וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבריאות בכנסת דנה במות החוסים: "לא ניתן לדעת מהי סיבת המוות"

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 17:38

למרות חומרת האירוע, בו 33 דיירים חלו במסגרת הרעלת מזון ו-3 מתו, לוועדה לא הגיעו המנכ"לים או השרים של משרדי הבריאות והרווחה, אלא נשלחו נציגים זוטרים בלבד. נציגי משרד הבריאות הודו בדיון: "לא לקחנו דגימות מהנפטרים, הם כבר נקברו"

ועדת הבריאות- דיון על המתרחש במעון בית דפנה, 10 במאי 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"לא נדע בוודאות אם הם מתו מהחיידק". הדיון בוועדת הבריאות, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת הבריאות של הכנסת התכנסה היום (שלישי) לדיון מיוחד במותם של שלושת החוסים. למרות חומרת האירוע, לוועדה לא הגיעו המנכ"לים או השרים של משרדי הבריאות והרווחה, אלא נשלחו נציגים זוטרים בלבד. נציגי משרד הבריאות הודו כי על אף הליקויים שאותרו - לא ניתן לדעת מה סיבת המוות המדויקת.

33 דיירים חלו במסגרת הרעלת מזון, תשעה פונו לטיפול בבית החולים ושישה אושפזו. אחד מדיירי המוסד מת בן כתליו, ושניים נוספים הלכו לעולמם בבית החולים. משרד הבריאות פרסם בתחילת השבוע את ממצאי ועדת הבדיקה שכינס, לפיהם רמת ניקיון הכלים במקום לקתה בחסר, לא הייתה הקפדה על הפרדת מזון בתהליכי בישול שונים וכי לא היו נהלי עבודה תקינים לטיפול באוכל.

נציג משרד הבריאות אמר בדיון כי "לא נדע בוודאות אם הם מתו מהחיידק". לדבריו, "אין דגימות מהנפטרים והם כבר נקברו". עוד דנו על הבשר המקולקל במעון ולהערכת הגורמים "זה יכול לקרות רק באחסון של ההוסטל. רישיון של ספק הבשר חודש לא מזמן והוא עובד טוב".

מעון בית דפנה, 3 במאי 2022. אורי סלע
"אחד מדיירי המוסד מת בן כתליו ועוד שניים בבית החולים". מעון דפנה/אורי סלע

לדבריהם של אנשי משרד הבריאות, החיידק שנמצא בבשר תאם את החיידק שנמצא במאושפזים. "מודים שלא לקחנו דגימות מהנפטרים", אמרו, ולכן אין לדעת אם אלו מתו כתוצאה מאותו החיידק.

נציג בית אקשטיין תיאר את השתלשלות האירוע והוסיף כי מדריכים ואחות עקבו במהלך הלילה אחר הדיירים שדיווחו על תסמינים של כאבי בטן ושלשולים. "מהדיירת שנפטרה במקום לקחו מדדים עשר דקות לפני שאיבדה את ההכרה והלכה לעולמה ולטענתם המדדים היו תקינים לגמרי", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully