וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד תועדו מעשנים לאחר שנתפסו, הרשת זועמת

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 13:36

משפחת חבקוק הביעה כעס על התיעוד שבו נראה המחבל מעשן לאחר שנתפס: "המומים ומזועזעים, אין מילים לתאר את האכזבה ואת גודל הכעס והעצבות". הבאת סיגריה לנחקרים היא פרקטיקת חקירה מקובלת על מנת להוציא כמה שיותר מידע על ההכנות לפיגוע וסייענים

בווידאו: תיעוד מעצר המחבלים שבצעו את הפיגוע באלעד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, דוברות שב"כ והמשטרה וניב אהרונסון

המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד תועדו מעשנים סיגריה לאח שנתפסו, צילום שעורר סערה ברשתות החברתיות. גם משפחתו של יונתן חבקוק שנרצח בפיגוע זעמה: "המומים ומזועזעים מהצורה בה המחבלים הארורים נתפסו ואיך הם מטפלים בהם אחרי התפיסה שלהם, נותנים סיגריות". "אנו פשוט מזועזעים, המומים וכועסים מאוד ואין מילים לתאר את האכזבה ואת גודל הכעס והעצבות. פשוט אין מילים", הוסיפו.

אחד המחבלים מהפיגוע באלעד בעת מעצרו. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
התיעוד שמסעיר את הרשת. המחבל שנתפס מעשן/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הבאת סיגריה לנחקרים היא פרקטיקה מקובלת בעולם החקירות, שנועדה כדי להוציא מהנחקרים כמה שיותר פרטים. בין היתר, מערכת הביטחון מנסה לברר איך תכננו המחבלים את הפיגוע, אם מישהו סייע להם ומה גרם להם לבצע אותו.

מוקדם יותר לכדו כוחות הביטחון את המחבלים. השניים נתפסו ונעצרו ללא התנגדות וכשהם בחיים, לאחר שאותרו כשהסתתרו בשיח ביער סמוך לעיר במרחק של כמה דקות נסיעה ממקום הפיגוע. בתשאול אחד המחבלים השיב: "עשיתי פיגוע, אני לא יודע מה קרה שם, הכינו בן אדם". כמו כן, נמצא גרזן שבו השתמשו המחבלים בפיגוע.

מתחקיר ראשוני עולה כי אמש חייל מילואים מיחידת מרעול גילה כתמי דם ביער. הוקפצו אל המקום כוחות וירו פצצות תאורה באוויר. כשראו שזה לא אפקטיבי בגלל החושך הוחלט בבוקר לצאת לסריקות באותו אזור. במהלך הסריקות, רכז שב"כ עם המאבטח שלו זיהו סימן חשוד ליד עץ ומהר מאוד כיוון לתנועה חשודה בתוך שיח סמוך. הרכז יחד עם המאבטח שלו וקצין מגלן כיוונו נשק לעבר השיחים וסגרו על המחבלים. לאחר שיצאו המתחבאים בידיים מורמות בוצעה השוואה לתמונות והיה ברור שמדובר בשני המחבלים. כל זמן המצוד הם הסתתרו ביער הסמוך לאלעד. לדברי מפקד מחוז מרכז, אבי ביטון, בשעות הראשונות לאחר הבריחה המחבלים כבר התכסו בשמיכה מתחת לסלעים ביער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully