וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הדיח את ח"כ סילמן מוועדת הכנסת, היו"ר מימינה אפילו לא עודכן

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 11:41

הסיעה הודיעה כי תמנה את ח"כ פינטו במקומה של הח"כית שפרשה מהקואליציה, אך לוואלה! נודע כי יו"ר הוועדה, חבר המפלגה ניר אורבך, לא עודכן מראש על הצעד. ההחלטה נועדה לאותת לסילמן כי אם תצביע נגד הקואליציה, הסיעה עשויה להדיח אותה מתפקידים נוספים, ואף להפריש אותה

בווידאו: בנט תוקף: נתניהו שחרר את סינוואר ואישר לפתוח קונסוליה באבו-דיס/ערוץ הכנסת

סיעת ימינה הודיעה הלילה (שלישי) במליאת הכנסת כי היא מדיחה את חברת הכנסת עידית סילמן מוועדת הכנסת, ותמנה במקומה את ח"כ שירלי פינטו מטעם הסיעה.

לוואלה! נודע כי ראש הממשלה נפתלי בנט, שהוביל את המהלך, לא עדכן מראש את חבר מפלגתו, ח"כ ניר אורבך המכהן כיו"ר הוועדה על כך. המהלך זוכה לביקורת מתוך המפלגה, שחבריה טוענים כי בתקופה האחרונה בנט לא משתף אותם על מהלכים שהוא מוביל כביכול לייצוב הקואליציה. בלשכת אורבך אישרו את הפרטים והסבירו כי בנט נמנע תחילה מלעדכן אותו בשל היחסים הטובים שלו עם סילמן, אך מאוחר יותר מסרו כי דקות בודדות לפני המהלך גילה על כך, וביקש לא למסור את ההודעה על ההדחה במליאה.

פינטו תמונה גם לחברה בוועדת הבריאות של הכנסת, שבראשה עומדת סילמן, במקומה של ח"כ טטיאנה מזרסקי מיש עתיד. ההדחה של סילמן ומינויה של פינטו בוועדת הבריאות נועדו לאותת לח"כית כי אם תצביע נגד הקואליציה, הסיעה עלולה להדיח אותה גם מראשות ועדת הבריאות, תפקיד שהיא מעוניינת לשמר - ואולי אף להפריש אותה בהמשך מסיעת ימינה, בדומה לצעד נגד ח"כ עמיחי שיקלי.

עידית סילמן, הוועדה המסדרת. 28 ביוני 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
עידית סילמן, הוועדה המסדרת. 28 ביוני 2021/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

המהלך יצא לפועל לאחר התקרית שאירעה אתמול בישיבת סיעת ימינה, שבה בנט ביקש לקיים הצבעה סיעתית על המינוי המחודש של מתן כהנא לתפקיד שר הדתות. סילמן סירבה להתחייב כי תתמוך בכך וביקשה "לא לדבר על זה עכשיו". לאחר שנמנעה מההתחייבות, בנט נעל את הישיבה, המתין שתצא החוצה ולאחר מכן המשיך בישיבה נוספת עם חברי הכנסת במפלגה. עם זאת, מוקדם יותר אמרה סילמן למקורביה כי היא תצביע נגד המינוי מחדש של כהנא.

בעקבות הפרסום בוואלה!, לפיו ח"כ אורבך לא ידע מראש על המהלך, חברי הכנסת משה ארבל (ש"ס) ושלמה קרעי (ליכוד) פנו ליועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, בבקשה לבטל את ההדחה של ח"כ סילמן מוועדת הכנסת.

ח"כ ארבל כתב בפנייתו כי "אם אכן נכון הדבר, החלפתה של ח"כ סילמן נעשה שלא כדין שהרי ח"כ טופורובסקי שהודיע למליאת הכנסת על ההחלפה עשה זאת בשמה של ועדת הכנסת - וכיצד יעלה על הדעת שהודעה בשמה של הוועדה למליאה תיעשה ללא ידיעת יושב הראש שלה". על כן ביקשו השניים בפנייתם לבטל את ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully