וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייח' מוחמד בן זאיד נבחר רשמית לנשיא איחוד האמירויות

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 10:15

יורש העצר של אבו דאבי נבחר על ידי מועצת השלטון במדינה, ויחליף את השייח' חליפה בן-זאיד שמת בגיל 73. בחירתו נעשתה במהלך בזק עוד לפני סיום אירועי ההלוויה של שייח' חליפה. הנשיא הרצוג ספד אתמול למנהיג המנוח: "אבידה גדולה לאזור כולו"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התקבל ע"י יורש העצר, שייח׳ מוחמד בן זאיד, בארמונו הפרטי באבו דאבי, 13 בדצמבר 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בן זאיד בפגישתו עם בנט, בדצמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

יורש העצר של אבו דאבי השייח' מוחמד בן זאיד נבחר היום (שבת) רשמית לנשיא איחוד האמירויות על ידי מועצת השלטון במדינה. הוא יחליף את השייח' חליפה בן-זאיד שמת אתמול בגיל 73. השייח' מוחמד נבחר לתפקיד בהצבעה של המועצה בה חברים השליטים של שבע האמירויות השונות. בחירתו נעשתה במהלך בזק עוד לפני סיום אירועי ההלוויה של שייח' חליפה.

ח'ליפה היה חולה מאוד בשנים האחרונות ומי שניהל את המדינה כשליט בפועל היה יורש העצר של אבו דאבי מוחמד בן זאיד.

השייח' חליפה בן זאיד אל נהאין מאיחוד האמירויות יחד עם המלך הסעודי הקודם פהד, בשנת 2004. אי-פי, AP
"הלך לעולמו בגיל 73". חליפה בן זאיד/AP, אי-פי

הנשיא יצחק הרצוג ספד אתמול לבן זאיד ושלח תנחומים למשפחתו ולעם האמירתי. "זוהי אבידה גדולה לידידנו באמירויות ולאזור כולו", מסר. "מנהיגותו האמיצה תרמה רבות לקידום מדינתו ועמו ולשותפות שהתממשה בשנים האחרונות בין מדינותינו, והיא מורשת חשובה לממשיכי דרכו. יוזמותיו ופועלו הנחוש קידמו את המזרח התיכון לאופק של שגשוג ושיתופי פעולה".

שר החוץ יאיר לפיד ספד אף הוא לבן זאיד ואמר כי מורשתו היא השותפות, השלום והאחווה בין העמים. "הוא היה מנהיג אמיץ שראה רחוק ופעל למען העתיד, מנהיג שהמשיך את דרכו של האב המייסד של האמירויות השייח' זאיד אלנהיאן", אמר. "אני שולח את תנחומינו העמוקים והכנים למשפחת המלוכה כולה, ולכל העם האמירתי. זהו יום עצוב לכל מי ששותף ומאמין בדרך השלום. נמשיך לפעול יחד למען העמים ולזכרו של השייח' חליפה בן זאיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully