וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע בשומרון: המשטרה עצרה פלסטיני חמוש בגרזן שהתכוון לפגוע בישראלים

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 10:58

שוטרים ביצעו בצומת תפוח חיפוש ברכב חשוד, ומצאו בתוכו מכתב שבו כתב הנהג כי הוא בדרכו לבצע פיגוע "נקמה". מהחקירה עולה כי החשוד, פלסטיני בן 22 מאל-בירה שליד רמאללה, קיווה לפגוע עם גרזן בישראלים שעמדו לבדם. 9 חשודים בפעילות טרור נעצרו הלילה ביהודה ושומרון

כוחות המשטרה סיכלו פיגוע באזור השומרון, 16 במאי 2022. דוברות משטרת ישראל
הגרזן שנמצא ברכבו של הפלסטיני/דוברות משטרת ישראל

המשטרה עצרה הלילה (שני) פלסטיני בן 22, חמוש בגרזן, באזור השומרון. מחקירה ראשונית עלה כי החשוד הסתובב באזור במשך כשעה וחיפש ישראלים העומדים לבדם, כדי לפגוע בהם עם הגרזן שברשותו. בחיפוש ברכבו של הפלסטיני נמצא מכתב התאבדות, בו נכתב כי הוא בדרכו לבצע פיגוע "נקמה".

המעצר נעשה במהלך פעילות יזומה של המשטרה בצומת תפוח. השוטרים עצרו רכב שהעלה את חשדם וביצעו בו חיפוש, אז נמצא הגרזן והמכתב ברשותו של החשוד, פלסטיני תושב אל בירה, עיר סמוכה לרמאללה.

מפקד המרחב, נצ"מ חיים סרגרוף, מסר כי "עירנותם של השוטרים והחתירה למגע מנע ככל הנראה פיגוע גדול, אנו נמשיך בנחישות ומקצועיות יחד עם שאר גורמי הביטחון להגן על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר בתגובה ללכידת המחבל כי "בסופו של יום מלחמה בטרור היא לא רק תפיסת מחבלים בצמתים אלא פעילות התקפית ומיגור הטרור בערים ובכפרים. על הממשלה להנחות את הדרג הצבאי ליציאה ל'חומת מגן 2' ולא רק לפעילות בפינצטה מול מחבלים".

כוחות המשטרה סיכלו פיגוע באזור השומרון, 16 במאי 2022. דוברות משטרת ישראל
הגרזן שנמצא ברכבו של הפלסטיני/דוברות משטרת ישראל

תשעה מבוקשים החשודים בפעילות טרור נעצרו הלילה והועברו לחקירת כוחות הביטחון. בכפר אל-יאמון הסמוך לג'נין נשמעו קולות ירי לעבר כוחות צה"ל, במהלך פעילות מעצר חשוד בטרור; אין נפגעים. בין היתר, צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה בכפרים ביתוניא, אכתבתא ובעיר טול כרם. בעיר אל-בירה נעצרו חמישה חשודים בפעילות טרור.

לפני כשבוע וחצי שלושה ישראלים נרצחו בפיגוע באלעד. המחבלים רצחו את הישראלים בגרזן, לאחר שמנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, קרא לפלסטינים "לצאת עם רובה, סכין או עם גרזן" ולבצע פיגועים בישראל.

ביום שישי פלסטיני בן 19, תושב טול כרם, נעצר בחשד שניסה לבצע פיגוע בישראל. הוא נעצר סמוך ליישוב צור יצחק שבשרון כשברשותו אבן, סכין ומכתב המציין את כוונתו לבצע פיגוע בשטחי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully