וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הרוגי אסון מירון איימו להחרים את טקס הזיכרון בהילולה: "לא מספיק תורני"

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 12:37

לוואלה! נודע כי חלק ממשפחות ההרוגים באסון הודיעו כי לא ישתתפו בטקס שיזם פרויקטור מירון במימון משרד הדתות, מאחר שתוכנו הוא "אומנותי" וכולל הופעות ונאומים בלבד. בעקבות האיום, המארגנים קיבלו את דרישת המשפחות ולטקס נוספו תפילות ודברי תורה מפי רבנים מובילים

בווידאו: המפכ"ל מעיד בוועדת החקירה לאסון הר מירון/צילום: לע"מ

חלק ממשפחות ההרוגים באסון מירון איימו להחרים את טקס הזיכרון שייערך בסוף ההילולה ביום חמישי בל"ג בעומר במירון - כך נודע היום (שני) לוואלה!. זאת, בטענה כי תוכנו של הטקס הוא אומנותי בלבד, וכי אין בו די סממנים תורניים.

משפחות הרוגי האסון, שגבה את חייהם של 45 בני אדם, קיבלו בימים האחרונים הזמנה לאירוע, אותו יזם פרויקטור מירון צביקי טסלר יחד עם המשפחות, במימון משותף עם המשרד לשירותי דת. לאחר שהתגלה להן כי מדובר באירוע אומנותי בלבד, הן הודיעו כי לא יגיעו להשתתף בו. המשפחות דרשו להוסיף "פן תורני" לאירוע, שבמסגרתו יישאו נאומים גם רבנים, בנוסף לנציגי המשפחות.

אירוע תפילה של משפחות הרוגי מירון בכותל המערבי 27 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אירוע תפילה של משפחות הרוגי אסון מירון בכותל המערבי, בשנה שעברה/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחר שחלקן הודיעו כי לא ישתתפו באירוע במתכונת המקורית, הוחלט לקבל את בקשתן, וכעת מלבד הופעות זמרים עם נאומים של נציגי המשפחות, יישאו בטקס תפילות ורבנים מובילים מהמגזר החרדי יאמרו דברי תורה. לפי גורם המעורה בפרטים, עד כה אישרו 38 משפחות את הגעתן לטקס שייערך במקום האירוע שגבה את חיי יקיריהם, ושאר המשפחות נאלצות להיעדר בשל שהות בחו"ל או בגלל השתתפות באירועים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully