וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית בניית הרכבל בירושלים אינה פתרון תעבורתי אלא צעצוע | דעה

גייל הראבן ואלונה ליפשיץ

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 22:42

למרות ההתנגדות הנחרצת של אינספור מומחים וארגונים מכל רחבי הקשת הפוליטית, אושרה התוכנית המחפירה לבניית רכבל לכותל. קרוניות שהולמות פארק שעשועים או אתר נופש וסקי - מתנדנדות באוויר לאורך חומת העיר העתיקה. מדובר בביזוי של נכס היסטורי בעל ערך לאנושות כולה

בווידאו: פרויקט הרכבלית של חיפה החל לפעול לראשונה כתחבורה ציבורית/צילום: יואב איתיאל

חרף ההתנגדות הנחרצת של אינספור מומחים וארגונים מכל רחבי הקשת הפוליטית בישראל, אושרה התוכנית המחפירה לבניית רכבל לכותל. ברוב המקומות בעולם איש לא היה מעלה בדעתו להציע חילול קודש שכזה אבל בישראל, אושרה התוכנית.

דמיינו את המראה שיתגלה לנגד עינינו אם תמומש התוכנית - קרוניות שהולמות פארק שעשועים או אתר נופש וסקי - מתנדנדות באוויר לאורך חומת העיר העתיקה. "אטרקציה" קוראים לכך היזמים כאילו המקום הקדוש, על כל פלאיו ונפלאותיו, הוא "לא מספיק כיף".

ומה תהיה היוזמה הבאה "לשדרוג ירושלים"? רכבת שדים במנהרת הכותל? פארק מים בבריכת השילוח? מדובר בהשחתת מרחב ונוף היקרים לבני שלוש הדתות הגדולות, מדובר בביזוי של נכס היסטורי בעל ערך לאנושות כולה.

רכבל בירושלים. עמק שווה, אתר רשמי
קרוניות שהולמות פארק שעשועים מתנדנדות באוויר לאורך חומת העיר העתיקה/אתר רשמי, עמק שווה

ואיך נותנים להשחתה כזאת לגיטימציה? משקרים לנו שהרכבל יפתור קשיי תעבורה בעיר. אבל ברור לכולם שהוא לא יפתור. אוטובוסים שיובילו נוסעים אל התחנה הראשונה של הרכבל יפקקו את מתחם הרכבת, שבו על פי תוכניות הבינוי בעיר, בקרוב לא יהיו עוד חניונים פתוחים. בנוסף, אוטובוסים יפקקו את סמטאות שכונת אבו טור, שבה מתוכננת לעמוד התחנה השנייה של הרכבל. אוטובוסים ימשיכו להמתין בהר הציון לקבוצות תיירים, שלא ירצו לחזור קומץ קומץ ברכבל. פקקים יהיו גם בסמוך לבניין המסחרי המכוער שמיועד להיבנות מול שער האשפות ולשמש כמסוף.

הרכבל אינו פתרון תעבורתי אלא צעצוע, פרי יוזמתם של אנשים שאין להם לא כבוד ולא אהבה לעיר.

מאת גייל הראבן והאדריכלית אלונה ליפשיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully