וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באלעד מתקשים להתאושש מהפיגוע: "השבת נכנסת ואין נפש חיה בעיר"

תושבי אלעד הכניסו את השבת, לאחר הפיגוע בו נרצחו יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח. "מרגישים פחד וחלחלה", סיפרו נערים תושבי העיר, "מרגישים חוסר ביטחון". תושבת אחרת תיארה את רחובות העיר הריקים: "פשוט דממה, כולם מכונסים בעצמם ובאבל האישי, הפרטי והלאומי"

בנו של אחד הפצועים בפיגוע באלעד משחזר. 6 במאי 2022/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תושבי אלעד נותרו מזועזעים ממסע הרצח שאירע בערב חמישי ברחובות העיר, בו נרצחו יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח. ההכנות לשבת שינו את פניהן, והעיר כולה מתקשה להתאושש. "מרגישים פחד וחלחלה", סיפרו נערים תושבי העיר, "יש הרגשה של חוסר ביטחון".

נערים תושבי אלעד, שחזר את ליל הפיגוע. "ב-20:35 ניידת משטרה עוצרת והשוטרים אומרים לי, 20 מטר ממך יש פיגוע", סיפר אחד מהם. "ראיתי שלושה אופנועים עוברים את הכיכר בזירה הראשונה, ליד כיכר החיטה. ברגע שאמרו שהמחבלים מסתובבים חזרתי הביתה". הנער ניסה לחזור למקום, אך לדבריו "האדרנלין השתלט והיה בלאגן" ולכן חזר לביתו.

יונתן חבקוק, שנרצח בפיגוע, היה חבר של אבי אחד הנערים. "הוא היה שמח כל הזמן, בעל חסד", תיאר. "הוא היה קורא לכולם 'אחינו', וככה קראנו גם לו, 'אחינו'". הוא הוסיף על תחושת הפחד שהוא חש. "פיגוע ראשון בעיר, לא יצאנו מהישיבה עד שלא באו לקחת אותנו ברכב, פחדנו ממש", נזכר. נער אחר ציין שהוא גר קרוב ליער, אליו לפי הדיווחים המחבלים נמלטו. "לא יצאתי מהבית כי פחדתי שהם ממש לידינו, אמא שלי לא נתנה לי לצאת מהבית. היה מלא רעש של משטרות", סיפר.

הכניסה לאלעד 6 במאי 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
"לא יצאתי מהבית, פחדנו ממש". הכניסה לאלעד, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

איריס יונס, תושבת העיר, ביקשה לא להכניס פוליטיקה לשיח. "אווירה מאוד קשה, זה נורא עצוב. יש מלא שעושים עבודת קודש - שוטרים, חיילים, כל כוחות הביטחון, כולם הגיעו לעזור", ציינה. גם היא תיארה את תחושת האימה שפקדה אותה. "פחדנו להיכנס הביתה, חיילים נכנסו איתנו לחצר, סרקו את הסביבה ודאגו שאין שם אף אחד, יש אנשי חסד בעיר שעוזרים".

היא סיפרה כי העיר כולה נשטפה בתחושת אבל. "השבת נכנסת ואין נפש חיה בעיר, תמיד אנשים מסתובבים ועכשיו פשוט דממה. כולם מכונסים בעצמם ובאבל האישי, הפרטי והלאומי. אווירה לא נעימה". היא ציינה כי בעיר מארגנים תפילות מרוכזות ומשתדלים לעזור לכל בני הנוער, "כולם עברו טלטלה, צריך לעטוף אותם ונרתמים לכך עובדים סוציאלים ופסיכולוגים".

הפיגוע באלעד | כיכר החיטה. אתר רשמי, פלאש 90
"הלוואי וזה ייגמר". זירת הפיגוע, היום/פלאש 90, אתר רשמי

"אלעד ידעה טרגדיות, אבל זה משהו שלא ידענו", אמרה, "תמיד זה נראה רחוק ולא פה". היא הוסיפה, "עכשיו היה יום העצמאות - המשפט 'להיות עם חופשי בארצנו' לא מיושם, לצערי". היא איחלה רפואה שלמה לפצועים, "נעטוף כולנו את המשפחות, חשוב להתפלל לכולם", קראה, "הלוואי וזה ייגמר".

בתוך כך, הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, קרא לכל בעל הרישיון לנשק להביא אותו לבית הכנסת. "בשל המצב הביטחוני המתוח יש לסייע באבטחת הציבור", הסביר, "וראוי להצניע את הנשק, שלא יבלוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully