וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ביקשה מהרשות הפלסטינית ומישראל לפתוח בחקירה משותפת על הרג העיתונאית בג'נין

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 21:09

ישראל הבהירה כי היא מוכנה לחקירה זו, ואפילו יחד עם ארצות הברית. הפלסטינים מנגד טרם נתנו תשובה. לפיד שוחח שוב עם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית והציע לו לבצע חקירה משותפת. בארה"ב חוששים כי האירוע עלול להביא להמשך ההידרדרות הביטחונית בגדה המערבית

בווידאו: עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות בחילופי אש בג'נין/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

ממשל ביידן ביקש מהרשות הפלסטינית ומישראל לפתוח בהקדם בחקירה משותפת של התקרית בה נהרגה העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית שירין אבו-עקלה בג'נין, כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא.

מאחורי הקלעים:

  • ישראל הבהירה לממשל ביידן כי היא מוכנה לחקירה משותפת יחד עם הפלסטינים ואפילו יחד עם ארצות הברית. הפלסטינים מנגד טרם נתנו תשובה.
  • שר החוץ יאיר לפיד שוחח אחר הצהריים שוב עם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח' והציע לבצע חקירה משותפת. זו היתה השיחה השנייה בין לפיד וא-שייח' היום בנושא.
  • בכיר במשרד החוץ ציין כי הבכיר הפלסטיני לא נתן תשובה להצעה. מקור שמעורה בסוגיה ציין כי בכירים בממשל ביידן שוחחו כמה פעמים עם א-שייח' וביקשו ממנו להסכים לחקירה משותפת.
שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
ממשל ביידן ביקש לפתוח בחקירה בהקדם. שירין אבו-עקלה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

למה זה חשוב:

  • ממשל ביידן רואה את האירוע בג'נין בחומרה רבה במיוחד על רקע העובדה שמדובר בעיתונאית אמריקנית.
  • בכירים בממשל ביידן גם חוששים כי האירוע עלול להביא להמשך ההידרדרות הביטחונית בגדה המערבית.

מה הם אומרים:

  • "אנחנו שבורי לב ומגנים בצורה חריפה את הריגתה של העיתונאית האמריקנית שירין אבו-עקלה בגדה המערבית. חקירת האירוע צריכה להתבצע באופן מיידי ויסודי והאחראים צריכים לעמוד לדין. מותה הוא פגיעה בחופש העיתונות בכל מקום", אמר דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס בהודעה שפרסם.
  • שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד אמרה בתדרוך לכתבים בניו יורק שממשל ביידן "מעודד את שני הצדדים להשתתף בחקירה כדי שניתן יהיה לרדת לשורש האירועים שקרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully