וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני שוטרי יס"מ מואשמים שתקפו מאבטח שביקש מהם להזדהות בכניסה לתחנת משטרה

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 17:56

שני השוטרים, שהגיעו בבגדים אזרחיים לתחנת המשטרה, מואשמים בכך שבתגובה לבקשת המאבטח להציג תעודות מזהות הם דחפו אותו, סטרו לו והיכו אותו בחוזקה בראשו בעזרת בקבוק מתכת. המאבטח נזקק לתפרים, סבל מכאבי ראש, מסחרחורת ומבחילות ומפגיעה נפשית

משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"הכו עם בקבוק מתכת". משרדי מח"ש/ראובן קסטרו

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד שני שוטרי יס"מ, ניקולאי מקובייצ'וק (39) וחביאר חגי אדוארד קוגוס (42) המואשמים שתקפו מאבטח בתחנת המשטרה בגלל שביקש מהם להציג תעודות מזהות. בכתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בנצרת על ידי עו"ד שלי ערן ונחקר על ידי צוות צפון במחלקה לחקירות שוטרים, נאמר כי השניים הגיעו לתחנת המשטרה בכפר כנא ב-22 בספטמבר 2021 כשהם לבושים בבגדים אזרחיים. אחד מהם נשא על כתפו רובה מסוג 16-M.

כאשר השניים צלצלו בפעמון, ניגש אליהם המאבטח במקום וביקש לדעת את זהותם. קובייצ'וק ציין שהם שוטרי יס"מ. בשלב זה ביקש המאבטח לראות את תעודותיהם. קובייצ'וק הציג לו תעודה והחל להיכנס, אך המתלונן ביקש לראות גם את התעודה של קוגוס, שהתרעם על הבקשה וכינה את המאבטח "חוצפן". המאבטח ניסה לחסום את דרכו וקוגוס דחף אותו. כאשר המתלונן ניסה למנוע את המעבר של קוגוס, הכריז זה כי מדובר ב"תקיפת שוטר".

חתך באורך ארבעה ס"מ

בשלב זה דחף קובייצ'וק את המאבטח בחוזקה אל גדר התחנה. קוגוס סטר לו וכאשר הוא השיב מכה לעברו, תפס אותו קובייצ'וק בפלג גופו התחתון ובעט בו. במקביל הלם קוגוס בראשו של המתלונן פעמיים בחוזקה בעזרת בקבוק מתכת. השניים ניסו לאזוק את המתלונן בעוד הוא מתנגד. שוטרים שהגיעו למקום הרחיקו את הנאשמים מהמתלונן, והזמינו אמבולנס לצורך טיפול בפצעיו.

בעקבות הפגיעה נגרם למאבטח חתך באורך של ארבעה ס"מ בראשו והוא נזקק לתפרים. הוא סבל מנפיחות בשפתיים, מכאבי ראש, מסחרחורות ומבחילות. בהמשך הוא אובחן כסובל מהפרעה נפשית. הסעיף שלפיו מואשמים השניים הוא תקיפה הגורמת לחבלה של ממש בנסיבות מחמירות.

ממשטרת ישראל נמסר כי "מדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם התנהגות המצופה מאיש אכיפת חוק. עם הפתיחה בחקירה בחודש ספטמבר 21 נשקלו נגד השניים אמצעים מנהליים. כעת, עם הגשת כתב האישום, יוזמנו השוטרים לשימוע והמשך שירותם בחיל יישקל כמקובל".

  • עוד באותו נושא:
  • מח"ש
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully