הזמנת והכנת המזון הוא 24,700 שקלים בחודש. מהתגובה עולה כי הנתונים שפרסמה העיתונאית אילה חסון לגבי עלות הארוחות היו נכונים וכי המשפחה מוציאה כ-24.5 אלף שקלים על מזון בחודש.

לפי לשכת בנט, סך ההוצאות החודשי במעונות ראש הממשלה בבלפור ובקיסריה בימי ראש הממשלה הקודם עמד על 262 אלף שקלים לעומת 87 אלף שקלים כיום.

עוד בוואלה!

דיווח: "משפחת בנט הזמינה משלוחי מזון בסך 11.5 אלף שקל"

לכתבה המלאה
בית משפחת בנט ברעננה יוני 2021. הדס פרוש, הארץ
בית משפחת בנט ברעננה/הארץ, הדס פרוש
משפחת בנט בכנסת 13 ביוני 2021. אריאל זנדברג., מערכת וואלה!
משפחת בנט/מערכת וואלה!, אריאל זנדברג.

פירוט ההוצאות כפי שפרסמה לשכת רה"מ, בהשוואה לתקופת נתניהו:

מעון ראש הממשלה בירושלים ובית משפחת נתניהו בקיסריה:
שכר צוות - 102,000 שקלים.
תחזוקה וניקיון - 141,800 שקלים.
הזמנת והכנת מזון - 37,300 שקלים.
ניקיון מיקור חוץ - 865,500 שקלים.
פרחים - 38 אלף שקלים.
חשמל - 171 אלף שקלים.
גינון - 106 אלף שקלים.
מים - 81 אלף שקלים.


בית משפחת בנט ומעון ראש הממשלה ברעננה:
שכר צוות - 48 אלף שקלים.
תחזוקה וניקיון - 15 אלף שקלים.
הזמנת והכנת מזון - 24,700 שקלים.
ניקיון וכוח אדם - 170 אלף שקלים.
חשמל - 42 אלף שקלים.
גינון - 48 אלף שקלים.
מים - 12 אלף שקלים.

בחישוב שנתי של שכר הצוות, התחזוקה והניקיון והזמנת והכנת מזון - מדובר לדברי לשכת ראש הממשלה בנט בחיסכון בהיקף של 2,092,800 ש"ח לאוצר המדינה.

(מקור הנתונים: משרד ראש הממשלה, חישוב בממוצע שנתי לשנים 2019-2020 למול ממוצע חודשי מאז תחילת כהונת רה"מ בנט).

פירוט נתונים נוצאות כלכליות בלשכות רוה"ב של נפתלי בנט ובנימין נתניהו. לשכת ראש הממשלה, אתר רשמי
פירוט הוצאות ראשי הממשלה, כפי שפרסם בנט/אתר רשמי, לשכת ראש הממשלה
פירוט נתונים נוצאות כלכליות בלשכות רוה"ב של נפתלי בנט ובנימין נתניהו. לשכת ראש הממשלה, אתר רשמי
פירוט הוצאות ראשי הממשלה, כפי שפרסם בנט/אתר רשמי, לשכת ראש הממשלה

הנתונים שמשרד ראש הממשלה הוציא מתייחסים לעלויות השוטפות במעון הפרטי של משפחת בנט ברעננה, ולא כולל את עלויות התפעול המקביל של מעון ראש הממשלה הרשמי בבלפור, בו בנט אינו מתגורר מאז כניסתו לתפקיד. הנתונים שלשכת ראש הממשלה הוציאו ביחס לתקופת נתניהו, לעומת זאת, מתייחסים גם למעון הרשמי בבלפור וגם למעון הפרטי בקיסריה.

בלשכת בנט ביקשו להדגיש כי "מראש הממשלה נבצר להשתמש במעון ברחוב בלפור בירושלים, נוכח השיפוצים הביטחוניים הנדרשים במעון, שהם דרישה ארוכת שנים של שב"כ ואגף הביטחון במשרד ראש הממשלה. עמדתם זו נכתבה והוצגה פעמים רבות בעבר". לצד זאת, צירפה הלשכה הודעה לתקשורת שפרסם שב"כ בחודש שעבר.

"אנו מכבדים את תפקידה וחובתה של התקשורת לבקר את השלטון, כל שלטון, ואין זו בושה בעינינו לקחת אחריות ולהודות בטעות, באם קרתה", הוסיפה לשכת ראש הממשלה. "ובלבד - שהעובדות והאמת הן הבסיס, ושלא עושים שימוש ציני בבמה התקשורתית ובזכות הציבור לדעת".

לאחר מכן גם בנט הגיב בפוסט בפייסבוק לפרסום, וטען כי "יש ניסיון לצייר את כולם כמושחתים - אני לא ביבי. לדבריו, מנצלים את הסיפור, שאינו נכון, כדי לפגוע בו ובמשפחתו. "הניסיונות להציג אותי כנהנתן פשוט מצחיקים".

משב"כ נמסר כי "בשנים האחרונות הובהר על ידי שב"כ הצורך האבטחתי בביצוע שינויים משמעותיים במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. הדבר בא לידי ביטוי גם בדו"ח של מבקר המדינה משנת 2020.

עם חילופי ראשי הממשלה, הובהרה עמדתנו מזה מספר שנים, כי במעון בבלפור נדרשות התאמות ביטחוניות על מנת לאפשר מגורי ראש ממשלה במקום, וזאת בשים לב לעובדה שחלק מאלה אינם יכולים להיות מבוצעים שעה שראש הממשלה מתגורר במעון. הליך העבודות במעון מתבצע ביוזמת ובהנחיית שב"כ.

בהתאם, בוצעו סידורי אבטחה בבית רה"מ ברעננה, בו מתגורר ראש הממשלה. סידורים אלו בוצעו בהנחיית השב"כ, על בסיס שיקולים מקצועיים אבטחתיים, תוך התחשבות בהיבטים הנוגעים לעלויות ולצמצום הפגיעה בשכנים. יצויין, כי סידורי אבטחה הונהגו גם בבתיהם הפרטיים של ראשי ממשלה קודמים, על בסיס הערכת האיום ויתר הנסיבות הרלוונטיות".

העיתונאית אילה חסון דיווחה אמש בחדשות 13 כי הוצאות משפחת ראש הממשלה נפתלי בנט על הזמנות מזון חודשיות מגיעות לכדי 11 וחצי אלף שקלים בממוצע. זאת, לצד 15 אלף שקלים המשמשים לקניות בסופרים ומעדניות. סך ההוצאות מסתכם בכ-50 אלף שקלים בחודש בממוצע, בתוספת הוצאות אבטחה וניהול משק הבית.

על פי הפרסום, המסעדות מהן מזמינה המשפחה לעתים קרובות הן מהמסעדות ג'פניקה, ווק ווק, קפה ברנר, סלטה, פסטריה, התימניה, גלידל'ה, בינו בורגר ומעדני גורמה. זאת, בעלות של מאות שקלים ביום. חסון הוסיפה כי משפחת בנט משלמת בכרטיס האשראי הפרטיים שלה - והחשבונות מוגשים למשרד ראש הממשלה ללא פיקוח בחסות הקביעה כי מדובר במעון רשמי.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "כרגיל בנט משקר והתקשורת מחפה. בנט משפץ את ביתו הפרטי ברעננה על חשבון הציבור בסכום אסטרונומי של 50 מיליון שקלים, ללא אישור ובניגוד לחוק. החוק קובע שהמעון הרשמי של ראש הממשלה יהיה בירושלים ולא ברעננה. בניגוד למעון הרשמי בירושלים, המעון הפרטי של בנט לא משמש לאירוחים רשמיים כלשהם - כך שכל ההוצאות על מזון הן רק לענייניו האישיים".

"כזכור נפתחה חקירה מופרכת על טייק-אווי למעון בבלפור בסך של 175,000 שקלים לחמש וחצי שנים. השופט קבע שהרוב הגדול של סכום זה הוצא על אירוחים רשמיים", נמסר מהליכוד. "כלומר, בניגוד להודעת בנט, הוצאות הטייק-אווי הפרטיות של משפחת נתניהו לא עלו על 1,300 שקלים בחודש - עשירית מההוצאות על טייק-אווי של משפחת בנט. כמובן שבנט, שעיכב במכוון את שיפוץ המעון הרשמי בבלפור, לא יועמד לדין על הבזבוז שלו והתקשורת תמשיך לאתרג אותו במקום לבצע את מלאכתה ולבקר את השלטון".

בתגובה לדברי בנט בפייסבוק, כתב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כי "בנט כתב 'גילת היא לא שרה'. לראשונה הוא גם צודק. רעייתי האהובה שרה נמצאת תחת מתקפת שקרים מרושעת וזדונית, יומיומית, זה למעלה מ-20 שנה. זה לא עצר אותה ולו לרגע מלהמשיך בעבודתה כפסיכולוגית ילדים מומחית בשירות הציבורי בירושלים. לקום כל בוקר אחרי ההשמצות בתקשורת וללכת לסייע לילדים שזקוקים לעזרה".

"היא יודעת, אני יודע וגם אתם יודעים - אם רק היינו נכנעים ללחצים האדירים שמופעלים נגדנו, אם רק היינו הופכים את עורנו מימין לשמאל, מעודדים מסירת חבלי מולדת לפלסטינים או מרכינים ראש מול איראן - שרה הייתה הופכת לגיבורת התקשורת", המשיך נתניהו. "התקשורת הייתה מהללת.
המהדורות היו מזמרות שבחים. אבל היא לא נכנעה ולו לרגע. זה כל ההבדל בין מנהיגות ושליחות לבין מי שגנב את קולות בוחריו והפנה עורף לאזרחי ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully