וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג יטוס לאבו-דאבי לביקור תנחומים על מות הנשיא

עודכן לאחרונה: 14.5.2022 / 18:52

נשיא המדינה יבקר בפעם השנייה באיחוד האמירויות וייצג את ישראל באירועי הלוויית השייח חליפה בן זאיד. הרצוג צפוי להיפגש עם הנשיא החדש שייח' מוחמד בן-זאיד, למסור לו תנחומים באופן אישי ולברך אותו על כניסתו לתפקיד

בווידאו: הנשיא הרצוג הגיע לביקור ראשון באבו דאבי/צלם: רועי אברהם, מקליט: בן פרץ/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ייצג את ישראל באירועי ההלוויה של הנשיא לשעבר של איחוד האמירויות, השייח חליפה בן זאיד, שיתקיימו השבוע באבו-דאבי. הרצוג צפוי להיפגש עם הנשיא החדש, השייח' מוחמד בן זאיד, למסור לו תנחומים בשם מדינת ישראל ולברך אותו באופן אישי על מינויו לתפקיד הנשיא - כך אמרו שלושה גורמים ישראלים בכירים.

הנשיא יצחק הרצוג בפגישה עם יורש העצר של האמירויות, מוחמד בן זאיד, באבו דאבי, 30 בינואר 2022. רויטרס
הרצוג בביקורו הקודם באיחוד האמירויות, ינואר/רויטרס

למה זה חשוב

  • זה יהיה ביקורו השני של הרצוג באבו דאבי מאז כניסתו לתפקיד. השייח' מוחמד היה ארכיטקט היחסים החשאיים בין ישראל לאיחוד האמירויות כבר לפני 25 שנה והוא זה שקיבל את ההחלטה ביולי 2020 לחתום על הסכם שלום עם ישראל.

עוד בוואלה!

שייח' מוחמד בן זאיד נבחר רשמית לנשיא איחוד האמירויות

לכתבה המלאה

במוקד החדשות

  • אתמול בבוקר הודיעה איחוד האמירויות כי הנשיא בן ה-73, השייח חליפה בן זאיד, מת לאחר שבמשך שנים רבות סבל מבעיות בריאות חמורות.
  • בשבת התכנסה מועצת השלטון באיחוד האמירויות שמורכבת משליטי שבע האמירויות שמרכיבות את המדינה והצביעה בעד מינויו של השייח לנשיא.

מה הם אומרים

  • "מנהיגותו האמיצה של שייח חליפה תרמה רבות לקידום מדינתו ועמו ולשותפות שהתממשה בשנים האחרונות בין מדינותינו, והיא מורשת חשובה לממשיכי דרכו. יוזמותיו ופועלו הנחוש קידמו את המזרח התיכון לאופק של שגשוג ושיתופי פעולה", אמר הרצוג בהודעה שפרסם אמש.
  • ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בהודעה שפרסם אתמול כי מורשתו של שייח ח'ליפה הוערכה רבות בישראל. "מדינת ישראל ניצבת לצד איחוד האמירויות הערביות ועמה בשעה קשה זו", אמר בנט.
  • סגנית נשיא ארה"ב קאמלה האריס תצא מחר בראש משלחת אמריקנית בכירה לאבו דאבי כדי למסור תנחומים על מותו של הנשיא השייח' חליפה. שר החוץ בלינקן, שר ההגנה אוסטין, ראש ה-CIA ברנס ומפקד פיקוד מרכז בצבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה ילוו אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully