וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקדישה את פועלה לסיקור הכיבוש": זו עיתונאית אל-ג'זירה שנהרגה בג'נין

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 10:09

בווידאו: עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות בחילופי אש בג'נין; בצה"ל מעריכים: נהרגה מירי פלסטינים/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

כתבת אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה, נורתה למוות הבוקר (רביעי) במחנה הפליטים ג'נין. עאקלה היא כתבת מוכרת שפעילה כבר במשך 20 שנה, והיא מתה מפצעיה לאחר שנורתה בראשה והוגדרה תחילה כפצועה קשה.

היא הצטרפה לרשת הקטארית ב-1997, מיום הקמתו של הערוץ. לפני כן, היא עבדה ב"קול פלסטין" ובערוץ עמאן. בשני העשורים האחרונים היא כיסתה את פועלות צה"ל בשטחי הרשות הפלסטינית. היא נולדה בירושלים בשנת 1971 והיא בעלת תואר ראשון בתקשורת באוניברסיטת ירמוך בירדן.

בעברה אמרה ש"הכיבוש הישראלי" מאשים אותה ושתמיד הרגישה שהיא מטרה עבור צה"ל. בעבר היא סיפרה שאחד הרגעים שהשפיעו עליה היה ביקור של אסירים פלסטינים בכלא נפחא, שם בחנה את מצבם.

שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
שירין אבו עאקלה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

מקור הירי טרם התברר, וברשת הקטארית מאשימים את צה"ל וטוענים כי אבו עאקלה לבשה אפוד מגן המזהה כעיתנואי בעת שנורתה. עיתונאי נוסף, עלי סמודי שהיה במשך שנים כתב וצלם של סוכנות הידיעות הבריטית רויטרס, נורה בתקרית. מצבו יציב.

במחנה הפליטים ג'נין ישנה כמות גדולה של חמושים ועיתונאים שנוכחים במקום כדי לסקר את האירועים. בצה"ל החלו בתחקור האירוע ומעריכים כי אבו עאקלה נהרגה מירי חסר הבחנה של חמושים פלסטינים.

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים הציע לרשות הפלסטינית לערוך חקירה משותפת - אך נענה בשלילה. "לא קיבלנו תשובה, הם לא רוצים חקירה משותפת. אם הקליעים והנפגעת לא נמצאת יהיה לנו קשה לדעת מה קרה שם", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • אל ג'זירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully