וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל הורה לחקור את התנהלות השוטרים בהלוויית העיתונאית

עודכן לאחרונה: 14.5.2022 / 15:25

החלטתו של שבתאי הגיעה ברקע הביקורת לאור התיעודים הקשים של התנהלות המשטרה במסע ההלוויה שנערך בירושלים. זאת, בתיאום עם השר לביטחון הפנים עמר בר לב. "משטרת ישראל נערכה כדי לאפשר את ההלוויה, אך מתפרעים ביקשו לחבל בטקס ולפגוע בשוטרים", נמסר

בווידאו: הלווית כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה שנורתה בג'נין/צילום: רויטרס

המפכ"ל יעקב שבתאי הורה היום (שבת) לחקור את התנהלות השוטרים בהלוויית העיתונאית שירין אבו עאקלה. זאת, ברקע הביקורת לאור התיעודים הקשים של התנהלות המשטרה באירוע שנערך אתמול בירושלים.

החלטת שבתאי נעשתה בתיאום עם השר לביטחון הפנים עמר בר לב, והשניים ביקשו שממצאי התחקיר יוצגו בפניהם בימים הקרובים. "משטרת ישראל נערכה אתמול בכדי לאפשר את קיומה של הלוויה שקטה ומכובדת לעיתונאית שירין אבו עקלה, ואף תאמה עם המשפחה את סידורי ההלוויה. מנגד, נערכו מאות מתפרעים שביקשו לחבל במהלך הטקס ולפגוע בשוטרים", נמסר מהמשטרה.

עימותים בהלוויית העיתונאית שירין אבו עאקלה בירושלים 14 במאי 2022. רויטרס
העימותים בהלוויית שירין אבו עאקלה בירושלים, אתמול/רויטרס
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בישיבת עבודה עם  השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, סגן השר, יואב סגלוביץ וסגל המשרד לבט"פ, 21 ביוני 2021. דוברות משטרת ישראל
בר-לב ושבתאי/דוברות משטרת ישראל

עוד נמסר כי "כבכל אירוע מבצעי, ובוודאי אירוע שבו שוטרים היו חשופים לאלימות מצד פורעים ונאלצו להשתמש בכוח, משטרת ישראל תתחקר גם את מהלך ההלוויה. משטרת ישראל מגבה את שוטריה, אולם כארגון לומד ומקצועי, תפעל להפקת לקחים מהאירוע. על כן, הנחה המפכ"ל בתאום עם השר לביטחון פנים, על קיום תחקיר לאירוע אשר מסקנותיו יוצגו בפני המפכ"ל בימים הקרובים".

השר בר-לב מסר כי "משטרת ישראל פעלה אתמול על מנת לאפשר קיום תקין של מסע ההלוויה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, בתיאום עם משפחתה ומתוך הבנה ברורה של רגישות ומורכבות האירוע. למרבה הצער, במהלך ההלוויה התפתחו מצד משתתפים בה אירועים אלימים קשים שדרדרו את המצב בשטח".

לדבריו, בראש צוות החקירה תעמוד תת-ניצב אנה בן מרדכי - מכירה את הזירה בה התקיימה ההלוויה. "הוא יקיים ביממה הקרובה תחקיר מקיף על מה שהתרחש במהלך ההלוויה, זאת כדי להפיק לקחים מהאירוע. לקחים אלו יוצגו למפכ"ל המשטרה ולאחר מכן לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully