וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה סגרה סופרמרקט בבני ברק שהעסיק פלסטיני בניגוד לחוק

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 23:51

הפלסטיני עבד בסניף "יש בשכונה" מבית שופרסל במשך כשבוע ימים, והועסק על ידי חברת קבלן המספקת שירותי ניקיון לרשת. בעקבות המקרה, שופרסל הפסיקה את ההתקשרות עמה. בתוך כך, המשטרה עצרה בשבוע שעבר שלושה שוהים בלתי חוקיים שהועסקו בבתי עסק בעיר וברמת גן - וסגרה אותם

קולינריק רשת סופר מעדניה סניף מודיעין החדש. אלכס איזמלקוב,
יש יסוד סביר שהמקום ימשיך לשמש לביצוע עבירה. סופרמרקט, אילוסטרציה/אלכס איזמלקוב

סניף "יש בשכונה" בבני ברק מבית שופרסל נסגר בשבוע שעבר לאחר שהעסיק עובד פלסטיני ששהה בישראל ללא אישור. הסניף נסגר בהוראת ניצב עמי אשד, מפקד מחוז תל אביב, לאחר שכוחות המשטרה איתרו את הפלסטיני שהועסק במקום כשבוע ימים. "יש יסוד סביר שהמקום ימשיך לשמש לביצוע עבירה כאמור אם השימוש בו לא יוגבל באופן מידי", נמסר מהמשטרה.

הסניף שנסגר ממוקם ברחוב ירושלים. העובד נתפס ביום ראשון, ולטענתו עבד בסניף שבעה ימים. הוא הועסק על ידי חברת קבלן חיצונית, "דור 2000", המספקת שירותי ניקיון לרשת. בעקבות המקרה שופרסל הפסיקה את ההתקשרות עמה. בבדיקת המשטרה עלה כי לא קיים מנגנון פיקוח ובקרה מסודר על קליטת העובדים.

"מיד עם קבלת הצו ממשטרת ישראל, פעלנו בנחישות ובמהירות ועל פי כל הוראות הדין", נמסר מרשת "יש". "מדובר בעובדי ניקיון המועסקים דרך חברת קבלן והנושא ייבדק לעומק מול החברה. בנוסף, ניתנה הודעה לחברת הניקיון על סיום העסקתה בסניף, לאלתר. אנו נעמוד בכל דרישות החוק ונשתף פעולה באופן מלא עם משטרת ישראל והחל ממוצ"ש הסניף פועל כסדרו".

מהמשטרה נמסר כי בעקבות העסקתם של שוהים בלתי חוקיים, נסגרו בשבוע שעבר שלושה בתי עסק ברמת גן ובבני ברק בצו מנהלי. זאת, לאחר שהתגלו בהם שלושה שוהים בלתי חוקיים. גם המעסיקים של עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה.

אופנוע השוטר פיגוע בבני ברק. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בבני ברק, במרץ/ראובן קסטרו

"מחומרי החקירה עולה כי המעסיקים העסיקו את החשודים מבלי לבצע בדיקה לגבי אישורי שהייה ועבודה, לעיתים אף בידיעה כי המועסק הינו ללא אישורים, ובמקרה אחד המעסיק אף דאג להלנתו של העובד", נמסר.

מאז תחילת השנה נעצרו ועוכבו יותר מ-670 מעורבים בגין עבירות העסקה, וכ-12,300 שוהים בלתי חוקיים. "נמשיך לפעול בנחישות כל העת נגד מחוללי הפשיעה בתחום עבירות השהייה הבלתי חוקית ולמניעת כניסתם של אלו לתחומי מדינת ישראל", נמסר מהמשטרה.

מטעם עיריית בני ברק נמסר כי "בשיטור העירוני מבהירים שבהתאם להנחיית ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, בני ברק נוקטת במדיניות 'אפס סובלנות' בנושא, וכי על מעסיקי, מסיעי ומליני שב"חים ינקטו כל צעדי האכיפה במלא חומרת הדין. בכל מקרה של חשד להעסקה, הלנה או שהיית שוהים בלתי חוקיים, יש לעדכן באופן מידי את המוקד העירוני או את משטרת ישראל".

שורת המעצרים מגיעה כחודש וחצי לאחר הפיגוע הרצחני בעיר בו נרצחו חמישה בני אדם בידי פלסטיני תושב הכפר יעבד שבאזור ג'נין שהגיע למקום באופן לא חוקי. מסע הירי החל ברחוב ביאליק, המשיך לרחוב השניים ומשם לרחוב הרצל - שם נורה המחבל למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully