וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא שם, ללא פנים: 3 חוסים מתו במעון. כמו בחייהם, גם כעת הם יישארו מושתקים

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 11:15

לשלושה שמתו לאחר שהורעלו מבשר מקולקל אין יכולת ללחוץ על משרד הרווחה, הבריאות והמשטרה. אין להם שמות, פרצופים וסיפורים. המחדל נגוז מעצמו ונעלם מסדר היום, והשלושה, מהאוכלוסייה המודרת והמוחלשת ביותר, לא יזכו לצדק - וסביר שאף אחד לא יעמוד לדין או יישא באחריות

מחאת הורים לילדים בעלי מוגבלוית מול מעון בית דפנה, חולון, 3 במאי 2022. יולה זובריצקי, אתר רשמי
בלי שמות, בלי פרצופים, בלי סיפורים. מחאת הורי החוסים בבית דפנה/אתר רשמי, יולה זובריצקי

שלושה בני אדם מתו. אין להם שם, גיל או תמונה; הם פשוט דיירים בהוסטל לאנשים עם צרכים מיוחדים. האנשים הכי מודרים ומוחלשים בחברה הישראלית. אין להם את הכוח הפוליטי להתנגד להחלטת משרד הרווחה שלא להשית שום סנקציה על ההנהלה, או את היכולת ללחוץ על משרד הבריאות להורות למשטרה לפתוח בבדיקה או בחקירה. שלושה אנשים מתו, ואף אחד לא משלם את המחיר.

"זו הנהלה טובה", טענו במשרד הרווחה, "אף אחד לא התכוון להרע". אולם, גם במקרי רשלנות קודמים, אנשים טובים שילמו מחיר. קחו לדוגמה את מקרה השיטפון בנחל צפית שהתרחש במכינת "בני ציון". כבר באותו היום מנהל המכינה, המדריך והמדריכה הובאו לחקירה; המדריך והמנהל נשארו לילה במעצר. גם הם מלח הארץ, טובים בני טובים - אך הם הובילו למחדל, ושילמו את המחיר הנדרש. עשרה בני נוער קיפחו את חייהם, וברור לכולם שמישהו צריך לשאת באחריות.

בית אקשטיין מסרבים, לפי שעה, לפרסם את שמות הדיירים שהלכו לעולמם, בטענה שיש על כך חיסיון רפואי. אך לא רק זה העניין - בית אקשטיין מגנים על עצמם, על העובדים שלהם ועל התדמית שלהם. כשאין שמות, פרצופים וסיפורים אז אין במה להיאחז; המחדל נגוז מעצמו ואט אט נעלם מסדר היום הציבורי. במהלך היום ועדת הבריאות של הכנסת צפויה לדון בנושא.

מעון לחוסים בית דפנה, חולון. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
"אף אחד לא התכוון להרע". בית דפנה/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

בתקופה האחרונה, בצל גל הטרור, אנחנו נחשפים לרצח קשה ואכזרי כמעט כל שבוע, ולכן קל מאוד שלא להזדעזע משלושה אנשים, מודרים ומוחלשים, שמתו מרשלנות ולא מזדון. סף הרגש הולך ונחלש; אך מדובר במחדל שאותו אף אחד אפילו לא בודק ואף אחד גם לא נענש בגללו. מותם של שלושת הדיירים חייב לעורר בנו את אותה תחושה כואבת, זועמת ובלתי נסבלת כמו שעוררו בנו שלושת הנרצחים בפיגוע באלעד, כמה ימים לאחר מכן.

כל חשוד ינסה לכסות על רשלנותו; במקרה הזה, החשודים הצליחו. סיבת המוות של עלומי השם אינה הרעלה או זיהום. אין חולק שהדיירים הגיעו לבית החולים וולפסון בגלל הזיהום במזון, אך לא נקבל תשובה לשאלה אם מהזיהום הם מתו. בתעודת הפטירה שלהם כתובה סיבה אחרת. בשל כך, אין יכולת לקשור קשר לפלילים, והרשויות לא מבקשות מהמשטרה לפתוח בחקירה. "אם היה למשרד הבריאות או הרווחה בדל של חשד אם צריכים לפנות באופן מסודר אלינו, אחרת אנחנו כבולים במקום ואין לנו מנדט להתחיל לפעול", כך אמר גורם בכיר במשטרה, המעורה בפרטי המקרה.

סביר להניח שלא תהיה חקירת משטרה על מותם של שלושת החוסים מבית דפנה. אם בכל זאת תיפתח, היא ככל הנראה לא תתקדם לכתב אישום. במשרד הרווחה ובבית אקשטיין נאחזים בכך שאין חשד לפלילים, אז אין צורך בהליכים משמעתיים.

שלושה אנשים מתו כתוצאה מחיידק שחדר לבשר בהוסטל, שאמור להיות המקום השמור והבטוח ביותר, עבור האנשים המודרים והמוחלשים ביותר. אך הם, כמו שמם, לא יזכו לכבוד אחרון - למצות את הדין עם מי שאחראי למותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully