וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "ההחלטות ביחס להר הבית יתקבלו על ידי ישראל ללא התחשבות בשיקולים זרים"

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 13:50

ברקע המשבר הפוליטי הממשלה מתכנסת לישיבתה השבועית. בפתח דבריו ראש הממשלה התייחס לאיומים של רעמ בנושא הר הבית ודחה את הדרישה של מנסור עבאס לתאם את ההבנות עם ירדן. בנט על תפיסת המחבלים: "אנחנו בשלב חדש במלחמה בטרור - אי אפשר להסית ולנוח"

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה למעצר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד/צילום: רוני כנפו

ברקע המשבר הפוליטי וההיערכות לפתיחת כנס הקיץ של הכנסת, הממשלה מתכנסת היום (ראשון) לישיבתה השבועית, וצפויה לאשר בה בהליך מזורז את תקציב הסיוע לעסקים ועצמאים שנפגעו במהלך גל האומיקרון.

בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי בכל הקשור לטרור - אין שום שיקול פוליטי. "כל ההחלטות ביחס להר הבית ולירושלים יתקבלו על ידי ממשלת ישראל, שהיא הריבון בעיר, ללא שום התחשבות בשיקולים זרים. אנחנו ודאי דוחים כל התערבות זרה בהחלטות של ממשלת ישראל".

דבריו של בנט מגיעים על רקע הבהרתו של יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס כי הוא מצפה להבנות בהקשר של הר הבית. לדבריו "מה שיכתיב את עמדתנו בנוגע למסגד אל-אקצא בקואליציה זה ההבנות בין ירדן וישראל בוועדה המשותפת של שתי המדינות". עבאס עדכן את בנט ולפיד בכך ועד להשגת הבנות עמו, מפלגתו תמשיך בחרם ההצבעות בכנסת.

ישיבת ממשלה 8 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מנסה למנוע את התפוררות מפלגתו. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד ברך בנט את כוחות הביטחון על תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. "תפיסת המחבלים אינה מספיקה לכשלעצמה", אמר. "אנחנו בפתח שלב חדש במלחמה בטרור - אי אפשר להסית ולנוח. אי אפשר לזרוק גפרור ולברוח".

הדרישה לפיצוי העצמאים על גל האומיקרון היא אחת מהדרישות שהעלה סגן השר אביר קארה (ימינה), במסגרת הניסיונות של ראש הממשלה נפתלי בנט למנוע את התפוררות מפלגתו אחרי פרישת עידית סילמן בחודש שעבר. קארה נפגש בזמנו עם שר האוצר אביגדור ליברמן, שהתחייב לאשר את המתווה לאחר שובה של הכנסת מפגרה. מתווה חלוקת הסיוע, בסך כולל של כמיליארד שקלים, פורסם על ידי משרד האוצר כבר בחודש פברואר, ומובא כעת כתזכיר חוק לאישור הממשלה ובהמשך לוועדת שרים לחקיקה ולכנסת.

עוד בוואלה!

ישראל מאפשרת לסינוואר להסית ללא תגובה, את המחיר משלמים קורבנות הפיגועים

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 8 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"אי אפשר להסית ולנוח". בנט בישיבת הממשלה/פלאש 90, יונתן זינדל

בסוף השבוע נענתה דרישה נוספת מהאולטימטומים של ימינה, כששר הביטחון בני גנץ הודיע על כינוס מועצת התכנון העליונה לאישור בנייה בהתנחלויות, כשברקע דרישה של ח"כ ניר אורבך לזרז את האישורים. אורבך העלה אחרי פרישת סילמן שלוש דרישות בפני בנט כתנאי להישארותו בקואליציה - ביטול מתווה המעונות לאברכים, אישור הבנייה בהתנחלויות וחיבור מאחזים לחשמל. שר האוצר ליברמן כבר סיכם איתו על דחייה של מתווה המעונות ל-2024, וגנץ מכנס בשבוע הבא את מועצת התכנון העליונה לאישור כ-4,000 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות. במקביל לבנייה בהתנחלויות, כך אומרים בלשכת שר הביטחון, הוא צפוי לאשר גם בניה של כ-1,500 יחידות דיור גם לפלסטינים.

במקביל לישיבת הממשלה, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יכנס בצהריים במצודת זאב ישיבה של ראשי סיעות האופוזיציה להיערכות לקראת החזרה מפגרת הכנסת והמשך המאמצים להפלת הממשלה. בערב צפויה להתכנס בכנסת ישיבה מיוחדת של ראשי המפלגות וראשי הסיעות בקואליציה, לדיון היערכות לקראת חידוש עבודת הכנסת, ברקע פרישתה של ח"כ עידית סילמן והחרם של רע"ם על הקואליציה בעקבות האירועים בהר הבית. ברע"ם טרם החליטו על ביטול ההקפאה ונכון לעכשיו עדיין אינם מתכוונים להשתתף בהצבעות בכנסת, ובלעדיהם לקואליציה אין רוב בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully