וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד הופתעה מהודעת רע"ם על שינוי מדיניות האכיפה לעבירות בנייה בנגב - ומבקשת הבהרות

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 15:04

רע"מ הודיעה אתמול כי במסגרת ההבנות לפתרון המשבר סביב הר הבית, הממשלה החליטה על הקלות במדיניות האכיפה ביישובים הלא מוכרים בנגב. ההנחיה החדשה פורסמה כבר בחודש פברואר, אך בלשכת שרת הפנים אומרים שלא הכירו את שינוי המדיניות וביקשו ממשרד הרווחה "הבהרות ופרטים"

בווידאו: מנסור עבאס בכנסת: נותנים הזדמנות נוספת לממשלה/מערכת וואלה!

בלשכת שרת הפנים איילת שקד אמרו הבוקר (שני) שלא ידעו על שינוי מדיניות האכיפה לגבי עבירות תכנון ובנייה ביישובים הלא מוכרים בנגב עליו הכריזה רע"ם אתמול. לפי גורמים בלשכתה, שקד הופתעה מהודעת רע"ם על שינוי המדיניות, וביקשה מאנשי משרדה הבהרות בנושא.

יו"ר מטה התכנון במשרד הפנים, שלומי הייזלר, שלח הבוקר מכתב למנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן, שאחראית על הרשות לפיתוח ההתיישבות הבדואית בנגב, בו ביקש לקבל הבהרות ופרטים על השינוי במדיניות האכיפה.

ברע"ם הודיעו אתמול בפוסט בערבית כי במסגרת הבנותיהם עם הקואליציה לפיתרון המשבר סביב הר הבית, הממשלה החליטה על מדיניות אכיפה חדשה ביישובים הלא מוכרים בנגב, שתאפשר לבנות הרחבות לבתים עד גודל של 70 מטר מבלי לקבל צווי הריסה או קנסות.

איילת שקד בכנס הרשויות המקומיות של לשכת רואי החשבון, 4 באפריל 2022. ניב אהרונסון
הופתעה. שקד/ניב אהרונסון

משיחות עם גורמים בממשלה עולה כי מדובר בהנחיה שפורסמה כבר בסוף חודש פברואר, על ידי המשנה ליועמ"ש, כחלק מעדכון למסמך מדיניות האכיפה על עבירות תכנון ובנייה בחברה הבדואית בנגב שגובש ב-2016 על ידי המשנה לשעבר ליועמ"ש, ארז קמיניץ.

אחרי הקמת הממשלה, כשהרשות לפיתוח ההתיישבות הבדואית בנגב עברה לאחריות שר הרווחה, מאיר כהן, משרד הרווחה ביקש ממשרד המשפטים לבחון מחדש את המדיניות ולספק פתרונות ביניים ליישובים הלא חוקיים בפזורה הבדואית שאין עבורם כרגע מתווה להסדרה. בהמשך לכך, בסוף מרץ, אושרה הנחיה מעודכנת שמגדילה את הרף המירבי לאי אכיפת עבירות תכנון ובנייה מ-50 ל-70 מטר. ההנחיה נשלחה עם העתק למזכיר הממשלה, שלום שלמה, לראש מינהל התכנון במשרד הפנים, דלית זילבר.

ח"כ מחמוד עבאס במליאה 19 בינואר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"הבנות עם הקואליציה". עבאס/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בימים האחרונים מנכ"לית משרד הרווחה, סיגל מורן, העבירה לרשות לפיתוח ההתיישבות הבדואית מכתב הנחיה לעדכן את מנגנון הטיפול והאכיפה בהתאם להנחיה החדשה. ואולם, בלשכת שרת הפנים אומרים שלא הכירו את שינוי המדיניות. במכתב ששלח ראש מטה התכנון שלומי הייזלר למורן הבוקר הוא כתב כי המכתב הובא לידיעתו רק היום. "על פני הדברים, האמור במכתבך אינו עולה בקנה אחד עם מדיניות התכנון והבניה, לפיכך מבקש לקבל הבהרות ופרטים ביחס לאמור בו", נכתב.

רע"ם הציגה את שינוי המדיניות כחלק מההישגים שקצרה במסגרת המגעים לפתרון המשבר סביב הר הבית. במהלך המשבר, רע"ם העבירה לקואליציה רשימת דרישות כלכליות אזרחיות, שנוגעת ברובה לסעיפים מההסכם הקואליציוני שלא יושמו עדיין, וחלק גדול מהדרישות נוגע לענייני תכנון ובנייה בתוך משרד הפנים שבסמכותה של שקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully