וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום 7 שעות של דיונים: מועצת השורא טרם החליטה על המשך שותפות רע"ם בקואליציה

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 0:11

ברקע הלחצים במפלגה לפרוש מהקואליציה במחאה על אירועי הר הבית, חברי המועצה של התנועה האסלאמית התכנסו לדון בהמשך דרכה בקואליציה. ההכרעה על סיום החרם צפויה להתקבל בשעות הבוקר. יו"ר המפלגה התייחס לפני הפגישה להצהרות של בנט נגד דרישותיו: "לכל אחד השיקולים שלו"

בווידאו: מנסור עבאס מבהיר בנגב שנטיעת עצים ללא הסדרה אינה מקובלת על רע"ם/צילום: יניר יגנה

מועצת השורא של התנועה האסלאמית התכנסה היום (שלישי) בכפר קאסם כדי לדון בהמשך השותפות של רע"ם בקואליציה. עם זאת, לאחר 7 שעות של דיונים, הישיבה הסתיימה ללא החלטות. לצד המגעים החיוביים עם גורמים בקואליציה, ההכרעה בדבר סיום החרם על הקואליציה צפויה להתקבל רק מחר בשעות הבוקר. זאת, ברקע לחצים פנימיים במפלגה לפרוש מהקואליציה במחאה על האירועים בהר הבית.

יו"ר רע"ם מנסור עבאס אמר לפני הפגישה: "נניח את הכל על השולחן ובהתאם לתוצאות נחליט". עבאס התייחס להצהרות של ראש הממשלה נפתלי בנט בימים האחרונים נגד הדרישה של רע"ם להבנות בין ישראל וירדן בעניין הר הבית ואמר כי "כל אחד עושה את השיקולים שלו ומצהיר מה שהוא רואה לנכון". לדבריו, "לרע"ם יש ביטחון עצמי שהיא עושה את הדבר הנכון לחברה הערבית ולנושאים שהיא מייצגת".

עבאס הוסיף כי למרות שבקואליציה יש "מפלגות רבות ושיקולי דעת רבים ומגוונים, מה שחשוב הוא אנחנו". הוא ציין כי הוא "עושה את שיקול הדעת בקור רוח, אחריות וממלכתיות ונראה מה תהיה התוצאה בסוף".

מנסור עבאס בדיון על המצב הביטחוני, מליאת הכנסת, 6 באפריל 2022. ראובן קסטרו
"עושים את הדבר הנכון לחברה הערבית". עבאס/ראובן קסטרו

עבאס שב אתמול מחו"ל וקיים מגעים עם בכירים בקואליציה בנוגע לדרישות רע"ם לפתרון המשבר. ברע"ם העבירו למזכיר הממשלה, שלום שלמה, ומנכ"לית משרד רה"מ החליפי, רשימת דרישות הנוגעות בעיקרן ליישום הבנות אזרחיות מההסכם הקואליציוני שטרם מומשו. במשרד רה"מ העבירו לעבאס מתווה למימוש הדרישות.

בכירים בקואליציה הביעו תקווה כי רע"ם יחזרו לפעילות מלאה איתם. "לרע"ם יש הישגים למען החברה הערבית, רוב התקציבים הגיעו אליהם", אמרו. "עכשיו צריך לסייע להם לממש את התוכניות מול משרדי הממשלה ולמצוא פתרונות לבעיות שעוד לא נפתרו בעיקר בתחום ההסדרה, האכיפה והדיור. הם שותפים קואלציוניים שעשו צעד אמיץ למען החברה הערבית בישראל".

ישיבת סייעת הליכוד 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
"גם נתניהו המתין להחלטות מועצת אלשורא". נתניהו/ראובן קסטרו

בעקבות התכנסות מועצת השורא מפלגת הליכוד פרסמה הודעה בה נמסר: "העובדה שעתיד הממשלה הנוכחית תלוי במועצת השורא של האחים המוסלמים היא עוד שפל היסטורי אליו גורר אותנו בנט. ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור".

בתגובה להודעה אמר עבאס כי "גם נתניהו המתין להחלטות מועצת אלשורא של רע"ם כשניהל איתנו משא ומתן כדי להקים ממשלה ונפגש אתי ארבע פעמים במעונו בבלפור". הוא הוסיף, "רע"ם ומוסדותיה ובתוכם מועצת אל-שורא גוף דמוקרטי לגיטימי וחוקי במדינת ישראל, מתנהלת בצורה אחראית וממלכתית, למרות נסיונות ההסתה והדיליגיטימציה שלך, רע"ם מקיימת את חובתה האזרחית ומחויבותה לחברה הערבית וזהותה. ביבי, אף אחד לא מאמין כבר למסע הדה-לגטמציה שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully