וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ שוחח עם חברת מפלגתו הפורשת; מקורביו: "שיחה ארוכה וטובה"

עודכן לאחרונה: 20.5.2022 / 11:49

לראשונה מאז הפרישה, יו"ר מרצ שוחח עם רינוואי זועבי. ביום ראשון צפויה חברת הכנסת להגיע למשרד החוץ לפגישה עם יאיר לפיד, שמוקדם יותר כתב: "נשב עם מי שצריך לשבת, אין לנו כוונה להיכנע או לוותר על הממשלה". פרישתה של זועבי מהקואליציה הפכה רשמית הממשלה למיעוט

בווידאו: חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי על החיבורים בכנסת ישראל/ערוץ הכנסת

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ שוחח הבוקר (חמישי) עם ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי לראשונה מאז ההודעה פרישתה.
מסביבתו של הורוביץ נמסר כי היתה שיחה "ארוכה וטובה". ביום ראשון רינאווי זועבי צפויה להגיע למשרד החוץ לפגישה עם ראש הממשלה החליפי ולדון עמו בהמשך הליך מינויה לקונסולית בשנגחאי.

ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי הודיעה אתמול על פרישה מהקואליציה, הותירה את הממשלה עם 59 ח"כים בלבד והפכה אותה רשמית לממשלת מיעוט. זועבי לא עידכנה מראש את יו"ר מרצ ניצן הורוביץ על החלטתה ובמרצ למדו על כך מהתקשורת. גם המכתב ששלחה לבנט ולפיד נשלח קודם כל לתקשורת ורק אז ללשכות ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי.

ח"כ זועבי 19 במאי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"שיחה ארוכה וטובה", זועבי/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד כתב בפוסט בפייסבוק כי הממשלה הקיימת היא הדבר הנכון למדינת ישראל ועם ישראל. "אין לנו שום כוונה להיכנע או לוותר עליה. אין לנו שום כוונה לתת לביבי ובן גביר הזדמנות להרוס את המדינה", אמר. "נעשה מה שאנחנו עושים כל פעם מחדש, נשב עם מי שצריך לשבת, נתקן כל מה שצריך לתקן".

עוד התייחס לפיד לקואליציה והעביר להם מסר לפיו לדבריו הם מצילים את מדינת ישראל והדמוקרטיה. "כן, לפעמים זה קשה. אתם יודעים מה, זה אמור להיות קשה. לשנות את ההיסטוריה זו לא משימה קלה", ציין. "יש כוחות גדולים ואפלים שנאבקים בנו. עד עכשיו ניצחנו אותם - נגד כל הסיכויים כי היינו נחושים ועבדנו יחד. זה מה שאנחנו הולכים לעשות גם בהמשך. רק ביחד ננצח".

עוד בוואלה!

בנט ולפיד כבר חשבו שהם על הגל. הפרישה ממרצ הרסה להם את האופוריה

לכתבה המלאה
יאיר לפיד ב״פסגת הנגב״ 28.3.2022. לע"מ, צילום מסך
"נתקן כל מה שצריך לתקן", לפיד/צילום מסך, לע"מ

פרישתה של רינאוי-זועבי הגיעה לטענתה עקב יחסה של הממשלה לחברה הערבית. "אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת בצורה מחפירה זו כלפי החברה שבאתי ממנה", כתבה במכתב ששלחה לבנט ולפיד, שפורסם בתקשורת לפני שהגיע ללשכותיהם.

מאוחר יותר באותו היום אמרה רינאוי-זועבי אמרה כי הגיעה ל"נקודת האל חזור", ולא תוכל לתמוך בממשלה. כמו כן, אמרה חברת הכנסת כי טרם החליטה אם תצביע בעד או נגד פיזור הכנסת ביום רביעי הבא. "לא אפוצץ את הקואליציה הזו באופן אוטומטי, אבל אני לא יכולה להמשיך כך", המשיכה. "אין דרך חזרה מהחלטתי לפרוש מהקואליציה. אצביע על פי צו מצפוני, נראה מה יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully