וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים רצחו ברכב - והמשיכו במסע ההרג האכזרי באלעד

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 17:16

גורם ביטחוני סיפר לוואלה! כי שני המפגעים עבדו בעיר והכירו אותה היטב. בפעם ה-17 שנכנסו לישראל דרך פרצה בגדר, שיצרו בעצמם, רצחו את הנהג אורן בן יפתח. לאחר שסיימו את מסע הטבח, ברחו ליער סמוך. סגן מפקד יחידת מגלן: "ראיתי גוש עשבים חריג בנוף שזז בקצב של נשימה"

בווידאו: תיעוד מעצר המחבלים שבצעו את הפיגוע באלעד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, דוברות שב"כ והמשטרה וניב אהרונסון

גורם ביטחוני סיפר היום (ראשון), לאחר תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, כי מהחקירה הראשונית עולה שהשניים עבדו בעיר והכירו אותה היטב. הם ביצעו את הפיגוע בפעם ה-17 שבה נכנסו לישראל דרך פרצה בגדר, שיצרו בעצמם, אז אסף אותם אחד הנרצחים. הם נסעו לחניון גן שעשועים, ושם רצחו אותו.

המחבלים נמצאו אחרי שחיילי יחידת מרעול של אוגדת יו"ש איתרו כתמי דם בשטח. מיד לאחר מכן הוקפצו כוחות מגלן לשטח שפתחו בסריקות. בשלב זה לא ברור איך שרדו בשטח במשך כמה ימים ואם נערכו עם מזון מבעוד מועד. בנוסף לסיגריה שקיבלו בשטח, אותרו הרבה בדלי סיגריות שעישנו. במערכת הביטחון מעריכים כי אם היו מוצאים אדם בעל מכונית, הם היו רוצחים אותו, גונבים את הרכב ובורחים לשטחים.

יחידת הגששים במילואים, מרעול, עזרו למצוא את המחבלים בעזרת שטרות כסף שעליהן היו טביעות DNA. "זה היה הרמז האחרון שקיבלנו, וב-2 בלילה ראינו שה-DNA הוצלב עם המחבלים", אמר גורם בכיר, "זה עזר לנו עם עוד קצה חוט".

סגן י', סגן מפקד פלגה מיחידת מגלן, שהיה בשטח בזמן מעצר המחבלים, שחזר את רגעי הזיהוי. לדבריו הם ראו גוש של עשבים שהיה "חריג בנוף", להגדרתו, מתחת לאחד השיחים. "התקרבתי אליו וזיהיתי שהעשבים זזים בקצב של נשימה", אמר, "הבנו שיש משהו חריג, כנראה שיש שם מישהו". הוא סיפר שהכוח התקרב וחשף את המחבלים, מכוסים בעשבים. "הם היו בהלם טוטאלי", הוסיף.

זירת תפיסת המחבלים מהפיגוע באלעד 8 במאי 2022. דוברות משטרת ישראל
רגע מעצר המחבלים סמוך לאלעד/דוברות משטרת ישראל

במקביל, הפלסטינים ממשיכים להדהד ברשתות החברתיות את "ההישג" של המחבלים, תוך התעלמות ממצבם. בין היתר תמונותיהם מרגעי האיתור הומרו בתמונות מעובדות, בהן המחבלים נראים מחויכים, ולא מותשים אחרי שהות ארוכה בשטח. זאת ועוד, משיניו של אחד מהם הוסר גשר ועור פניהם הפך חיוני.

אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. ללא, עיבוד תמונה
תמונתו לפני ואחרי עריכה של המחבל בפיגוע באלעד/עיבוד תמונה, ללא
אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. ללא, עיבוד תמונה
תמונתו לפני ואחרי עריכה של המחבל הנוסף/עיבוד תמונה, ללא

מוקדם יותר היום לכדו כוחות הביטחון את המחבלים. השניים נתפסו ונעצרו ללא התנגדות וכשהם בחיים, לאחר שאותרו כשהסתתרו בשיח ביער סמוך לעיר במרחק של כמה דקות נסיעה ממקום הפיגוע. בתשאול אחד המחבלים השיב: "עשיתי פיגוע, אני לא יודע מה קרה שם, הכינו בן אדם". כמו כן, נמצא גרזן שבו השתמשו המחבלים בפיגוע.

במהלך הסריקות, רכז שב"כ עם המאבטח שלו זיהו סימן חשוד ליד עץ ומהר מאוד כיוון לתנועה חשודה בתוך שיח סמוך. הרכז יחד עם המאבטח שלו וקצין מגלן כיוונו נשק לעבר השיחים וסגרו על המחבלים. לאחר שיצאו המתחבאים בידיים מורמות בוצעה השוואה לתמונות והיה ברור שמדובר בשני המחבלים. כל זמן המצוד הם הסתתרו ביער הסמוך לאלעד. לדברי מפקד מחוז מרכז, אבי ביטון, בשעות הראשונות לאחר הבריחה המחבלים כבר התכסו בשמיכה מתחת לסלעים ביער.

זירת תפיסת המחבלים מהפיגוע באלעד 8 במאי 2022. ניב אהרונסון
זירת תפיסת המחבלים/ניב אהרונסון
אורן בן יפתח תושב לוד, בן 37, נרצח בפיגוע באלעד. 6 במאי 2022. באדיבות המשפחה
הנהג שהסיע את המחבלים, אורן בן יפתח/באדיבות המשפחה

אמש ביקשה אשתו של הנהג שנרצח, נופר בן יפתח, שיופסקו ההתקפות נגד בעלה, אורן. זאת, לאחר שהתגלה כי הסיע את המחבלים למקום הפיגוע, מבלי שידע על זהותם. "עם ישראל, תחוסו עלינו בשעה הקשה שלנו", כתבה. "כמה רוע יכול להיות כשהאצבע קלה על המקלדת. תנו לנו בבקשה להתאבל בימי השבעה מבלי לעסוק בהתגוננות מפני התקפות מרושעות".

בן יפתח גם הוסיפה בפוסט את תגובתה הרשמית של המשפחה, שבה נכתב: "אנו מזועזעים מהשיח ברשתות החברתיות ובתקשורת בניסיון המתועב לקשור את בננו האהוב אורן לפיגוע הנפשע שהוא בעצמו קורבן שלו. אורן עבד לפרנסתו כנהג הסעות ישר ותמים. כמו שנהג מונית לא בודק מי עולה לו למונית ככה לא נדרש ממנו לבדוק אישורי עבודה או שהייה. זאת בניגוד לקבלן שמעסיק פועלים".

זירת תפיסת המחבלים מהפיגוע באלעד 8 במאי 2022. ניב אהרונסון
זירת תפיסת המחבלים/ניב אהרונסון

"אורן הסיע רב לשיעור תורה ועל כך אין מחלוקת. על פי הנאמר בתקשורת, ייתכן שבסיום הנסיעה הזו התבקש להסיע פועלים לשיפוץ בית כנסת וכך עשה רק מבלי לדעת כמובן שזו נסיעת המוות שלו. לפי הידוע לנו, אורן נאבק כמו גיבור במרצחים המנוולים שתקפו אותו עם הגיעו לבית הכנסת בגרזן וסכין וטבחו בו כמו בתקופות הכי אפלות בגולה של טבח יהודים", נכתב בתגובה. "המשפחה כעת מתמקדת באבל הקשה שהוא מכה נוספת בסדרה של אסונות שפקדו את המשפחה בשנים האחרונות. כל מחשבותינו הם לסייע לאלמנה ולששת הילדים להתמודד עם השבר הנורא. כולנו תקווה שהמחבלים הארורים ייתפסו ויוצאו להורג בדיוק באופן שהם סיימו את חייו של אורן הי"ד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully