וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בירושלים לקראת יום הנכבה, חמאס: "עליית יהודים להר הבית תוביל להסלמה מסוכנת"

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 9:27

המשטרה נערכת לקראת עלייתם של יהודים וערבים להר הבית לרגל יום הנכבה ופסח שני. "ישראל תישא בתוצאות עליית מתפללים יהודים", איים דובר הארגון וקרא למוסלמים להגיע למתחם ההר "כדי לחסום את תוכנית הכיבוש". המשטרה צפויה למנוע כניסת צעירים מוסלמים שיש חשש שיתפרעו

העימותים בהר הבית: פלסטינים משמיעים נאומים של יחיא סינוואר/רשתות חברתיות

הדריכות בירושלים ממשיכה היום (ראשון) לקראת ציון יום הנכבה ולרגל פסח שני. במשטרה נערכים לקראת עלייתם של יהודים וערבים להר הבית. לאחר שבוע של רגיעה יחסית באל-אקצא וכניסתם של יותר מ-600 מתפללים יהודים למתחם ההר, כוחות הביטחון מתכוננים להסלמה אפשרית במהלך היום ועימותים אפשריים במקום.

דובר חמאס חזאם קאסם הזהיר מפני עליית מתפללים יהודים להר הבית. לדבריו, עלייתם של יהודים להר ביום הנכבה "עלולה להוביל להסלמה מסוכנת ולפגיעה ברגשות של העם הפלסטיני". עוד איים קאסם כי "ישראל היא שתישא בתוצאות" וקרא למוסלמים להגיע למתחם ההר "כדי לחסום את תוכנית הכיבוש".

מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
"עליית יהודים תוביל להסלמה מסוכנת". הר הבית/רויטרס

ברקע קריאות חמאס וההסתה ברשתות החברתיות, המשטרה צפויה למנוע היום כניסת צעירים מוסלמים שיש חשש שיתפרעו למתחם ההר. צעד זה ננקט גם בשבוע שעבר, אז מנעה המשטרה כניסתם של מתפרעים מוסלמים להר הבית בעת עליית יהודים ותיירים למקום.

המתיחות הביטחונית גברה שלשום בהלווייתה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה. הלוויתה, יצאה מרמאללה והסתיימה בירושלים, ובתיעודים קשים מהאירוע נראים עימותים רבים בין כוחות הביטחון לפלסטינים. בכירים בממשל האמריקני הביעו מחאה בפני ישראל על התנהלות המשטרה במהלך האירוע והמפכ"ל יעקב שבתאי בתיאום עם השר לביטחון פנים עמר בר-לב הורה לחקור את התנהלות השוטרים.

עימותים בהלוויית העיתונאית שירין אבו עאקלה בירושלים 14 במאי 2022. רויטרס
הורה לחקור את התנהלות השוטרים. הלווית העיתונאית אבו עאקלה/רויטרס

כמו כן, אירוע ביטחוני נוסף אירע בסוף השבוע - לוחם הימ"מ נועם רז נהרג בחילופי אש כבדים בכפר בורקין סמוך לג'נין, במהלך פעילות למעצר מבוקש שהתבצר בביתו. הלוחם, בן 47 תושב קידה, הותיר אחריו אישה - אפרת, ושישה ילדים. הלווייתו תתקיים היום.

רז נפגע בפעילות של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ שכיתרו מבנה בו שהה מבוקש, כדי למנוע פיגוע שהיה צפוי לצאת לפועל. חמושים שהגיעו למקום פתחו באש לעבר כוחות הביטחון, ולוחם הימ"מ נפצע קשה. מסוק הוזנק למקום והוא פונה לבית החולים - שם בהמשך נקבע מותו. בתום שעות של חילופי אש כוחות הביטחון עצרו את המחבל שהתבצר בביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully