וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורים ארוכים, בלי שירותים: טענות קשות של עולים למירון על אי סדר ואלימות שוטרים

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 7:36

המשטרה עצרה במשך כשעה את כניסתם של עולים להילולת הרשב"י, שרכשו כרטיסים מראש להגעה למקום. לטענת קבוצת חרדים, הם התבקשו לעצור שלוש פעמים במהלך הדרך, הגיעו להר - ועדיין מנועים להיכנס, בשל הצפיפות במקום. עם זאת, שאטלים עדיין ממשיכים לצאת לכיוון ההר

הילולה במירון 18 במאי 2022. דוד כהן, פלאש 90
ההילולה במירון, היום/פלאש 90, דוד כהן

עולים להר מירון במטרה לחגוג את הילולת הרשב"י חיכו הערב (רביעי) זמן ממושך כדי לעלות להר, לטענתם ללא גישה לשירותים, בזמן שהמשטרה עצרה את כניסתם. קבוצת חרדים שיצאו מזיכרון יעקב טענו שיצאו לפני יותר משלוש שעות, נבדקו ונתבקשו לעצור שלוש פעמים בדרך, הגיעו להר - ועדיין מנועים מלהיכנס. עם זאת, שאטלים עדיין ממשיכים לצאת מחניון אליפלט לכיוון ההר.

לדבריהם של הבאים מזיכרון יעקב, הם "מאוכזבים מאוד שהתקשורת מראה רק חרדים תוקפים שוטרים ולא איך ששוטרים מתעללים סתם בחרדים שקנו כרטיסים באופן מסודר, סמכו על הסדר שיהיה השנה עם המשטרה ועל הפרוייקטור".

"אנחנו מאוכזבים. אמרתי לבעלי שהשנה תהיה משטרה, יש פרוייקטור. אז קנינו כרטיסים", סיפרה לוואלה! אחת מתושבות זכרון יעקב שהגיעו למקום בהסעה שעוכבה פעם אחר פעם ע"י משטרה בדרך ואח"כ בכניסה להילולה, "לבעלי שוטרים הרביצו. אנשים לא מבינים מה קורה פה. שוטרים עומדים ומעכבים חוגגים סתם. פשוט מזלזלים בציבור. עומדים שוטרים שלא עושים כלום ומעשנים לנו מול הפרצוף. אמרו לנו שההר מלא אבל חברים שלחו לנו צילומים מבפנים בהם רואים שריק".

החוגגים הלינו על אלימות מיותרת מצד שוטרים וסדרנים כנגד מי שעמדו על רגליהם בצפיפות זמן ממושך בשער בהמתנה לכניסתם למתחם, חלקם עם ילדים ותינוקות. לדבריהם, חלק מהשוטרים במדים לא נשאו תגי שם כנדרש מהם או שנשאו אותם מתחת לווסטים צהובים שמנעו את זיהויים. הם סיפרו כי באחד המקרים, שוטר שהפעיל אלימות לא נשא תג וסירב להזדהות, זאת כשחבריו השוטרים סירבו גם הם לזהות אותו, כך שלא יהיה אפשר להתלונן כנגדו.

מפקד המחוז שעבר במקום שמע וראה את התלונות והתמונות שתיעדו את השוטר המדובר, פעל מיידית לזיהויו של השוטר המשרת בתחנת מגדל העמק, ומסר את שמו לחוגגים תוך שהפנה אותם להגיש תלונה במח"ש, המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים.

הילולה במירון 18 במאי 2022. שלומי גבאי
ההילולה במירון, היום/שלומי גבאי

לראשונה, הכניסה להילולה הותנתה בכרטיסים שהוגבלו לארבע שעות של שהייה בהר; אך החרדים שעוכבו טוענים כי לפי הכרטיס שרכשו הם אמורים לצאת עוד שעתיים, למרות שטרם נכנסו. במטה ההילולה אמרו שמדובר בהנחיית המשטרה משום שכרגע ההר בתפוסה מלאה, ולמי שירד מהשאטלים ונמנע ממנו לעלות, יוסיפו זמן מעבר לארבע השעות.

ממטה ההסברה של ההילולה נמסר כי המתחם הגיע לתפוסה מלאה, ובהתייעצות משותפת של מפקד מחוז צפון והפרוייקטור הוחלט על עצירת האוטובוסים הממתינים בחניוני הוויסות. כעבור כשעה, שוחררו 20 אוטובוסים להמשך הנסיעה למירון. בחסידות בויאן הודיעו שבעקבות כך שהמשטרה לא מכניסה עוד אוטובוסים להר עד לסיום ההדלקה, יסיימו עכשיו את מעמד ההדלקה לטובת האחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully