וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חשיפת זהותו של חיר אל-דין: בקואליציה מצהירים שיבחנו תיקונים בחוק הלאום

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 15:18

אחרי שליברמן קרא לעשות תיקונים בחוק הלאום בעקבות חשיפת זהותו של הקצין הדרוזי שנפל בעזה ב-2018, במפלגות המרכז-שמאל הודיעו כי יקדמו חקיקה בנושא בקרוב. בכירים בקואליציה מעריכים שהסיכוי למהלכי חקיקה בנושא כרגע הוא נמוך מאוד, נוכח התנגדות ימינה ותקווה חדשה

ND סגן-אלוף מ', לוחם ביחידה מובחרת, נשוי ואב לשניים מהצפון, נהרג בפעילות מיוחדת של צה"ל בלב רצועת עזה/צילום: רויטרס וארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ניב מעוז

שר האוצר אביגדור ליברמן קרא היום (ראשון) לתקן את חוק הלאום, בתגובה לחשיפת זהותו של סא"ל מחמוד חיר אל-דין. במפלגות המרכז-שמאל בקואליציה הביעו תמיכה בעמדתו של ליברמן ואף בוחנים את האפשרות לקדם תיקוני חקיקה בחוק הלאום בקרוב. יחד עם זאת, בכירים בקואליציה מעריכים כי הסיכוי לקדם שינויים בחוק הלאום במצבה הנוכחי של הקואליציה נמוך מאוד, לנוכח ההתנגדות הצפויה בימינה ובתקווה חדשה.

ליברמן כתב הבוקר ברשתות החברתיות כי "ישנה סתירה מובהקת בין חוק הלאום בגרסתו הנוכחית לכל דברי השבח לגיבור ישראל, סא"ל מחמוד חיר אל-דין ז"ל ולעוד רבים וטובים שנפלו למען המדינה. זו ההזדמנות לתקן את חוק הלאום ולקבע את מגילת העצמאות כחוק יסוד". הוא קרא לאופוזיציה ולקואליציה "לחשב מסלול מחדש ובמקום להסתפק במילים כמו 'אחים לנשק' לחברה הדרוזית, לעשות את הנדרש".

סא"ל מחמוד ח'יר אל-דין. דובר צה"ל
"לחשב מסלול מחדש". חיר אל-דין/דובר צה"ל

יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד, צייץ בתגובה לדבריו של ליברמן: "מסכים עם כל מילה". יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, כתבה בפייסבוק ש"ישראל חייבת לחזור לדרך הציונות, לדרך של מגילת העצמאות" והזכירה כי הגישה הצעה לביטול חוק הלאום מיד כשעבר. יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב (העבודה), אמר כי "קריאתו של השר ליברמן פותחת פתח חשוב לעיגון עקרון השוויון בחקיקת היסוד של מדינת ישראל, וחיזוק המעמד החוקתי של מגילת העצמאות". לדבריו, ועדת החוקה תתכנס בימים הקרובים על מנת לבחון את היתכנות הנושא.

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג, כתב בטוויטר כי לכחול לבן יש שני חוקים שיכולים לתקן את חוק הלאום - חוק יסוד השוויון וחוק יסוד מגילת העצמאות, שמעגן בחקיקה את רוח וערכי המגילה. "שני החוקים כבר הוגשו ואפשר להצביע עליהם בוועדת השרים לענייני חקיקה כבר ביום ראשון", אמר גינזבורג. "ביום בו הציבור הישראלי נחשף לזהותו של גיבור ישראל, סא"ל מחמוד חיר אל-דין, שנפל בקרב הרואי בחאן יונס ב-2018, כולם מבינים שהגיע הזמן לתקן".

גם ח"כ גבי לסקי ממרצ הצטרפה לקריאות לתקן את החוק ואמרה כי "חוק הלאום הוא חוק גזעני ומפלה שדינו להתבטל". היא ציינה בכוונתה להגיש מחדש בימים הקרובים את הצעת החוק לביטול חוק הלאום. גם ח"כ יוסי שיין (ישראל ביתנו) אמור להגיש בימים הקרובים הצעת חוק לתיקון חוק הלאום ולעיגון מגילת העצמאות כחוק יסוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully