וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלטה מרגשת: שני גורי קופים מסוג טמרין רעמתי זהוב נולדו בגן החיות התנ"כי בירושלים

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 22:39

הגורים נולדו לזוג הטמרינים הזהובים החיים בגן, איוון ושמש, המהווים גרעין רבייה לטובת השבת המין ההולך ונכחד לטבע. למרות התגייסות ארגוני בעלי החיים וגני החיות בעולם, הטמרין עדיין נמצא בסכנת הכחדה וכיום, חיים בטבע 2,500 טמרינים

שני גורי קופים מסוג טמרין רעמתי זהוב נולדו היום (רביעי) בגן החיות התנ"כי שבירושלים לאחר ארבעה חודשי היריון וחצי. הגורים נולדו לזוג הטמרינים הזהובים החיים בגן, איוון ושמש, המהווים גרעין רבייה לטובת השבת המין ההולך ונכחד לטבע. ההמלטה של הגורים היא הרביעית בגן החיות של טמרין זהוב רעמתי והצאצאים מההמלטות הקודמות ממתינים להמלצות מארגון גני החיות העולמי לגבי מיקום העברתם במטרה להגדיל ולהרחיב את פרויקט שימור המין בעולם.

"בתחילת שנות ה-70 חיו בטבע 200 טמרינים בלבד", אמרה הווטרינרית הראשית, והמנהלת הזואולוגית של גן החיות התנ"כי, ד"ר נילי מגן-אבני. "הכחדתם נבעה מביעור שטחי הגידול שלהם ביערות הגשם בברזיל, לצורך גידולים חקלאיים ומסחר לא חוקי עבור תעשיית חיות המחמד. הסכנה לטמרין עוררה את ארגוני שמירת הטבע ובאמצעות שיתוף פעולה בינלאומי של גני חיות ברחבי העולם הוחל, ברגע האחרון, בפרויקט להגנה על הטמרין-הרעמתי, עידוד הרבייה שלו ושמירה על בית גידולו". עוד הוסיפה כי "כיום, בעקבות פרויקט השימור, חיים בטבע 2,500 טמרינים, 50% מהם הם צאצאים של טמרינים שנולדו בגני החיות והושבו לטבע".

קופי טמרין. טל רומנו, אתר רשמי
טמרין רעמתי זהוב הוא קוף קטן ממשפחת המרמוסטיים הנפוץ ביערות החוף של ברזיל/אתר רשמי, טל רומנו

למרות התגייסות ארגוני בעלי החיים וגני החיות בעולם, טמרין רעמתי זהוב עדיין נמצא בסכנת הכחדה. עיקר האיומים על המין נובע מפגיעה שעדיין נמשכת בבית הגידול הטבעי שלו, בעיקר מפיתוח ובנייה עירוניתעם תכנון לקוי. כיום, עיקר אוכלוסיית הטמרין חיה בשמורות שנמצאות בבעלות פרטית, ועל מנת שהטמרין יוכרז כמין שאינו בסכנת הכחדה, יש צורך להרחיב את ההגנה על בית הגידול שלו.

קופי טמרין. טל רומנו, אתר רשמי
טמרין רעמתי זהוב/אתר רשמי, טל רומנו

טמרין רעמתי זהוב הוא קוף קטן ממשפחת המרמוסטיים הנפוץ ביערות החוף של ברזיל. הטמרין הוא מין בסכנת הכחדה, וההערכה היא כי קיימים בין 6,000 לחמש עשרה אלף קופים מהסוג הזה.

כפי שניתן להסיק משמם, צבעם נע בין אדום-כתמתם לחום-מוזהב. מקורו של צבע זה, כנראה בריכוז של קרוטנידים בשער. שערם כהה יותר סביב פניהם, והופך לרעמה סביב הפנים, הלחיים והצוואר. כפותיהם וזנבותיהם עשויים להיות שחורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully