וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים להימנע מחיכוכים: הקואליציה תתמוך ב-6 הצעות חוק של האופוזיציה

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 10:41

ועדת שרים לחקיקה אישרה ארבע הצעות חוק פרטיות של חברי הליכוד ושתיים של חברי יהדות התורה - מספר חסר תקדים בכנסת ה-24. לרוב הוועדה לא אישרה את הצעות האופוזיציה, וחברי הקואליציה היו מצביעים נגדן בקריאות הטרומיות. בקואליציה מקווים לקנות שקט יחסי עד סיום המושב

בווידאו: הצבעות על הצעות אי האמון בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת שרים לחקיקה אישרה הבוקר (ראשון) שש הצעות חוק פרטיות של חברי כנסת מהאופוזיציה, מתוכן ארבע הצעות של חברים מהליכוד ושתי הצעות של חברי יהדות התורה. מדובר במספר חסר תקדים בכנסת ה-24, שבה היריבות בין האופוזיציה לקואליציה הגיעה לשיאים חדשים.

לרוב, הוועדה לא אישרה את הצעות האופוזיציה, ויוזמיהן היו מעלים אותן להצבעה בקריאה טרומית במליאה, והקואליציה הייתה מצביעה נגדן. כעת, ברגע שוועדת השרים לחקיקה אישרה את ההצעות, המשמעות היא כי הקואליציה תומכת בהן, והן צפויות לעבור את אישור הכנסת, לפחות בשלבי החקיקה הראשונים.

דיוני מליאת הכנסת לקראת אישור התקציב, 2 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
מקווים להימנע מחיכוכים. מליאת הכנסת/ראובן קסטרו

מאחורי המהלך קיים רצון של הקואליציה להימנע מ"חיכוכים מיותרים" במליאה, אך בד בבד להשיג גם שקט מצד האופוזיציה ואף תמיכה של חבריה בהצעות חוק שאין להם עניין עקרוני להתנגד אליהן. כך, סבורים בכירים בקואליציה, יצליחו לסיים את המושב הקרוב, למרות שבבסיס אין לקואליציה רוב.

בין ההצעות שאושרו: הצעתו של ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, שמטרתה להנגיש את מרכז הרעלים לציבור, ובין היתר לציין על גבי אריזות של חומרים רעילים את מספר הטלפון של מרכז הרעלים בבית החולים רמב"ם; הצעתה של ח"כ אתי עטיה, שמטרתה להחזיר דמי נסיעה לחולה סיעודי וחולה שנפטר.

שתי הצעות נוספות שאושרו הן של ח"כ אורלי לוי אבקסיס וח"כ קרן ברק מהליכוד, שנועדו לתקן את חוק הביטוח לאומי ולפיו אישה עצמאית תוכל לקבל את דמי הלידה שלה גם אם עבדה ברבע משרה; הצעה נוספת שאושרה היא של ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, לפיה יהיה ניתן להעביר משכנתא מבנק לבנק, בדומה לפעילות חשבון של לקוח פרטי, וכן אושרה גם הצעה של ח"כ מיקי זוהר מהליכוד לאפשר הסדרי ראייה לדודים ודודות במצב של גירושין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully